Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Nanne schreef:Mag ik vragen waarom jullie zijn gaan trekken?
Kon de merrie het niet alleen?

HubbaBubba schreef:Ik dacht ook een filmpje te kijken waar een veulen "geboren" zou worden, maar nu word het "getrokken".
Ik weet de reden er niet van, maar mij is geleerd idd om alleen tijdens het persen van de merrie te trekken als ze het niet alleen redt en dan zeker niet recht naar achteren, maar langs de achterbenen.
Ik heb het filmpje niet afgekeken, omdat ik het niet plezierig vond om naar te kijken.
Veulen is compleet overdonderd van de snelle geboorte , word direct gechekt op geslacht met allerlei gefriemel aan d'r.
En tuurlijk, ik snap dat het leuk is om te helpen, dat is het menselijk instinct, maar niets is mooier om de natuur (rustig zijn werk te laten doen.
Hoe dan ook, wat de reden ook is dat jullie hebben ingegrepen...het is mijn inziens veel te grof hoe jullie tewerk zijn gegaan...
Gelukkig ben ik niet de enige die tijdens het filmpje dacht: Jezus man! Doe niet zo zenuwachtig en laat dat veulen en de moeder het zelf doen!