Toen Goldie een ernstige blessure had en eigenlijk ingeslapen moest worden, beseften we dat we haar eigenlijk helemaal niet konden missen! En als ze echt naar de groene weides zou gaan, zou er vast geen een paardje zijn met zo'n perfect (voor ons) karakter zijn.
Nu is Goldie al wat aan de leetijd (21) dus we hebben de beslissing genomen (nouja, de eigenaresse) om een veulentje te fokken.
Puur als opvolger voor Goldie, als Goldie aangeeft dat ze het niet meer leuk vind en dat ze meer geniet van lekker een oud dagje op de weide. Hebben we een lief ander paardje van haar waar we verder op door kunnen gaan, met toch een stukje karakter van haar.
We hebben vooral gekeken naar het karakter. Goldie is een Arabier, maar de eigenaresse wilde er niet nog een arabier op, want ze heeft vaker arabieren mee gemaakt en ze vind het karakter niet super. Goldie daarin tegen vond ze dan wel super leuk, vandaar toen de koop van Goldie.
We hebben gekeken naar new forest en andere rassen, maar kwamen uit op een NRPS. Ook vanwege de bloedlijnen en ook vanwege een hengst die haar gelijk opviel. Ze is wezen kijken en het was een super aanhankelijk dier, wil graag knuffelen en de rust zelf.
Zijn naam is Wesley, en hij staat op http://www.denieuweheuvel.nl

Dit is zijn afstamming:
http://www.denieuweheuvel.com/stamboom_ ... engst=1103
Ik hoop dat er een leuk beestje uit komt en dat we er nog lang van mogen genieten.
Het word een recreatie paardje die soms mee op concour mag met mij, maar hoofdzakelijk met de baas lekker dressuren, met mij ook en af en toe een sprongetje en lekker de heide op.. We staan namelijk vanaf volgende week midden op de heide.
Morgen vertrekt ze naar De nieuwe Heuvel en ze wordt daat dmv KI gedekt. Vanuit daar, als ze eenmaal drachtig is gescant vertrekt ze naar de nieuwe stal. Al met al, 2 leuke dingen!

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, en dat ik volgend jaar een topic kan maken van een rond huppelend veulentje!

Groetjes, Minjon.
Weten jullie trouwens hoe dat zit met die letters? Ik ben echt een to-ta-le leek als het gaat om fokken en hengsten.