Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara_H

Berichten: 1565
Geregistreerd: 10-05-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:56

ik wens jou en je hele familie ontzettend veel sterkte, wat een verschrikkelijk verlies

KaiKarine
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-04-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:10

Sterkte!

i_risss
Berichten: 509
Geregistreerd: 17-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:16

bah zeg :\.. sterkte

Cynthia82

Berichten: 9318
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:21

Jeetje, meisje toch! Ik sta met mijn eigen hoogdrachtige merrie in het zonnetje te grazen, maar ik sta te huilen om jouw verdriet, wat verschrikkelijk! Eerst verliest ze haar veulen, ze heeft heel veel pijn, maar vecht door, eet door. Het lijkt weer beter te gaan en dan nu dit..
Wat zal jij kapot gaan.. Ik zou helemaal gek worden. Eerst mijn veulen en dan mijn merrie...
Dit had zo'n mooi topic moeten worden....
Vreselijk veel sterkte gewenst! Ik wou dat ik wat voor je kon doen, meid...

poesnoes

Berichten: 769
Geregistreerd: 21-04-07
Woonplaats: De Goorn

Re: Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:25

Jeetje meis. Wat vreselijk dit. Heel veel strekte...

Sjelle
Berichten: 1378
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Flevoland

Re: Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:30

jeetje zeg... wat ontzettend verschrikkelijk.
Heel veel sterkte met het verlies van jou mooie paardje!

Wat iets moois had moeten worden toen je dit topic opende loopt gewoon als een nachtmerrie af!
Heel veel sterkte en dikke knuf!

Dav

Berichten: 3022
Geregistreerd: 28-07-07

Re: Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:34

Oh jeetje,ik las de titel en dacht NEE,pff meid wat een ellende.
Je hebt alles gegeven wat je kon doen,alles voor haar gedaan en daar mag je trots op zijn en Lieke zal je daar dankbaar voor zijn.

Sterkte meid.

IndiraDay

Berichten: 124
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:38

oh wat vreselijk voor je! ;( heel veel sterkte!

silverkyra
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:44

ik heb hier geen woorden voor :') Ik wens je heel veel sterkte en energie om dit te verwerken.

Roxylovee

Berichten: 318
Geregistreerd: 16-07-09
Woonplaats: delft

Re: Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:45

jeetje zeg!
ik weet niet precies wat ik moet zeggen.. maar ik wil in ieder geval kwijt, heeel veel sterkte de komende tijd!
:(:) :(:)

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:50

Jeetje meid...Wat verschrikkelijk... ;( Heel veel sterkte toegewenst...Jullie hebben allemaal je best gedaan, en Lieke heeft een te kort, maar mooi leven gehad...Echt héél veel sterkte! Y;(

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:51

ik lees dit nu pas, wat een ontzettend nare en ondenkbare wending na de start van dit topic...

jeetje, echt verschrikkelijk...
ik wens jullie heel erg veel sterkte toe met dit verlies...

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Re: Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:52

Jeetje wat een verhaal... heb net het hele topic doorgelezen!
Brr... kippenvel krijg ik ervan!
Wens jullie heel veel sterkte!!

Hoe is Dirke eronder?

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:05

tjee het zit je ook niet mee :(:)
heel veel sterkte

Jana_en_Ik

Berichten: 1696
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:11

geerke schreef:
oh wat vreselijk!
Jee...dit had voorkomen kunnen worden! TS...ik heb het zo met je te doen!Wat triest voor je!


Oke, al moet ik toegeven dat het in veler ogen zo over zal komen dat er meer gedaan had kunnen worden, toch kun je dit nooit weten. Als eigenaar in zo'n situatie, als meelezer van zo'n verhaal, zul je altijd dat gevoel hebben. Je hoop natuurlijk van harte dat het goed gaat komen en Lieke was ook aan de betere hand zoals de laatste hoopvolle berichtjes door lieten schemeren, maar blijkbaar heet de natuur toch doorgezet en Lieke weggehaald. We zullen nooit zeker weten of de dood van dit veulen en de merrie te wijten is aan menselijk falen. TS kan zich wel gek gaan lopen maken met dit idee, maar het brengt haar geliefde paarden niet terug. Er zijn complicaties opgetreden die niemand had (kunnen) voorzien, dat is imo de definitie van een complicatie.

