Splash x splash = ??? Amha minipaardje in de maak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mdr

Splash x splash = ??? Amha minipaardje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 13:34

Hallo iedereen :wave: ,

Vandaag is dag 300 van de zwangerschap van Sandy, een mijlpaal *\o/* Dus eindelijk het moment om een topicje te openen en het aftellen te laten beginnen!

Hier volgt het verhaal:

Ikzelf, Valerie, ben dus naast een friezenmadam /3 , ook ongelofelijk mini-verslaafd en dat zal mijn man geweten hebben :D :o Heb een kleine kudde van een 7-tal kleurrijke mini's ondertussen.

Mijn vriendin Vanessa is door hetzelfde virus gebeten en zij vertelde me op een dag dat ze verzot was op een bepaald soort kleurpatroon nl splash paardjes. Ik had daar dus toen nog nooit van gehoord. Ze zei me dat het vaak paardjes zijn die gelijk in een plas melk gelopen zijn en dat de melk van onder naar boven gespat is en daar dan ook nog es blauwe ogen bij. Ze had een prachtig merrieveulen in gedachten, maar dat was dus verkocht. Toen ik foto's van het betreffende paardje zag, was ik ook verkocht! Het was een prachtig paardje, in alle opzichten! Zowel qua bouw en gangen, maar de kleur was echt jamie! Dus ja, het bleef in ons achterhoofd zitten en Vanessa ging dus op zoek. Ze vond in Engeland een hengstveulentje met dit geliefde kleurpatroon: Caluka UK Colour of Magic genaamd. En ja, hij kwam dus naar België! Vanessa en ik zijn partners in crime en toen zij hem niet van het transport kon gaan afhalen, ben ik er dus om geweest. En ja, cupido sloeg weer toe bij mij, wat was hij mooi! Eindelijk een splash paardje bij mijn vriendin!

Echter na een paar maandjes kreeg ik van Vanessa te horen dat het splash merrieveulentje (dat ondertussen een jaarling was) waar we beiden zo verliefd op waren door omstandigheden weer te koop kwam. En ja, dan heb ik dus geen moment getwijfeld hé! De aankoop van JS Let Me Entertain You (aka Sandy) was een feit! Ik kon me dus ook de trotse eigenaresse van een prachtig splash paardje noemen! Sandy kwam dus ook naar België!

Ondertussen zijn we een paar jaartjes verder en zowel Magic als Sandy zijn uitgegroeid tot twee prachtige paardjes en de vriendschap tussen hun eigenaars is alleen nog maar gegroeid! Dus gingen we allebei dromen van een unieke combi tussen onze twee paardjes :~ . Het leek ons perfect, beiden erg mooie, correcte paardjes, unieke afstamming en een combi van die kleur, wat zou dat geven? In ieder geval ons droomveulen en de waargeworden bezegeling van onze vriendschap!

Dus ja, het eerste veulen van zowel Sandy als Magic was in de maak en daar waren we al erg blij mee! Ik durfde haast niet te hopen, heb nog steeds schrik dat er iets zal misgaan, maar vandaag hebben we de mijlpaal van 300 dagen bereikt, dus toch even wat meer gerustheid! Nu kunnen we echt aftellen en hopen dat ons droomveulen dan ook echt gezond en wel ter wereld mag komen. Wat het ook wordt, ik ben er nu al verliefd op :* <3

Zijn jullie ook benieuwd? 't Zou wel tof zijn als jullie samen met ons helpen aftellen!

Wagen jullie ook een gokje? Ik ben benieuwd wat jullie gokken als geslacht en als kleur? Even voor alle duidelijkheid: Sandy is homozygoot zwart, en Magic draagt het agoutigen. Uit deze combi kunnen dus enkel de volgende kleuren komen: zwart, zilver, bruin en zilverbruin al dan niet met splash? Ik weet niet of homozygoot splash bestaat, maar misschien krijgen we daar binnenkort het antwoord op hé! En maak jullie niet ongerust, splash x splash is veilig, we kunnen uit deze combi geen lethal white veulen krijgen, want dit zijn wel overo paardjes, maar ze dragen geen lwo.

De naam staat in ieder geval al vast ... maar die gaan we natuurlijk nog als verrassing houden tot de kleine spruit er is hé }>

Hier alvast al wat foto's van mams en paps en hun trotse baasjes:

Mama Sandy als veulentje:

Afbeelding

Afbeelding

Papa Magic als veulentje:

Afbeelding

Mama Sandy in showconditie:

Afbeelding

Afbeelding

Papa Magic in showconditie:

Afbeelding

Afbeelding

De twee vriendinnen en hun paardjes:

Valerie en Sandy:
Afbeelding

Vanessa en Magic:
Afbeelding

En nog enkele leuke Sandy pictures:

Met deze foto prijkt Sandy dit jaar op de amha kalender bij de maand mei (ja, ze is dus WERELDberoemd :+ ):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo ben benieuwd wat jullie gokken! Ik hou jullie alvast op de hoogte van de verdere vorderingen!

