Op een dag zag ik haar flink hengstig dus heb de hengstenhouder opgebeld of ik die avond kon komen. Omdat ze al de hele dag had staan piesen en er nu een beetje klaar mee was had de hengstenhouder er een beetje hard hoofd in, maar omdat we er toch waren haar toch maar bij het dekblok gezet.
We hebben haar niet vastgebonden maar aan beiden kanten van de muur zat een ring en daar zat het touw doorheen, ik had zelf het einde van het touw beet en de paddock was omheind voor het geval dat. Echter was dit allemaal niet nodig want zodra de hengst een brul gaf ging ze netjes klaar staan en liet zich heel netjes dekken, heb hier wel een filmpje van maar heb deze van youtube afgehaald omdat ik allemaal gore reacties kreeg.
Het was ook allemaal mooi in 1 keer raak, heb haar 2 keer laten scannen en barste gewoon in tranen uit toen ik het vruchtje voor het eerst zag. De 2e keer was mijn moeder erbij en konden we het gelukkig droog houden en heb nog een afdruk laten maken:

Als je je paard iedere dag ziet is het lastig om te zien of er al wat aan he groeien is dus heb er wat foto's bijgepakt. De laatste is van vanavond toen ik net terug kwam van een weekje weg en ik schrok toch wel een beetje want volgens mij beginnen we nu iets te zien.
17 dagen:
77 dagen:
128 dagen:
135 dagen, de kleine houden we ook in de gate want volgens de vorige eigenaar heeft ze in de maanden juni en juli samen met een zwart hengstje gelopen, hoop stiekum wel op 2 veulentjes volgend jaar:
En vandaag op 170 dagen: