Ibalia na de operatie, hopend op een gezond veulen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ibalia

Ibalia na de operatie, hopend op een gezond veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 23:19

Mijn lieve merrie Ibalia (of Lesley zoals we haar noemen) heeft 14 dagen geleden een operatie ondergaan in de kliniek in Wolvega.
(zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=192&t=1068894 )

Ik heb echt grote zorgen om haar gehad en heb ik het weekend na de operatie wel 3x gedacht, "nu is het genoeg"
Gelukkig dacht de DA er anders over en kregen we haar zelfs eerder thuis omdat ze niet wilde eten. De DA dacht dat ze heimwee had en hij had gelijk..
De operatie was verder goed verlopen maar haar (toch al slechte) pees heeft een goede dreun gekregen van de operatie. Gelukkig gaat het nu een stuk beter en hopen we rond 29 maart een gezond veulen te mogen verwachten.

Een vriendin heeft foto''s van haar gemaakt en die wilde ik jullie toch even laten zien.

Afbeelding
wat zien ik???

Afbeelding
Haar wond is netjes afgeplakt en maandag kunnen de hechtingen eruit.
Helaas zijn haar ribben nu goed te zien. De foto's zijn zondag genomen en ze is de vrijdag ervoor beter gaan eten. Gelukkig wordt ze alweer wat voller. Hier ontlast ze ook even haar zere beentje.

Afbeelding
De andere kant was ook geschoren voor het geval dat er een 2e incisies gemaakt moest worden. Ze heeft hier ook nog niet echt een "zwangere" buik. Gelukkig begint ze nu een beetje uit te dijen..

Afbeelding
En haar prachtige hoofd

tessyke

Re: Ibalia na de operatie, hopend op een gezond veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:18

ik hoop dat ze goed bijkomt voor haar bevalling :j
mooi paardje!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 08:43

Poeh, daar heb je tot op heden dan idd geluk mee gehad!
Hopelijk blijft het goed gaan en kan mams straks lekker revalidieren na het veulenen.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:25

Fijn dat de operatie geslaagd is, kan me voorstellen dat je je daar grote zorgen om hebt gemaakt. Nu maar hopen op een gezond veulentje! :)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:27

Whow wat een verhaal achter deze merrie ze is een sterkte en harde dame en zal vast een schitterend veulen schenken dat zeer zeker een speciaal plekje krijgt bij jullie denk ik.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:30

Fijn dat het nu zo goed gaat en heel veel succes met haar en het toekomstig
veulen, en dat ze maar hersteld..........

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:31

Wat ziet je merrie er trots en lief uit!! Wat een verhaal zit erachter en ik kan me helemaal voorstellen hoe jullie in spanning hebben gezeten.

Nu ik haar oogjes heb gezien moet het gewoon goed komen! Wat eent trots is het, geweldig! Heel veel sterkte en succes, hopelijk verloopt de bevalling als een zonnetje :)

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:56

hoi ik hoop voor jullie dat ze zich gauw beter voelt,en dat ze een gezond veulentje krijgt,en dat het paard nog een even kan genieten van haar veulentje.het zal niet gemakkelijk voor jullie zijn.het is een lieve mooie merrie.ik hoop dat je nog een tijd met haar kan doorbrengen,verder wens ik je veel sterkte voor dit mooie paard,groetjes heidi

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:02

heej ik heb jullie vorige topic ook gevolgt!
super dat het beter met haar gaat!
en nu hopen op een mooi gezond veulen,is allemaal niet niks wat de laatste tijd over jullie heen is gekomen met ibalia!
maar gelukkig lijkt het aan de betere hand!
wat een plaatje van een merrie is ze toch!

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:50

Heftig verhaal en wat een mooie merrie, hoop dat ze jullie een gezond veulen zal schenken en geniet nog van de tijd die je samen hebt! Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:57

Phoe heftig zeg! Gelukkig is het goed gegaan! :j En wat kijkt je merrie trots! Wauw! Ik hoop met jullie mee op een goed en voorspoedige bevalling! ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 16:18

poeh wat een onwijs trouw hoofdje zit er op je merrie
sterkte , ik duim voor een voorspoedig herstel

Heleen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 16:52

geef je paardje maar een dikke knuff op dat mooie koppie van dr en zeg maar dat ik met haar meeleef en benieuwd ben naar het veulen

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:01

Super mooi beestje! :) hopend en duimend voor een gezond veulen :)

Mag ik weten waarvoor ze geopereerd is?

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 17:34

Bedankt voor jullie lieve reacties.

We hebben vanmorgen nog even lekker met haar in het land gestaan. Mijn dochters hebben haar even lekker gepoetst.
En het gaat tot op heden heel goed met haar. Alleen die pees, die wordt natuurlijk nooit beter.