NiKip

Re: Splash x splash = ??? Amha minipaardje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:37

Ik heb echt totaal geen verstand van kleuren etc. Maar ik wilde toch even kwijt dat je echt een verschrikkelijk mooi beestje in je bezit hebt!!! <3
Het kan niet anders dat daar net zo'n mooi beestje als mamma uit komt!

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:32

Valerie ik ben slecht in gokken :D dus dat doen we dan maar niet.
Maar hoop dat jullie wel een mooi en gezond veulentje krijgen.
Maar met deze papa en mama zal dat zeker lukken!
Succes met waken de aankomende tijd

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:36

Wat een leuke combinatie! Ik vind je merrie echt helemaal prachtig!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:36

Wauw daar kan alleen maar wat mooi's en speciaals uitkomen! Heb nog weinig verstand van kleuren dus vind een gok moeilijk maar misschien een Splash zilverbruin meisje ? Spannend. :):)

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 14:38

Esther, ik heb zelf ook het gevoel dat er een zilverbruine splash zal uitkomen, maar ik denk een jongen ;-)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:53

:n Nee hoor, een meisje := Als het maar gezond is, dat is het belangrijkste natuurlijk maar ik gun je een meisje!

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 15:23

Het wordt zowiezo toch een blijvertje ;-) Een meisje zou handig zijn qua verdeling van de weides en zo (merries kunnen samen, heb al twee hengsten apart te zetten, dus drie maakt het nog moeilijker), maar een knappe dekhengst in spe mag ook wel :D Nu ja, dat gezond zijn is het allerbelangrijkste! Ik hoop zo dat er een leuk koppie op zit, want zowel pa als ma hebben een dishy hoofdje. En zou ik echt twee jaar op rij zoveel geluk op een meisje hebben (vorig jaar had ik mijn mooie Buckadorable ;-) )? Ik vrees ervoor, vandaar dat ik op een jongen gok ;-)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:39

Partner in crime nr 2 meldt zich. }> MDR omschrijft het allemaal heel goed, hoe ons avontuur met de splash paardjes is begonnen. Het was heerlijk om achter Sandy te kunnen rijden, en ook allemaal een beetje spannend,..want het was nog zo simpel niet om die verkoper te pakken te krijgen. Maar het heeft allemaal de moeite geloond, en ik ben zo benieuwd naar Magic's en Sandy's eerste veulen, inderdaad een teken van onze vriendschap, ik zou Valerie niet kunnen missen, we hebben ook helemaal dezelfde ideeën en kunnen bij wijze van spreken elkaars zinnen afmaken! Dus Sandy en Magic...maak er wat moois van hé! +:)+

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:45

Ik meld mij hier ook.
Wil dit volgen want dit gaat -volgens mij- een supermooi veulen worden!
Niet alleen op kleur gekeken (want onthoud dat je ook een veulen zonder splash eruit kan halen-kleine kans maar het kan) maar ik vind de bouw van die 2 paardjes echt mooi en die hoofdjes zijn gewoon echt héél chique. Ook beweging ogen ze beiden erg mooi (mijn mening weer ;-) )

Dus als je alles optelt gaat dit sowieso, hengst, merrie, bont, niet bont, ... een mooi veulen worden! Want je hebt nog een mooie bouw en goede beweging bij beide ouders. Dus wat het ook wordt...het wordt de moeite en ik wil op kraamvisite komen eens het er is (bij deze nodig ik mezelf maar even uit ;-) )

Vind haar trouwens echt knap op de kalender :D

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 15:56

Vanes, dat was ik er inderdaad nog vergeten bij te vermelden, toen we ernaar toe reden hadden we echt schrik dat het allemaal voor niets geweest zou zijn hé! Gelukkig niet dus! Bedankt voor de lieve woordjes, het is allemaal wederzijds, dat weet je hé ;-)

