het wordt nu erg spannend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotteislief

het wordt nu erg spannend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 11:03

onze merrie lotte verwacht zo rond 1 april haar veulen. eergister merkte mijn man dat de uier veranderde en al
iets vol schoot. vannacht is ze nog meer veranderd en de banden worden erg slap. ik kan helaas niet foto's plaatsen van hoe de uier er nu uit ziet. dit omdat ze nog steeds zoveel mogelijk apart wordt gehouden in verband met de rhino uitbraak op de stal waar ze staat.

ze staat met nog 4 andere merries op een apart gedeelte van de stal waar gelukkig nog geen merrie is met ziekteverschijnselen. de dames worden dagelijks gecontroleerd door de dierenarts. positief nieuws dat we gister hebben gekregen is dat in het bloed van lotte geen rhino virus is aangetroffen *D
helaas betekend dit niet dat ze het niet alsnog kan krijgen want dit kan nog tot 14 dagen na de koortspiek. wat ook gunstig is dat lotte helemaal nog geen koorts heeft gehad. Hoewel we graag hadden gewild dat het veulen nu nog even blijft zitten lijkt het erop dat het niet lang meer duurt. En hoewel we alles met hoop en goed vertrouwen tegemoet zien blijft het nu extra spannend. Binnen 24 uur na de geboorte wordt het veulen nagekeken door de da op eventuele aanwezigheid van rhino. Mocht het veulen wel aangetast zijn dan zie je dat vrijwel toch direct omdat ze dan niet kunnen staan of misvormd zijn.

dit is de aanstaande mamma
Afbeelding

en nog een met zijn baasje
Afbeelding

voor mijn zoon is het natuurlijk nu extra spannend. Hij is nu al een week niet bij zijn pony geweest. ten eerste staat ze geisoleerd (gelukkig mag mijn man er wel bij) en tweede willen we hem nu niet naar stal hebben vanwege de aanwezigheid van het rhino virus en wat dit bij de andere dieren teweeg brengt.

wie duimt er met ons mee??

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:28

dat is inderdaad wel heel spannend hopen dat het rhinovirus het veulentje nog niet aangetast heeft.

veel succes de komende dagen

bromfiets

Re: het wordt nu erg spannend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:30

Ik duim mee, hopen dat het allemaal goed komt :)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:58

jeetje dat is toch wel erg spannend allemaal. ik hoop voor jullie dat het allemaal goed gaat komen en dat er een mooi gezond veulentje komt!!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:59

spannend, hoop voor je dat er niks ernstig is!! :)

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:01

Jeetje dat is ook een nare bijkomstigheid.
Veel sterkte en hopelijk gaat alles zo normaal mogelijk

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:55

He get Rhino!!
Gelukkig staat ze appart.
Spannend hoor!!
Duim voor een mooi veulen!!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:01

ik duim met je mee !!!!!

lotteislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 09:13

lotte is sinds gisternacht erg onrustig. ze wil bijna niet meer eten en wordt wat knorrig.
de uiers zitten al helemaal vol.

vandaag komt de da weer op stal. maar eens horen wat hij er van zegt.

ps alle paarden gaan super vooruit. het paard met verlammingsverschijnselen staat al sinds vrijdagavond met hulp van de paardenbroek. ze steunt er steeds minder in. gister zijn we begonnen om met behulp van de paardenbroek en de manitou een aantal rondjes over het erf te stappen. dit ging echt super!!

de andere 3 zieke paarden laten een flink herstel zien. die van onze dochter loopt alweer te bokken als een gek!
hier een link naar een filmpje wat afgelopen weekend is gemaakt door omroep flevoland

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/68 ... en-raadsel

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:25

jeetje wat een verhaal.

Wat jullie merrie doet deed eva ook een maand geleden. Bij haar was het vals allarm maar zijn wel de verschijnselen die ze gaan krijgen vlak voor de bevalling.

