Daarna beviel onze merrie Faemina om half 11 's ochtends op de wei van een groot en gezond hengstveulen.
De vader van beide veulens is de Rocky Mountain Horse hengst Sam's Dusty Shadow van Stal Silver Sunset:

Hij heeft zowel een creme en zilvergen dus de definitieve kleur van de veulens laat ik eerst even testen voordat ik daar nu verkeerde uispraken over doe

Nou hier zijn ze!
Kyra, bevallen om half 3 's nachts op 12 juli 2010. Ze heeft het helemaal zonder ons gedaan, en was maar wat trots toen ik haar in haar stal vond met haar kleine meid al actief naast haar. Ze is super mensgericht en huppelt al achter ons aan! Een eigenwijs koppie erop, en nu al 'wereldwijs'. Kleur is denk ik zilverappel bruin, maar het wordt nog getest

Haar naam is: Sam's L.J. Jazlyn
Roepnaam: Jazlyn
Betekenis roepnaam: 'Beeldschone jasmijn'

hoezo wereldwijs veulen??

en een super trotse mama!!

En dan gaan we naar Maandagochtend, 5 voor half elf. Ik zie in de wei tussen wat takken door dat er een paard lig, dus ga snel kijken. Faemina staat nog een keer op, maar er steekt al een pootje uit! Rennen dus! Ze had even hulp nodig, maar dat kwam omdat ze een bodybuilder hengstje ter wereld moet brengen, die nu al aardig breedgeschoudert is

Meet:
Naam: Sam's L.J. Faegan
Roepnaam: Faegan
Betekenis roepnaam: 'met vreugde', en natuurlijk de traditionele 'Fae' in het begin van de naam

(moeder is 'SC Faemina', oma is 'Fae')
Hij is buiten nog net in het zonnetje geboren. Maar net toen hij kon staan moesten we snel naar binnen, want een mega onweersbui hing boven ons hoofd. Ik heb van hem dus nog niet echt buitenfoto's, ik hoop dat ze vandaag nog even naar buiten kunnen

Net geboren:

problemen met lange benen:

op stal:

en zijn aalstreepje:

Nou dat waren de eerste 2, en dat binnen 8 uur tijd

Nog 1 merrie te gaan, een Spotted Mountain Horse, ook deze week uitgerekend!
Zou leuk zijn als je een reactie achterlaat