Het veulen is een kruising haflinger X appaloossa. Dit is een ongelukje!! Vorig jaar was een jaarling hengst (haflinger) uitgebroken & Nadja ook het klusje was al gauw geklaart en in één keer raak. Ze is gescant en bleek drachtig te zijn ze heb besloten het veulen te laten zitten en zo was het dan vandaag 6 augustus zo ver!
Vanacht Rond half 4 kreeg ik een SMS van Christa, Nadja is onrustig! Ze was gaan tjekken hoever Nadja was gezien ze de vorige dag nog 42 graden koorts had, ze was onrustig liep heen en weer te beren en draven. Christa gebeld dat ik er aan kwam, en nog geen 5 min laten stond ik bij t land…
Wij twee stoelen gepakt en rustig zitten kijken, het was volle maan echt prachtig!! Nadja was ondertussen nog steeds heen en weer aan het lopen op de wei. Had echt geen rust in haar donder en wilde niet toegeven aan de pijn.. Wij maakte ondertussen grapjes tegen elkaar we gaan slapen jij eerst en dan de ander over een half uur steeds omwisselen. MAAR dat hebben we niet gedaan, want we waren het niet eens over wie eerst ging pitten hihihi.
Om 5.15 ging Nadja liggen, en stond ik even op en ging het land in om te kijken plons daar kwam het vruchtwater ik riep Christa maar die kon het niet geloven tot ze zelf kwam kijken. Nog geen kwartier laten is er met een beetje hulp een PRACHTIG! Merrie veulen geboren.
Net begonnen

Christa en ik hadden even een handje geholpen
http://i105.photobucket.com/albums/m202 ... ulen16.jpg
Ik kijk me ogen uit; ‘wow een spikkel!’

S’ochtends vroeg liet Christa even zien waar de melkbar was..

Ze is gelijk al heel brutaal bokjes geven naar mama kon ze al na een half uur toen ze amper kon staan

Christa, is helemaal in de wolken met haar prachtige veulen, en ik geniet stiekempjes mee!
LET OP: Er staat niet voor niets Copyright op de foto’s!

Ben benieuwd naar de naam
)
Ik zou niet weten of ik bij deze combinatie het veulen zou hebben laten zitten.