Vorig jaar april brachten we ons nmprs merrietje, Lola, naar Belgie om daar gedekt te worden door het bmp hengstje, Silverado Van De Kruyskouter.
Lola is een nmprs geregisteerd merrietje met onbekende afstamming, haar kleur is vos of zwart schimmelbont en ze is ongeveer 82 cm.

Silverado is een bmp geregistreerd 1ste premie hengstje met de mooie kleur zilverappel appaloosa met twee blauwe ogen en misschien ook een cremegen, hij heeft 75% amerikaans bloed en 25% uit appaloosa lijnen en is 75 cm klein.

Dit is een hele recente foto op de hengstenkeuring, hier behaalde hij een 1ste premie!

We brachten haar op een willekeurig moment en hadden haar ook nog niet hengstig gezien.
Ze was direct hengstig bij de aanblik van Silverado

Heel mooi om te zien trouwens, zo´n echo van een 5 maanden oud veulentje! Ik heb er geen foto van gemaakt helaas.
Het is een zeer bijzonder veulentje. Lola en ik werden toevallig genoeg echt precies tegelijk zwanger en het veulentje zou voor mijn tweede kindje worden.
Op dezelfde dag waarop we in Utrecht zagen dat Lola drachtig was had ik een echo waarop te zien was dat mijn kindje niet levensvatbaar is en is mijn zoontje enige dagen later levensloos geboren met 5 maanden (bijna 22 weken) zwangerschap.
Het veulentje van Lola is op de dag even oud als mijn overleden zoontje Liam zou zijn als hij nog leefde want we zijn precies tegelijk zwanger geworden. Bovendien zou het zijn veulentje worden. Dit alles maakt het voor mij een veulentje van onschatbaar veel emotionele waarde en is mijn enige grote wens dat dit veulentje gezond ter wereld komt, geslacht of kleur is niet van belang want dit veulentje zal hoedanook bij ons blijven.
Een bijkomende bijzonderheid is dat als ik uitga van een draagtijd van 340 dagen de uitgerekende datum valt op 26 april 2010. Dit is op de verjaardag van mijn man. Toeval weer he.
Hier is ze 245 dagen drachtig

Hier een maandje later, ongeveer 9 maanden drachtig

Vandaag is ze 273 dagen drachtig.
Dit is een uierfoto van vorige week. Het is nog volledig ongevult en voelt strak aan.

Dit is een buikfoto van drie dagen geleden.

Bovenaanzicht valt dan wel weer mee gelukkig.

Ik vind het erg spannend en eigenlijk ook harstikke eng, de verbondenheid met mijn zoontje is zo groot dat ik teveel angst heb dat dit veulen ook niet levend ter wereld zal komen.
Ik heb vanaf 5 april een halsteralarm gehuurd, ze is dan 319 dagen drachtig. Maar mogelijk haal ik hem toch een paar dagen eerder op omdat ik heb gelezen dat minipaardjes soms nog eerder bevallen.
Vanaf begin maart ga ik 1x per dag de temperatuur opmeten en vanaf half maart 2x per dag. Misschien lukt het me de temperatuursdaling op te pikken en zo nog meer controle te hebben over het moment van bevallen.
Ik ben er nog overna aan het denken of ik haar wel of niet naar een kliniek voor bevallingsbegeleiding zal gaan brengen...
Als ze toch van de eerste dekking drachtig is geworden zal het vanaf nu al spannend worden en ben ik dus mooi te laat met alle controle die ik bedacht heb...
In ieder geval zal ik heel blij en oplgelucht zijn als het veulentje gezond ter wereld is gekomen en de bevalling achter de rug is... en dat we dan nog jaren lang kunnen genieten van een zeer mooie en kostbare herinnering aan mijn zoontje.
Binnenkort gaan we een geboortepakketje samenstellen die we op stal neer gaan zetten.
Wie telt er mee af naar dit bijzonder veulentje