Het onvoorstelbare gaat gebeuren! Er gaat, hopelijk, een paardje speciaal voor mij op de wereld gezet worden volgend jaar. En wat voor eentje!
Mijn droom om een veulen van Condo te krijgen wordt werkelijkheid, dankzij een heel bijzondere bokker, Fem(Kimmie261) en haar heel bijzondere merrie Friesje.
Ik ben gister met Condo afgereist naar Duitsland, ff een ritje(zere kont).
Heb al Fem's paarden mogen ontmoeten, haar hondjes(PIPPIE!!!), haar spinnen(groot en veel) en natuurlijk, last but not least, haar lieve Edwin.
Bokkers kunnen zich Yippie vast nog wel herrinneren, het eerdere veulen van Friesje uit een Andalusierhengst, beeldschoon paard, en ik hoop dat Condo zijn schoonheidsgenen ook doorgeeft, aan Friesje zal het niet liggen want die maakt alleen maar mooie veuliebeebs.
Hier de foto's van gister! Condo had dus nog nooit gedekt he!
Hij is nu 19 jaar en toen hij de merrie zag staan, superhengstig, bleef hij op een afstandje stilstaan, keek mij aan zo van ik weet dat ik daar niet heen mag.
En toen zei ik: Nee Condie, je mag! Ga maar!
En toen ging ie heel voorzichtig!
Hij was zo lief voor de merrie en hij heeft twee keer goed gedekt en twee keer een beetje oenig, maar, Fem zei, die laatste keer dekken was raak.
Ik heb een paar tranen moeten wegpinken tijdens die dekking, het betekent zoveel voor me dit. Aan de ene kant was ik zo blij voor Condo dat hij nu een keer mocht, en de emotionele rollercoaster van vorig jaar, het verliezen van Chagall, ging ook door me heen. Dit zou zo veel geluk in mn leven brengen, en dat Condo en Friesje me dit gaan geven....poeh heftig.
Nu hopen, en duimen, en niet slapen de komende drie weken.
Het zou toch te gek zijn als ik volgend jaar een kruising heb van mijn twee lievelingsrassen.
Een naam is er al, of het nou een hengst of een merrie wordt maakt niet uit, het wordt:
CeeCee, een afkorting van Condo's Chagall. Ter nagedachtenis aan de twee hengsten die het meest voor me hebben betekent tot nu toe en waarvan er eentje helaas niet meer bij me is, en dat was een fries, dus de naam lijkt me erg toepasselijk. Ik hoop zo dat dit mag lukken, dat dit gewoon eens mag lukken voor me.
Fem, nogmaals, je bent bijzonder. Dank je wel al kan dat niet uitdrukken hoeveel dankbaarheid ik voel.
Enjoy de foto's, ohja Condo kwam wit aan bij Fem, maar heeft ongeveer 43 keer liggen rollen in haar paddock natuurlijk...:
HERE I AM! I AM THE KING.

Hey. Een merrie!

OEHHHH....wat een mooie meid staat daar!

Voorspel:

En ja hoor hij weet precies wat ie moet doen:

Tweede keer:

Dat oortje op mij gericht: Noor mag ik echt?

Bjoetiepaard:

Gaan jullie meeduimen?
, super aanbod van Kimmie ook zeg! Ik duim zeker mee!

en hij ging aan zn eten.