Zo half september reden we door de polder naar ons paard toe, toen we nietsvermoedend langs een weiland reden. In onze ooghoek zagen we iets bewegen. Mijn vriend en ik keken beide om en daar zagen we een zwart veulen die even een showtje aan het weggeven was.
Beiden gelijk hopeloos verliefd en konden hem niet meer uit onze gedachten krijgen.
Twee weken hebben we lopen twijfelen. Wel of niet bij de eigenaar van het weiland langsgaan om te vragen of hij te koop was.
Uiteindelijk hebben we de stoute schoenen aangetrokken en zijn het gaan vragen.
Van het een, kwam het ander.
Nu zijn we in het bezit van een 10 maanden oud hengstveulen.
Ik wil jullie kennis laten maken met: Januari
Roepnaam Jan
Geboren, je raad het nooit, in januari.
Vader: James Bont
Moederlijn: weet ik even niet uit mijn hoofd, papieren zijn in de aanvraag.
Onze showbink, hier nog in de wei met zijn moeder

Ik wilde rennen, maar mama stond in de weg….

Zaterdag 16 oktober hebben we hem opgehaald en kwam hij tijdelijk naast mijn paard te staan. Het was de bedoeling om hem 2 tot 4 weken te houden en hem daarna naar de opfok te brengen.
Een beetje helaas belde de opfok of Jan misschien eerder mocht komen.
Dus afgelopen woensdag (20 oktober) hebben we hem naar de opfok gebracht.
Voor we gingen nog wat foto’s gemaakt met Sharonne mijn andere paard.
Deze is wat jaloers en kan heeeel lelijk kijken, maar uiteindelijk, als de bazen niet kijken, vind ze hem toch wel heel leuk.
Nog even en ze heeft spierpijn in haar oren:

Als de bazen niet kijken is Jan toch wel interessant:

Even kennismaken met de overbuurvrouw

Jan en Jan-P en Sharonne kijkt stiekem lief op de achtergrond

Jan en Jan-P en ook bolle op de achtergrond. Als de bazen niet opletten is jan toch echt wel lief hoor

Mijn twee mannen:

En dan zijn we gisteren Januari nog even wezen opzoeken in de opfok.
We hadden het idee dat hij een beetje boos was, omdat we hem woensdag daar af hadden gezet en pas zaterdag weer even kwamen kijken.
Hij kwam namelijk eerst naar ons toe en liep daarna voor ons weg.
Wat doen jullie hier? Zien jullie niet dat ik het druk heb? En denk maar niet dat ik vergeten ben dat jullie mij niet iedere dag meer komen knuffelen

Jan met vriendje

En uiteindelijk wilde Jan toch wel zijn knuffels hebben: