Ze harste sinds twee dagen en op 04 juni vond ik haar 's middags erg sloom. Ze stond naast haar schuilstalletje te rusten met de 3 buurpaarden als "puf-clubgenoten" aan de andere kant van het hek.
Ik vond het tijd om te gaan waken en, omdat mijn kinderen toch ook vakantie hadden, hebben mijn oudste zoon en ik in de wei 2 tentjes opgezet (achter schriklint) voor mijn kinderen en mijzelf. Matjes, slaapzakken, warme pyama's, extra wollen dekens en natuurlijk niet te vergeten, nintendo's, leesboeken, zaklampen, beschuitrol met zowel roze/witte en blauw/witte muisjes, flesje wijn en flessen water meegenomen
!Zo zag dat eruit:

Om 19.45 uur zijn we richting wei gegaan, mijn zwangere vriendin Loes zou me een paar uur vergezellen, maar ging met haar dikke buik toch liever thuis slapen.
's Avonds veel bekijks gehad van hondjes-uitlaters, die ons succes wensten
! Achter de tentjes zittend, schuilend voor de volle wind
(kinderen wilden natuurlijk al vroeg in de slaapzakken nintendo'en) met een glaasje wijn en een wollen deken van Ster over onze benen, was het weliswaar ontzettend gezellig, maar wel gruwelijk koud!! Gelukkig werd het moreel hoog gehouden door alle lachwekkende sms'jes die ik van diverse DBT - bokkers kreeg (bedankt Neon, quintus, Victory ...
)!!Ster besloot dat het tijd was om maar weer normaal te doen en ging grazen
. Ik voelde me een soort voor Jan-met-de-korte-Achternaam zitten, allerlei spitsvondige antwoorden verzinnend als ik de volgende morgen de hoon van de hondjes-uitlaters over me heen kreeg
. Om 10.45 uur ging Loes naar huis en ben ik korte tijd later onder mijn dekbed gekropen. Dochter was lekker warm
.01.00 uur: eerste keer wakker, Sterre grazend
.03.00 uur: tweede keer wakker, Sterre grazend
.05.00 uur: derde keer wakker ....... *grrrr, het wordt al licht, 't wordt niks meer; ik draai me nog even om*
. Toch maar opgestaan, steek mijn hoofd door de tentluifel
, en zie een klein hoopje pony liggen, waarvan het koppie net omhoog komt
. Sterre's nageboorte komt er direct vanaf
. Snel mijn schoenen en jas aan en door het schriklint gekropen
, maar ik mocht niet in de buurt komen van moeders. Heb dus op 10 meter afstand foto's moeten maken in de ochtendschemering, waarvan er helaas geen eentje van acceptabele kwaliteit is
. 
Binnen een kwartier stond het "hoopje" op 4 pootjes en een half uur later was de eerste mest er al af en deed het kind de eerste draf en galopsprongetjes.

Speen zoeken duurde wat langer, maar om 07.00 uur hoorde ik zuigende geluidjes.
Pas toen heb ik mijn kinderen wakker gemaakt en hebben we beschuit met muisjes gegeten
. Ik wist nog altijd niet wat het was, dus de kinderen mochten de muisjes gewoon kiezen. De oudste dacht dat het een hengstje was, koos dus blauw/wit, en de anderen inclusief ik kozen roze/wit (ik hou niet van blauwe muisjes
)Moeders liet me lange tijd niet toe bij haar kind, maar uiteindelijk zagen we onder het staartje toch dat het een merrieveulen is!!

Nog wat mooiere plaatjes van vandaag:

Ze zal (papiertechnisch) door het leven gaan met de naam "LAGERWEYDE'S VAVAVOOM!"
.
. 

. Ik had haar wel Veronica (*komt naar je toe deze zomer*) kunnen noemen 
, je hebt me in diverse topics en smsjes al genoeg gesteund en gefeliciteerd