Het is allemaal begonnen op woensdag 2 juni rond een uurtje of 6. Op mijn 1e vakantie dag werd ik gebeld met het nieuws dat er een merrie veulentje naast lag! Mijn knappe merrie heeft het ondanks alle maatregelen toch stiekem zelf gedaan. Te vroeg, en dat was duidelijk te zien. Bonch was absoluut een hummeltje, alles nog in de kreukels. Ze stond niet op, ze wou niet drinken, het was een beetje stressen zeg maar

Op het moment van toch maar die fles erin (wat ook geweigerd werd) nog 1 poging gewaagd. En die lukte.

Afin, mijn hummeltje, 4 uurtjes oud:

En dag later ging het een stuk beter. Maar wat een ukkie he!

Ons 1e topic: [KS-ITP] 'Dank u sinterklaasje!' Precies zoals besteld!
Op dag 6 is duidelijk te zien dat moeders op een roze wolk zit

Proberen kan altijd toch?

2 weken oud en inmiddels al heel wat praatjes.

Hapjes proeven begon en sinds dien gaat er echt kilo's eten in

Een maand oud en de dames verhuisden naar hun 24/7 verblijf. Met nog 2 merrie's met hun merrie veulens hebben ze hier heel wat tijd doorgebracht. Het beviel duidelijk meer dan goed. Arno kwam op bezoek en de 1e shoot was een feit: [KS-ITP] Mijn buckskin Bonchi door Beeldplein.nl
Bonch is vrij hardleers, blijkt maar weer

Bijna 2 maanden en ze zijn nog steeds gek op elkaar.

De 3 kleuters

Ons vorige topic: [KS-ITP] Mijn valkje aan het verharen, ze wordt steeds donkerder! Ook terug te lezen in dit topic, ze heeft even te koop gestaan. Ik kon haast niet geloven dat er zoveel intresse was voor haar. Via bokt, via mail, mensen die haar in het land zagen. Ik heb haar gefokt om te houden, maar ik miste een klik. Het was op dat moment een heel leuk ding, maar met mensen was er geen klik. Mijn merrie is enorm op haar mens, dat miste ik bij de kleine. Uiteindelijk is de koop niet doorgegaan en aangezien ik toch twijfel voelde heb ik besloten haar aan te houden tot haar 4de, beleren, en dan zien we wel. Ik moet zeggen dat het een hele goede keus is geweest. Ze is daarna heel snel omgeslagen en ik wil haar nu echt niet meer kwijt

Hier ruim 3 maand

En met 4,5 maand. Dat goeien zit inmiddels ook echt wel goed, ze is echt de lucht ingeschoten gelukkig!

En vandaag, op precies 5 maanden de laatste update. Bonch staat inmiddels in de opfok. Iets vroeger dan gepland, maar ik merkte aan mijn merrie dat het klaar was (al mist ze die kleine wel heel erg). Ze staat op een super plekje: http://www.horzestables.nl Eigenlijk zou ze op mijn stal blijven staan, maar Britta zocht een veulen om bij die van haar te zetten, zodat ze ze bij huis kon houden. Het is een stukje rijden, maar dat moet dan maar. Met een uitloop stal en het hele jaar weidegang kan die Uk haar lol niet op. Met zijn 3en hebben ze een heus clubje, voeren mag niet uit elkaar, dan worden de emmers gewoon bij elkaar geschoven. Ik ben ontzettend blij dat ze het daar zo leuk heeft, dat maakt het missen ietsje minder erg