omdat mamma vandaag gepoetst werd had ik demey niet vastgezet. Ze was dus lekker alles aan het bekijken en onderzoeken. Ik heb er maar wat foto's van gemaakt moeder keek gezellig met mij mee op de camera:
omdat ze nog erg jong is en weinig weerstand dus met regenachtige dagen ongevoerd regendek.
E_Nalanta
Geplaatst: 24-11-09 18:59
Wat een dotje! Maar uhm, jonge dieren bouwen toch ook weerstand op namate ze veel buitenkomen enzo? deken vind ik persoonlijk wat overdreven maar verders echt een leukerd!
ze staat ook dag en nacht buiten, bijkomend voordeel is dat ze er erg mak door is geworden, heb geen pony lopen die zich zo gemakkelijk een dek om laat doen. Laatst heeft ze trouwens in de regen gestaan zonder dek op het land maar toen ik haar ging halen stond ze erg te rillen, das wel zo weer weg, maar help haar liever een beetje. Ze heeft verder wel gewoon een wintervacht gekregen, en als ze voor staan kan ze binnen in een stro stal liggen of buiten, maar ze staat veel binnen.
Eefsoll
Geplaatst: 24-11-09 19:05
Wat een schatje! Als jij wil dat je prul een deken op krijgt dan doe je dat toch gewoon...
Ik wil gewoon niet dat ze ziek wordt, dierenarts kosten zijn niet mis tegenwoordig. Ze is van eind sept, en wie weet kan ze straks goed zonder, als de verkoudheidjes en het vieze natte weer een beetje weg zijn en het vooral kou is.
leuk diertje hoor lekker in de regen met regendekentje op zetten hoor heb ik vorig jaar ook gedaan met mijn veulen die was van 5oktober dus ook in niet z'n fijne tijd om jong en klein te zijn zeg maar. Die van mij is nu ruim een jaar en staat nu lekker dag en nacht buiten en zonder deken ze heeft nu genoeg weerstand en is groot genoeg om zonder te staan.
Geniet lekker van je spring in het veld ze ziet er super uit.
Wat een lieverd, gewoon lekker het dekentje ophouden hoor, zou ik ook doen. Beter iets meer voorzorg dan dat je uiteindelijk met een ziek paard zit. Pracht beestje.
Hou je er wel rekening mee dat de wintervacht niet werkt met een deken erop....de haren kunnen door de deken niet overeind gaan staan zodat er geen isolerend luchtlaagje tussen de haren komt. Dus af en toe controleren of ze het echt niet koud heeft met een ongevoerde regendeken op. Veel plezier met je prachtige veulen. Tis echt een plaatje! Groetjes, Tessa.
lailapri
Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-09 22:08
bij drie druppels water staat zowel moeder als dochter in de stal Vaak gaat ze daar dan uitgebreid liggen slapen en ookal wil ik uitmesten, blijft gewoon liggen.Kan zelfs de mest onder haar weghalen.
wilde ook een keer niet opstaan om haar deken om te doen en heb haar er toen ingerolt. Kan dan heel boos kijken maar laat het toch gebeuren en als ik dan klaar ben en wegloop, tja dan staat ze op.