Roepnaam: Sky (uitleg naam volgt na de foto's

Vrijdagoverdag en avond veranderde onze merrie Zoey al sterk in signalen, binnen een paar uur vulde ze haar uier van halfvol tot helemaal vol, en stond ze te harsen. Natuurlijk zijn we gaan waken en konden we Zoey vanaf 02.50 helpen bij haar allereerste bevalling. Helaas voor haar was het gelijk wat aan de zware kant, maar ze heeft het super dapper doorstaan!
Zoey is vorig jaar gedekt geimporteerd uit Pennsylvania, USA. Zoey zelf is Silver Buckskin van kleur, en de hengst die haar gedekt heeft is zilverappel zwart
Hier zit ze nog in haar warme buik:

En hier zit het zwaarste gedeelte erop!

even bij de mensenmams kijken

Eerste droogfoto's op stal:

En eindelijk even naar buiten!

en deze schitterende foto ter afsluiting:

Sky is waarschijnlijk buckskin (valk) van kleur, maar voor de zekerheid laat ik haar nog testen. Haar moeder is een Kentucky mountain horse, haar vader een Rocky Mountain horse. Ze heeft 86,5% Rocky bloed

Voor de nieuwsgierigen nog even over haar naam ! ik moet en zal altijd een naam hebben met betekenis, zo ook deze. Laten we hem even ontleden!
EDM's First Sky
EDM's staat voor mijn eindelijk definitieve internationale stalnaam Europe Divine Mountain horses.
First staat voor een aantal verschillende dingen.Allereerst is dit Zoey eerste veulentje. Daarnaast is dit mijn eerste veulen wat in haar moeders buik vorig jaar is overgevlogen vanuit Amerika naar hier. Daarnaast heb ik 2 hele lieve stalmeiden die mij ontzettend goed helpen, en dit is het eerste veulentje waar zij een gezonde bevalling van begin tot eind hebben meegemaakt.
Sky komt van haar vader af, hij heeft als roepnaam '' Skyhawk''. Daarnaast wilde ik iets met lucht/vliegen etc erin hebben omdat ze met haar moeder hierheen gevlogen is, ookal was ze toen nog maar een embryo'tje. De afkorting Sky werd hierdoor ook om meerdere redenen een leuke optie! Qua roepnaam past het ook perfect bij haar

Ben zowieso helemaal blij met dit kleine meisje!! Vorig jaar wat te verduren gehad met de fokkerij en dit is hopelijk weer een goed nieuw begin!
Mochten jullie nog meer van onze veulens willen volgen kijk dan eens in m'n veulentopic

[KS-ITP] kleurverrassingen 2011! Mountain horses - gangenpaarden
Nou ik zou zeggen, laat een berichtje achter als je dat leuk vind

Groetjes Leonie