Dorien, die mogelijkheid (effen veulen) heb ik ook voor ogen gehouden hoor! Ik heb het nog tegen Vanessa gezegd, wedden dat ik er een effen bruine uit krijg ;-) Maar dan nog zal ik het mooi vinden om alle redenen die jij ook aanhaalt. Maar mijn gokje heb ik nu al uitgebracht hé, dus ja, ik blijf erbij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:28

oh wow wat een prachtpaar ben helemaal niet benieuwd wat er uit komt:=

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:45

Er zal vast een prachtig veulentje uitkomen, ik denk dezelfde kleur als de moeder. Erg mooi beestje. succes met wachten.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:48

Ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Iig een super gave moeder en vader..!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:48

Hooo <3 <3 <3 <3 hier kan alleen maar iets heel moois uitkomen!!
Ik ben gek op Splash
Dus Magic draagt geen lwo?vind hem zo tof voor Aimy :P

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:32

Leuk topic Valerie! Erg leuk om zo het hele verhaal te lezen!
Wat een speciaal veulentje zal dit gaan worden zeg! :D

Ik heb het gevoel dat er een zilverbruin of gewoon bruin met splash merrietje uit gaat komen. :)
Ben benieuwd!

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:54

Ik gok trouwens op zwart splash...merrie'tje ;-)

KaiKarine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:13

Met zulke mooie ouders, moet er wel een mooi veulentje uitkomen!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:45

Valerie en Vanessa,

Uit zulke ouders kan alleen maar een knap veulen komen :D ,toch?
Ik waag me maar niet aan gokjes dit keer,maar fijn dat ze de magische grens van 300 heeft bereikt,altijd fijn :j
Jullie houden mij vast wel op de hoogte,...ik ben super benieuwd!!!

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 20:45

Bedankt voor de leuke reacties en gokjes! Hihi, het gevoel van zilverbruin komt vaak naar boven hé, misschien omdat bruin DE kleur van 2011 is bij de mini's :D
Hoop dat jullie gevoel van een merrietje klopt, we zullen moeten afwachten ;-)

Allé, San, waarom geen gokje? Was nou net zo benieuwd naar wat jij er ging van maken!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:58

Doe ik nog wel Valerie :j ,maar ben nu zo kei versleten,kan niet nadenken. Y;(
Ik moet je nog antwoorden ook op je mail,ik ben trots op onze Seluutje <3

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:05

Valerie en Vanessa (hey, V & V) ik waag me ook niet aan gokjes, ik weet alleen 100% zeker dat er een enorm mooi veulen uit zal komen met zulke ouders, kleur is een mooi toetje. Ik hoop op een gezond veulen voor jullie!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:29

Wat een prachtig topic heb je hiervan gemaakt!!

Ik kijk ook heel erg uit naar dit veulentje! Ik heb steeds in gedachte dat het een merrietje zal zijn met veel wit <3

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:35

Wat het ook wordt, Ik hou er nu al van, vanwege ons slagen in ons opzet. <3 En dankzij Anna heeft het al een mooi halstertje ook. :D

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 08:00

Ja, Anna, ik wil je inderdaad nog es hartelijk bedanken voor je prachtige showhalstertje! Als het geboren is, zal ik zeker nog een foto van 't veulentje met zijn of haar mooie showhalster hier plaatsen!

Mensen, als jullie een uniek showhalstertje willen, 't is bij Manda dat je moet zijn hoor!!!!

Mariska, V en V, daar hadden wij nog niet bij stil gestaan, maar 't lijkt wel leuk zo :D Wij zijn net een bedrijfje op die manier :D Maar ja, we zijn dan ook partners in crime hé _O-

San, ik zie je mailtje wel verschijnen hoor, geen probleem, rust eerst maar goed uit! Bij jullie waren het vermoeiende tijden, maar jullie moeten nu niet meer aftellen hé, de prachtige veulens zijn er al!
Ik ben ook trots op Seluutje, het is echt zo'n schat! En ja, ik droom ook al van de combi Sandy en Selu, dat wordt zowiezo een buckskinnetje, zou wel mooi zijn moest die dan ook splash meekrijgen van mams :* Maar dat zijn toekomstdromen, nu eerst hopen dat deze gezond en wel ter wereld komt.

Moet dringend nog es dikke buik foto's maken en ook andere foto's daar van onder :o (weet niet of ze dat zo leuk zal vinden onze Sandy). Gisteren kwam ze allesinds echt op mijn voeten staan. Heb haar al een paar keer zo een ganse massage gegeven als ik op de wei erbij ga en dat begint ze te weten, vooral op haar rugje en kruis vindt ze het zalig en gisteren kwam ze dus zo echt aandringen van Allé, wrijf me nog een keer :j Madam stelde zich mooi in positie en ikke kon dus ter haren dienste staan _/-\o_ Maar ja, hoe zou je zelf zijn in die situatie hé, dan mag je alles doen <3