30 oktober werd er op Stal Littink een klein bont hengstje geboren, vanaf dat er 2 pootjes uit de merrie staken zei ik "deze wil ik hebben"

Mijn ouders voorzichtig gepolst en die zeiden tot mijn grote verbazing "is goed we kopen hem!", dus zo'n 3 jaar voor de planning had ik dan toch mijn eerste eigen paard!
En dit was Flabbergasted a.k.a. Fred

Zijn nare karaktertrekjes kwamen ook gauw boven

En bleek hij een flinke haarbal te zijn

Sinds zijn geboorte had Fred al een overbeet, DA erbij gehad en die zei het nog even af te wachten.
Met 4,5 maand bleek het in korte tijd zoveel erger geworden te zijn dat ik hem die week nog heb laten opereren. Fred heeft nu een ijzeren plaat in zijn bovenkaak om zijn ondertanden achter zijn boventanden weg te houden en met een ijzeren draad wordt zijn bovenkaak 'op slot' gezet. Op deze manier hopen we dat zijn onderkaak bijgroeit.
Laatste controle hadden we al wat mm's gewonnen dus we hebben goede hoop dat hij een volledig functioneel gebit gaat krijgen!
Na de operatie heb ik hem 2 maanden op de pensionstal gehad waar mijn andere paard ook stond, waar hij echt een ontzettend naar leven had

Op dit moment is hij dan eindelijk waar hij hoort te zijn op deze leeftijd en dat is de opfok. Als hij 9 maanden is gaat de beugel er weer uit en kan hij weer verder 'normaal' paard zijn.
Al met al ben ik gewoon ontzettend gek op hem en hoop ik dat dit rare paard nog HEEL erg lang bij mij mag blijven