Universe uitgerekend!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corineee

Universe uitgerekend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 09:24

Mijn merrie Universe was gisteren uitgerekend (3 mei). Haar afstamming is Roman Nature x Lancet x Hurricane en we hebben haar laten dekken door Spielberg. Ik ben super benieuwd wat er uit komt! En ik ben zo bang dat er iets mis gaat! Het voelt echt alsof ik oma ga worden, haha. Hier wat foto's van haar:

Deze zijn van twee maanden geleden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was afgelopen weekend:

Afbeelding

Afbeelding

Ze gaat in de stal al niet meer helemaal plat liggen, wat ze vorige week nog wel deed. Dit merk ik aan de geboortesingel, die gaat af als ze helemaal plat gaat liggen (wat ze doen tijdens de bevalling). Het schijnt dat de meeste merries dit aan het einde van de dracht niet meer doen als ze gaat slapen. Als je in de tepels knijpt spuit het hars eruit. Er komt nog geen melk uit. De uiers zijn wel al helemaal dik. Haar banden zijn wel wat ingevallen aan de achterkant, maar ik heb het idee dat het niet veel meer is dan wat ze normaal heeft. Verder is ze extreem rustig. Van zichzelf is het namelijk nogal een heethoofd, maar ze is de laatste twee weken echt super relaxed. Ik ben benieuwd wanneer het komt... :D

lith

Re: Universe uitgerekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:40

mooi paardje..
ben benieuwd wat eruit komt!!!

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:31

Ik zou niet teveel aan het uier zitten. De harsknopjes zijn bedoeld om bacterien tegen te houden als er nog geen veulen is die de weg 'schoon'houd door steeds te drinken. met name met het mooie weer, en de vliegen weer actief worden. Ik zou zeggen rustig wachten en succes met de merrie. Leuk paard trouwens, en spielberg is een leuke hengst. Ik ken er een paar veulens van, en ze zijn erg leuk !!

Corineee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 11:45

Jaa, ben ook superbenieuwd. Ik zit me nu elke keer van die rare dingen in m'n hoofd te halen. Dan denk ik oh nee, straks is ze schijndrachtig, of straks ligt het veulen verkeerd, of word ie dood geboren.. enzovoorts .. Zit mezelf helemaal druk te maken :P

citrofiel57

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:14

Inderdaad, gewoon afwachten. Dat moesten wij deze week ook doen, voordat ons spielbergveulentje geboren werd. Zelf heb ik het niet mee kunnen maken omdat ik op dit moment in de UAE zit. Onze dames hebben 2 dagen en nachten gewaakt, maar alles is goedgekomen. Het veulentje werd op 4 mei geboren en was heel snel op de been.

Zoals vorig jaar hebben we nu weer een spielberg x lorton x ganges hengstveulentje, ze lijken er op elkaar ( ik heb gisteravond de foto per mail gekregen ) en zijn beiden gelukkig gezond.

Onze jaarling van 13 maand staat al enige tijd in de wei, samen met andere 2-jarige hengsten, dit ivm zijn grootte.

Dus gewoon even afwachten, het komt allemaal wel goed. Kijk ook maar eens op onderstaande link voor een foto van beiden.
http://www.mijnalbum.nl/Album=JLMFKUFW