Echter...hij heeft zich bezeerd na de geboorte en liep op dag 1 met een dikke achterknie.
Dit hebben we afgewacht in overleg met de DA, hij had geen koorts en andere gewrichten gingen niet vullen. Dit is inderdaad weggetrokken, nu mooi droog knietje.
We zijn er wel achter waarom Bombarie een bombarie is.. hij valt volgens mij meer dan andere veulens en als je er op gaat letten dan lijkt het wel of hij vaker ligt.
Sommigen kennen wellicht nog wel de 'grappige' foto van zijn topic waarin hij met de benen in de knup zit...eerlijke verhaal is dat hij wilde gaan liggen maar met die dikke knie niet goed zijn evenwicht kon houden en dus met liggen ploeink omdondert.

Die dikke knie was dus gevolg van ook een of andere beschadiging die hij zichzelf heeft opgelopen door die rariebombarie cabriolen..
Hij weet niet beter volgens mij want hij doet alles met veel kabaal sinds dag 1 en nog steeds.
Het lopen gaat goed, hij kan goed gas geven maar het stukje waar het op evenwicht en balanceren komt daar heeft hij nog steeds wat moeite. Net weer een jaap(je) op zijn kont ontsmet...mijn prachtige droomfrummel start wat ingewikkelder dan de rest heb ik het vermoeden.
Deze foto's hieronder zijn van net na de geboorte en een paar dagen er na.
De kootjes lijken mooi te gaan staan maar daardoor lijkt het of de knietjes nog weer krommer worden.
Wellicht stel ik me aan maar toch wil ik graag eens dat er nog anderen naar kijken, het veulen is net een week oud dus van alles kan nog maar sinds dat dikke knietje heb ik toch een beetje mijn reserveringen erbij. Ik ben wel zielsgelukkig met hem maar maak me wel een beetje zorgen.
Zelf denk ik om morgen (dinsdag) de dierenarts te bellen al is het alleen maar voor weer overleg, ik heb nu even gewacht en zie wel iets verbetering maar ik wil weten of dat voldoende verbetering is. Ik ben miniveulentjes gewend, zo groot als deze is allemaal nieuw voor ons van zo dichtbij en dierbaar. Misschien heeft dat in den beginnen grappige tuimelen maar later toch eerder wat opvallende onbalans ook te maken met zijn voorbeentjes..

Ik hoop dat ik het een beetje kan illustreren en verduidelijken wat ik bedoel met de foto's..
Eerste dag op aarde:
hier zie je linksachter ook het gevulde gewricht, maar ook de voorbeentjes al zegt dat nog niks op dag 1.

Dit is een paar dagen later:
Hier zie je ook het litteken (korstjes bedoel ik dan) op het gewricht achter. Hier laat hij totaal geen pijn/kreupelheid/gevoeligheid op merken, gaat toppie nu!

Dit is de dag daar weer na:
je ziet die beentjes voor nog steeds wat krommig trekken.