Zo trof ik de kudde aan. Dit is de ene helft, de andere helfst staat bij een ander hengstje in een andere wei.
Het begon met Barbie, want Barbara had ik als eerste aan een touwtje, dus die mocht als eerste mee.

Op zich leek het goed te gaan. Hier stond wat druk op het touwtje, en ze kwam netjes naar voren. Mooi dacht ik, dat is helemaal super.
Maar je kan ook te vroeg juichen:

Uiteindelijk ging het goed, maar wat een gevecht. Normaal de veulens van Barbara geven geen problemen, maar dit is een pittige tante. Natuurlijk na zo'n gehannes even weer socializen:

En toen was het de beurt aan Patricia. Dacht ik. Maar moeder Ingrid liet zich niet voor de gek houden, en wilde niet aan een touwtje mee. Ze kwam wel elke keer dichtbij:

Maar als ik haar dan een touwtje om haar hals wilde leggen, peerde ze hem weer. En tja, met al die ruimte, heb ik het maar zo gelaten, wilde ook niet teveel achter haar aanjagen.

Uiteindelijk overigens wel zover gekregen dat ze uit een emmer kwam eten en dat ik haar kon aaien, dat wilde ze eerst ook niet. Maar hier hebben we het maar bij gelaten. Toch nog even een foto voor de liefhebbers van Patricia:

En toen was Dinky Toy aan de beurt. Het oudste merrietje. Dat ging precies zo als bij Barbie:

Alleen was ze er sneller aan gewend

Wat jullie op deze foto's niet zien is dat Dinky Toy stiekem een olifantje is, want ze heeft een slurfje:

En dat komt hierdoor:

Na het harde werken mocht ze nog even socializen, en daarna een fijn sprintje trekken:

Dinky Toy a.k.a Slurfje was gisteren 3 weken en 1 dag oud, Barbie was op de dag af 2 weken oud, en Patricia 1 week en 6 dagen.
Even voor de duidelijkheid: Slurfje wordt goed in de gaten gehouden of dat overbeetje niet veel problemen gaat leveren, dus daar hoeven jullie je geen zorgen om te maken