Het was afgelopen vrijdag 2 weken geleden dat ze geopereerd is in Wolvega.
Een super kliniek waar ze haar heel goed verzorgd hebben...

marly1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:11

Fijn dat hij al een beetje opknapt. Hopen op een verder gezond leven

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:12

ik had even jouw andere topic opgezocht om even te lezen waarom jouw merrie geopereerd was. tjonge, wat een toestand. Blij dat ze nu wat is opgeknapt. triest dat je weet dat die pees niet beter wordt en dat je over niet al te lange tijd afscheid moet nemen. Hopen op een gezond veulen. We duimen voor jullie.
Hoe komen ze eigenlijk aan een draai in de baarmoeder? Komt dat doordat het veulen ligt te draaien? Of is dat toeval?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:48

Haar ogen staan goed, wat een sterke merrie zeg, 2 keer geopereerd en nog het veulen behouden ook +:)+ Hopelijk gaat het verder allemaal goed en kunnen jullie nog fijn een tijd van elkaar genieten

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 23:53

Nicole288 schreef:
Haar ogen staan goed, wat een sterke merrie zeg, 2 keer geopereerd en nog het veulen behouden ook +:)+ Hopelijk gaat het verder allemaal goed en kunnen jullie nog fijn een tijd van elkaar genieten

Ze is maar 1x geopereerd ;)
Misschien ben je in de war geraakt doordat ze aan 2 kanten is geschoren. Ook zit er op de linkerkant een kras..dit is uit voorzrog gedaan.
Mocht het zijn dat de DA niet alleen de baarmoeder kon draaien, dan moest er aan de andere kant ook een DA mee gaan drukken. Gelukkig was dat niet nodig.

Hoe het is gekomen dat de baarmoeder is gaan draaien, dat weet ik niet. In de Paardenkliniek Wolvega kregen ze dit ongeveer 10 tot 15 keer per jaar. Meestal gebeurd dit in de 8e og 9e maand.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:02

Wel een heel bijzonder verhaal! Lijkt me nog steeds spannend, zou toch niet eerder echt gerust zijn voor er een gezond veulen is! Wat ik me namelijk wel afvraag: je hebt nu natuurlijk geen keus, maar is het geen risico om je paard&veulen permanent onder de pijnstillers te zetten? En wat voor pijnstillers krijg je dan?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:05

Zo, ik heb het verhaal nu net gelezen. Wat een sterke merrie zeg! Nu straalt ze weer kracht uit. Super mooi hoofdje.

Nou, ik hoop dat het nu allemaal goed blijft gaan en dat ze een gezond veulen op de wereld zet. Ik hou het met spanning in de gaten.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:53

Leuk dat je foto's geplaatst hebt! Heb het in het vorige topic ookal gezegd, het lijkt me een karakter paard.
De blik in haar ogen is idd goed, nog een maandje duimen!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 22:00

Kendra schreef:
Wel een heel bijzonder verhaal! Lijkt me nog steeds spannend, zou toch niet eerder echt gerust zijn voor er een gezond veulen is! Wat ik me namelijk wel afvraag: je hebt nu natuurlijk geen keus, maar is het geen risico om je paard&veulen permanent onder de pijnstillers te zetten? En wat voor pijnstillers krijg je dan?

Dat is dus ook waar wij ons zorgen over hebben gemaakt en in mijn achterhoofd zingt dat ook rond maar we hebben pijnstillers van de kliniek meegekregen en dat was op zich veilig. Het is als een soort paracetamol en het begint met een M :o
Ik wilde vanavond nog even op het doosje kijken maar ben dat dus vergeten.

Buut zou wel schadelijk zijn, daar heb ik naar geinformeerd bij een bevriende apotheker. Daar zitten dezelfde bestanddelen in als iboprufen en zijn dus schadelijk voor de foetus en nieren, lever e.d.
En buut werkt weeenremmend..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:05

Ibalia schreef:
Dat is dus ook waar wij ons zorgen over hebben gemaakt en in mijn achterhoofd zingt dat ook rond maar we hebben pijnstillers van de kliniek meegekregen en dat was op zich veilig. Het is als een soort paracetamol en het begint met een M :o

Metacam? Dat kreeg onze merrie omdat het veilig was bij drachtige merries

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:36

Ok, zal inderdaad metacam zijn. Ik denk ook dat je dit beter aan het eind van de dracht kan overkomen dan aan het begin, dan is alles natuurlijk nog veel meer in ontwikkeling.
En inderdaad, wat de rest ook zegt: echt een mooie merrie! Maar wel zo'n pechpaard...iedereen krijgt er wel één of twee in z'n leven, en het zijn vaak niet de minste paarden. Hoop dat je nog een aantal mooie maanden tegemoet gaat met d'r.