Ik hoop dat alles goed komt, en dat het een prachtig en gezond veulen wordt!

lotteislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 13:45

net op stal geweest. helaas heeft de dierenarts weinig kans gegeven op een gezond veulen. dit gebasserd op de laatste ontwikkelingen. kan er nu verder even niks over zeggen maar voel mij zwaar ..t

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:59

Pfff heb hetzelfde meegemaakt, had ook een merrie op een stal staan waar rhino uitbrak. Ik weet niet wat de laatste ontwikkelingen zijn maar weet wel dat toen naast mijn merrie ook een drachtige merrie stond die ook koorts heeft gehad maar wel een gezond veulen kreeg. Sterkte ermee.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:27

Ochjee, zei de dierenarts dat? Er is altijd een kans dat het wél gezond geboren wordt :) snap dat er moeite mee hebt..
Hopen maar op een gezond veulentje, ik duim voor je!

Hoe is het nou met je merrie?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:36

Jeetje wat een slecht nieuws... is het dan zeker nu? Of is er toch nog hoop op een gezond veulentje? Hopelijk kan je er binnenkort wel wat over zeggen. Sterkte in ieder geval...

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:39

Bah, dat is slecht nieuws. Maar er is nog wel kans op een gezond veulentje? In elk geval erg veel sterkte, ook voor de merrie. ;)

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:46

Nee toch? Hopelijk valt het toch mee en krijgen jullie alsnog een gezond veulen.. Sterkte!

lotteislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 21:13

zo ben weer thuis en net even gegeten. de dierenarts is niet heel hoopvol. dit omdat de andere drachtige merrie vanochtend vroeg
een dood en niet voldragen veulen heeft gekregen. deze merrie was rond dezelfde tijd uitgerekend dan onze merrie dus in principe zou
het voldragen moeten zijn. waarschijnlijk heeft de merrie toch rino bij zich gehad waardoor de ontwikkeling van het veulen is stil komen te staan.
onze merrie had twee dagen terug een temperatuur van 38.6. dit werd toen geweten aan het feit dat ze al wat actief werd (slappe banden, vol uier e.d.)
dan kan de temperatuur ook tijdelijk stijgen maar het kan dus ook een kleine koortsaanval zijn geweest. alles boven de 38.5 is foute boel volgens de dierenarts ongeacht wat de oorzaak is.

.de dierenarts verwachtte eigenlijk dat de merries te ver in de dracht zouden zijn om nu nog last van het virus te hebben bij de veulens. maar dat is dus bij die andere merrie niet het geval. nu moet nog wel worden opgemerkt dat de andere merrie wel duidelijk koorts heeft gehad en dat bij de andere merrie ook het virus is vastgesteld door de neusswab.
wat dat betreft is er voor ons nog lichte hoop maar omdat de da heeft aangegeven vannochtend dat het zeer zeer moeilijk gaat worden vrezen we het ergste.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:36

Owh..
Ik ga helpen mee duimen dat jullie merrie een gezond veulen op de wereld gaat zetten. En dat ze ook allebei gezond blijven..

Heel veel sterkte toegewenst :(:)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:40

Wat vervelend allemaal. Hopen dat jullie merrie toch gewoon een gezond veulen krijgt. We duimen hier ook voor jullie. Sterkte gewenst met dit hele gedoe.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:37

bah wat vervelend, ik zal duimen voor je dat het veulen gezond is.

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 02:13

Laten we hopen dat de dierenarts een keer geen gelijk heeft!
Ik wens je een blakend gezond veulen toe!

Nesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:35

Wat rot, maar zoals de rest hier al zegt... ik hoop ook dat je een super gezond veulen krijgt!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:01

Hee wat naar. Wat een ..t ziekte ook.
Nou ik duim heel erg hard voor jullie.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:09

Wat vervelend zeg, ik hoop met jullie mee op een gezond veulen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:57

Een van mijn merries had eind januari een dood veulen (geen rhino overigens), dus ik wete hoe vervelend het is. ik hoop voor jullie dat je merrie geen rhino heeft en je een gezond veulen mag verwelkomen!