Als dit verkeerd staat even verplaatsen, dank!
Eelkje mijn lieve friese merrie is bevallen van een mooi merrie veulen.
Ik zou eerst naar mijn vriend film gaan kijken en dan met Amy (een vriendin) naar het dorpgaan. Maar s'middags kwam er al melk uit haar uier dus ik smste Amy al dat ik het even zou afwachten tot s'avonds want dan kan ik zien of het kritiek word of niet. Dus toen ben ik eerst even lekker in bad geweest, en daarna al helemaal aangekleed om naar het dorp te gaan!(dus make-up en alles

Dus ik kom om negen uur op stal en ik zie zo dat ze een wee heeft, geen grote maar een kleintje. Maar toch wou ik het risico niet lopen om weg te gaan.
Toen heb ik iedereen afgebeld, ben naar huis gegaan....Vollop dik aangekleed en een deken en kussen meegenomen. En 5 blikjes red bull

Toen ben ik weer terug naar stal gegaan. Alles klaargelegd, en ben daarna lekker even gaan liggen soeselen op drie balen stro met een deken en een kussen. Daar heb ik even namen bedacht

Met de avond zag je de weeen steeds vaker en steeds heftiger worden. Later heb ik een krukje gepakt en voor haar stal gaan zitten om haar te bekijken door een kiertje. Toen ze me zag, duwde ze haar hooi naar het kiertje toe zodat ze bij mij kon eten (dat vond ik echt zo schattig

Ik heb ook toen deze foto gemaakt van haar Über dikke buik

Je kan goed zien dat het veulen hier al naar achteren is gezakt

Om een uur of 1 kwam Amy vanuit de kroeg, Ze had der Ipad meegenomen en we zaten beetje te kletsen en spelletjes te doen op dat ding. En ik bleef luisteren voor die straal water, dat haar vliezen zijn gebroken. Maar opeens hoorde we *Bang* en toen was Eelkje verdwenen. Ze was gaan liggen, en daar knapte der vliezen. Ik snel de boer gebeld, die kwam aangesneld.
Ze lag beetje verkeerd dus moest ze weer op staan, en is paar tellen later weer gaan liggen. Nu lag ze wel goed en kon het feest beginnen.
De bevalling liep spoedig zoals altijd, hier een paar foto's van:

Toen "Luna"(een meisje dus) er uit was, en na een half uurtje kon staan, kon ze de speen niet vinden. Ze liep wel telkens bij de uiers maar kon de speen niet vinden.
De dierenarts moest zowiso komen want Eelkje haar nageboorte blijft altijd aan haar baarmoeder hangen, waardoor ze infecties krijgt, dus had de dierenarts besloten omdat het al iets van twee uur later was een halve liter melk via de sonde in te brengen, waarna ze op haar dooie gemakkie de tepel kon gaan zoeken.
Dus de dierenarts brengt de slang in via de neus

We waren alles aan het opruimen en klaar aan het zetten voor de nacht. Toen lagen ze er zo bij:

Toen begon de merrie er naast met veulen. Zij heeft ook een merie veulen gekregen met de naam Lisabella.
Ik ben om 6 uur naar bed gegaan, Luna had toen nog niet zelf gedronken. Ik kreeg om kwart voor 7 een smsje dat ze had gedronken, toen heb ik geslapen tot half twaalf en toen naar stal gegaan.
Daar ook nog foto's van:

Voor het eerst zonder mama:

Voor het eerst zonlicht gezien

Even kijken bij LisaBella

Hoop dat jullie het leuk vonden, ik ga in ieder geval genieten van haar