@TS: heel veel sterkte met het verlies van deze twee pareltjes in zo'n korte tijd. Als baasje doe je wat je kunt en ik denk ook dat de komst van Dirke voor beide paarden heel prettig is geweest. Dirke moet zo gevoeld en begrepen kunnen hebben dat Lieke ernstig ziek is en daarom van haar weg is gevallen en niet 'gewoon' van de ene op de andere dag van stal is verdwenen, waar ze zich blijkbaar zo druk over maakte. Ze hebben elkaar nog kunnen zien/ruiken/voelen/horen en ik denk dat dat het voor iedereen, mens en paard, dragelijker zal maken. Lieke was niet alleen ziek, maar had ook nog het verlies van haar baby erbij te verwerken... Nu heeft ze haar rust. TS, heel veel sterkte...

kitzbi

Berichten: 2442
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: vlak bij mijn haflinger

Re: Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:19

Heel veel sterkte met dit verlies :(:)

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:26

Wat een drama.. heel veel sterkte

_R_G_

Berichten: 6106
Geregistreerd: 12-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 19:39

Dank jullie wel allemaal!

Ik zal nog even vertellen wat er nu precies aan de hand was met Lieke.
Gisteren avond was het ineens mis met Lieke.
Ze had 40 graden koorts en ademde echt heel zwaar. Er waren gaatjes in de maag en/of slokdarm gekomen. Waardoor de hele maag inhoud in de buikholte en in de borstholte terecht kwam.
Dit was dus een van de complicaties die op konden treden.

Dit was niet te voorkomen en al helemaal niet te genezen.
Dat het in de buikholte kwam was 0,0% kans dat ze het zou halen en dat het in de borstholte zat was nogmaals 0,0% kans dat ze het zou gaan halen.

Het was echt heel zielig je zag echt aan Lieke dat ze pijn had maar toch kwam ze nog knuffelen en liep ze, heel moeizaam dat wel, braaf mee naar de behandel kamer.
De dierenarts heeft ons nog mee genomen naar de echo zodat we ook zelf konden zien wat er precies aan de had was daarbinnen.
Je zag gewoon dat Lieke helemaal vol zat met maagzuur, de longen werden al dicht gedrukt door al het vocht, daardoor had ze ook zo'n zware ademhaling. Uit het bloedonderzoek kon je ook zien dat ze haast geen witte bloed lichaampjes over had.

Er was gewoon helemaal niks meer wat we konden doen, als we niks deden zou ze vannacht de hele nacht pijn gehad hebben, en vervolgens vanochtend zijn overleden.

Ik heb Lieke een dikke knuffel gegeven en toen hebben we haar in laten slapen.
Ik ben erbij gebleven, dat wilde ik graag voor Lieke doen, na alles wat ze voor mij gedaan heeft was dat wel het minste wat ik terug kon doen, zorgen dat ze rustig en toch een beetje vertrouwd in zou slapen. Ook zou ik het anders niet kunnen verwerken en al helemaal niet kunnen beseffen want dat kan ik nu al niet.
Eerst kreeg ze een rustgevend middel, toen zijn we een speciale ruimte ingelopen en toen kreeg ze verdoving, ze is toen door haar benen gezakt, en is onder narcose gegaan, toen hebben we haar even laten liggen zo dat we zeker wisten dat het goed genoeg werkte, en toen heeft ze de overdosis gekregen die er voor zorgde dat haar hart stopte met kloppen.
Ze ademde nog een paar keer heel diep in en uit, en toe was het klaar.
Het was goed, mooi geweest, mijn kanjer had hard genoeg gevochten en het heeft helaas niet zo mogen zijn.

