Ik heb een drachtige shetlander, Maddy, daar gaat alles goed mee. (uitgerekend in April)
Sinds 21 december 2009 heb ik een d-pony, Silla. Toen we haar kochten kregen we van de eigenaar te horen dat ze in mei gedekt is, en dus dit jaar in april een veulen krijgt. Silla is 1.47m en de hengst die haar heeft gedekt is rond de 1.60. Silla is een breed gebouwde new forest.
Je kunt haar veulen heel goed voelen bewegen. Nou liep ik vandaag met haar aan de hand buiten over het erf. Ik voelde even aan de uier. Die was ineens een stukje dikker geworden vergeleken met vorige week ongeveer. Toen ik aan de uier voelde kwam er ineens allemaal doorzichtig "spul" uit spuiten!
Betekent dit dat het veulen er binnenkort al aan komt? Of duurt het nog wel een maand??
Want als ze nu al gaat bevallen, zou dat veel te vroeg zijn!
Ik heb net buiten even een paar foto's gemaakt. Het zijn geen goede kwaliteit foto's maar zo kun je haar wel goed zien:
Silla:

Nog een keer:

Van achteren:

Uier van onderen:

Uier van onderen:

Uier vanaf de zijkant:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MLI4VH78-D.jpg
Eigenlijk wil een graag zo'n camera voor in de stal zodat ik haar goed in de gaten kan houden, maar dat willen mijn ouders niet kopen. Dus dan mijn vraag:
Maakt een paard geluid als die gaat bevallen?
Wij hebben nl nog wel een oude babyfoon. Dan zou ik die nog kunnen ophangen?
Bedankt voor het lezen!