Ik zal het even uitleggen.
Dit is Charlotje:

Op 6 Juni 2009 kreeg zij een rietje van de mooie man Johnson.

Op 18, 42 en ruim 100 dagen is zij drachtig gescand. Wij konden de Frummel toen al een beetje bekijken.

Op 22 april zat zij op 320 dagen en vanaf dat moment werd het al een beetje spannend. Het aftellen was begonnen!
De caravan stond al klaar in het land. Groen geschilderd en wel om het uitzicht van de buren zo min mogelijk te verpesten. (We hebben er voor gekozen haar in ons grote land te laten staan. Thuis hebben we ook stallen en een stukje land, maar we vinden het daar te klein voor de bevalling / merrie met veulen.)
Geboortemelder geregeld:

(Met een plastic zak om de melder te beschermen tegen regen.)
Ze belt ons geregeld. Voor de gezelligheid. Ook ’s nachts. Joepie. Maar bevallen? Ho, maar!
Op 12 mei was deze dame uitgerekend. De Frummel zat er toen 340 dagen.
Inmiddels is het bijna 22 mei. Over een aantal minuten zitten we alweer op 351 dagen.
Prima. Nog steeds een heel normale draagtijd. MAAR IK KAN HET GEDULD NIET MEER OPBRENGEN.

Charlotje heeft nog helemaal géén uier

Ook geen slappe banden… Ze gaat nog in een flinke galop door het land en ze heeft eetlust voor 10 paarden.
Ik besloot het heft in eigen handen te nemen.
De Frummelvanger, een veelbesproken hulpmiddel om veulens te lokken:

Denkwolk Lotje:

Helaas… Na herhaaldelijk gebruik nog steeds geen veulen.
Wél wat gevangen, maar helaas het verkeerde beest:

*zucht*
Ik wil niets liever dan een gezonde Frummel. Als hij nog tijd nodig heeft, dan wil ik ook echt dat hij nog even blijft zitten… Maar ik ben zó benieuwd!
….
Tijd voor zwaarder geschut

Mijn instructeur vertelde een verhaal over een merrie die 6 weken over tijd was en uiteindelijk niet drachtig bleek te zijn. Die verhalen wil ik op dit moment helemaal niet horen!! Straks zit de Frummel er helemaal niet meer in...
Help