Toen we de DA hadden gesproken wilde ik ook dat het zo snel mogelijk klaar was, ze mocht niet langer meer lijden. Heel dubbel was dat je wilt je paard nog even knuffelen en het liefst zo lang mogelijk nog bij je houden, en aan de andere kant, wil je dan ook dat het klaar is, laat haar dan maar zo snel mogelijk gaan, niet meer lijden niet meer vechten, uitrusten... dat verdient ze!

Dirk voelde ook heel goed aan dat er wat aan de hand was, dat er iets ging gebeuren. Ze staat nu thuis, ben er vandaag 2 keer heen geweest, vanochtend en vanmiddag. Ze is wel heel knuffelig en plakkerig naar mij toe. Maar het is wel weer Dirke en ze staat nu vrolijk en opgewekt in de wei. Ze zal Lieke vast erg missen maar ik denk dat ze heel goed weet wat er is gebeurd en dat ze dat nu weet zorgt ervoor dat ze weer opgewekt in de wei staat.

Ik heb nog een stuk staart en manen van Lieke afgeknipt en mee genomen, ook haar halster. Iedere keer als ik die nu zie is het wel even moeilijk.
Het besef is er ook gewoon echt nog niet. Ik huil af en toe even flink en de rest van de dag loop ik als een zombie rond, er is een heel groot stuk van mij weg. Leeg, zo voel ik me nu. Maar het echte besef en het echte grote verdriet dat moet nog komen. En ja daar ben ik wel bang voor, voor dat moment.

Nog even over hierboven, geerke, het had niet voorkomen kunnen worden, dit is een van de complicaties die op konden treden dat wisten we en helaas is die opgetreden.
Zoals Jana_en_Ik zegt, het is een complicatie die niet voorkomen had kunnen worden.

En ik wil ook nog even de Kliniek bedanken, de eerste week zijn er wat dingen mis gegaan ja, maar na die week hebben ze alles maar dan ook echt alles gedaan om Lieke erbovenop te krijgen. De dierenartsen zijn ook altijd vriendelijk geweest en hebben de tijd genomen om alles uit te leggen en vragen te stellen, daar ben ik ze erg dankbaar voor!

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:46

och meid, ik ben een lezer, en verder nog niks gepost..

Wat verschrikkelijk voor je! Er is al gezegt dat het jezelf niet kwalijk kan nemen, en dat moet je ook echt niet doen!
Echt enorm veel sterkte voor nu, en de komende tijd.. Y;(

__danielle__

Berichten: 1784
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:50

Ik zie de titel.. heb steeds gevolgd en dacht, dat meen je niet!

maar toch.... je verhaal over wat er precies met haar aan de hand was is duidelijk TS.. er had niks aan gedaan kunnen worden maar heel erg is het wel. Zo verwacht je in alle blijdschap een veulentje en zo ben je zowel veulen als je merrie kwijt.

heel veel sterkte de komende tijd. :(:)

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:51

Wat afschuwelijk....heel erg veel sterkte gewenst....meid wat een ellende.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:52

TS, ik wil jou ook bedanken. Want ook al is het geen leuk topic geworden, het was wel ontzettend leerzaam om steeds de vorderingen te kunnen lezen. Het is zo een heel waardevol topic geworden. Dankjewel dat je ons steeds op de hoogte hebt gehouden.

Veel sterkte nog!

freyatjee
Berichten: 973
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:00

jeetje heel veel sterkte hiermee!!

amber28
Berichten: 336
Geregistreerd: 04-08-09
Woonplaats: Steenbergen

Re: Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:10

heel veel sterkte met het verlies van je merrie. :(:)

EarthFocus

Berichten: 3233
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Re: Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:23

Ik heb gehuild, ontzettend gehuild...
Ik las al dat ze overleden was, maar heb toch de 16pagina's gelezen.
Het ging goed, en dan zo'n verschikkelijk einde.
Het is ontzettend rot voor jou, voor Dirke..
Maar meid, je hebt het beste gedaan wat je kon doen!
Lieke heeft je hart gestolen, en die heeft ze voor een deel meegenomen.
Jij bent altijd bij haar, en zij altijd bij jou, want jij hebt ook een deel van haar hart!

Sterkte meid.. ;(