Op deze keuring kan al het vee komen en is er dus een keurmeester die de beesten beoordeeld.
In Frankrijk zijn dit soort dingen voor een dorp nog best heel belangrijk, en dat betekend dus dat ook de burgemeester van het dorp, en de burgemeesters van andere dorpen en zelfs van de stad hier vlakbij aanwezig zijn.
Voor onze paarden is de meerwaarde alleen dat ze ervaring opdoen, en omdat het werkelijk maar 5km is met de trailer een hele goede ervaring voor Cascade.
Cascade is een bruin bont merrie veulen geboren op 14 april dit jaar. Vader is Visage van de Olmenhoeve (BWP) en moeder is mijn merrie Casablanca (westfalen). Cascade is ook ingeschreven bij het westfalen stamboek.
Ze is echt een heerlijk veulen, komt gezellig buurten, is dus niet bang voor ons en als er iets nieuws is dan is dat vast niet zo eng, want mama doet het immers ook. Verder zegt ze ons altijd vrolijk gedag en is poetsen ook heerlijk!
Afgelopen dinsdag wist ik pas dat de keuring er was, en toen zijn we dus ook gelijk maar gaan oefenen met op de trailer zetten.
De eerste keer had ze wel even een flinke zet nodig, maar eenmaal op de klep ging het wel. In de trailer wat brokjes gehad (dat gaat er altijd wel in natuurlijk) en na 5 minuten er weer netjes achteruit uit.
Tweede dag had ze nog maar een klein zetje nodig, was zo trots op ons kleine meisje. De derde dag ging zelfs nog beter want toen liep ze er bijna zonder aarzelen zo in.
Gister toen ik uit mijn werk kwam eerst Cascade en Casablanca gewassen (voor Cascade de eerste keer, en ook dat was geen probleem) en Casablanca ook gevlochten. Vervolgens weer even oefenen om op de trailer te gaan. Dit keer heb ik ze beide alleen opgeladen omdat het niet zeker was dat ik vandaag hulp zou hebben. Cascade liep echt ineenkeer alleen de trailer op

Vanmorgen had ik wel hulp, maar ze deed het weer zoals gister

Op de keuring aangekomen hebben we de paarden uitgeladen en op hun plek gezet. Nicolas is ons in gaan schrijven en ik ben bij de paarden gebleven. Nicolas kwam even later terug met een emmer (cadeau van de sponsor) twee nummers voor op de kont, en 24€

Cascade heeft zich echt voortreffelijk gedragen

Ons kleine meisje deed alsof ze het elke dag zag en heeft bijna geen kik gegeven. Heel in het begin zocht ze steeds het uier van Casablanca op omdat het toch wel wat spannend was. Ze dronk dat niet maar het was meer om zeker te weten dat dat nog hetzelfde was. Toen wij aan de beurt waren hebben we ons opgesteld, vervolgens een rondje in stap, en daarna een rondje draf en vervolgens weer opstellen.
We hebben een hoop mensen gehad met vragen over het ras, de leeftijd, etc etc.
Zo ook de verschillende burgemeesters die aanwezig waren. Ook zijn er nog foto's van ons vieren genomen die heel misschien in de krant komen

De prijs uitrijking is vanavon tijdens het eten. We eten in de feestzaal van het dorp, ik ben reuze nieuwsgierig!
Hierbij dan de foto's;
Gister na het wassen

1.

En naast mama in de trailer, de laatste keer oefenen

2.

Na al dat stilstaan moet je wel even je benen strekken natuurlijk

3.

En daarna nog even bijtanken

4.

En dan vandaag:
Het is allemaal wel heel spannend....
5.

Verstopt achte mama, met de andere deelnemers op de achtergrond
6.

Is het geen braaf ding

7.

Met de pony's van een kennis op de voorgrond (Ja Ja, er kwamen zelfs fietsen voorbij)
8.

Uiteraard hoor je je netjes voor te stellen.
9.

Die koeien daar maken wel herrie zeg!
10.

En moe na alle indrukken.
11.

12.

13.

14.

15.

Eerdere topics:
[KS-ITP] Cascade bont merrie veulen 14 april Visage x Casaretto
[KS-ITP] Cascade, eerste buiten foto's