!!!Ik was gisteren even op stal en mn oom was druk bezig om de veulenstal klaar te maken.
Ik keek een beetje raar op, want we zouden haar aankomend weekend gaan verhuizen, maar Maart zei: 'Ga maar kijken, dan snap je het wel!'.
Dus ik gauw naar Hiske haar stal en inderdaad: binnen 3 dagen is er enorm veel veranderd:
Zondag was er wel wat verdikking rondom, maar de tepels waren nog verfrommeld en naar binnen gevouwen.
Nu is haar hele uier aan het vollopen en staan haar tepels naar buiten toen en zijn aan het vullen.... Spannend!!!!!
Het veulen was druk aan het schoppen en de banden waren zelfs ook al wat slapper: drilbillen, hihi!
Ik hoop eigenlijk dat ze het nog even 3 weekjes binnen houdt, maar het zal me niks verbazen als de kleine eerder komt dan verwacht
Hier wat foto's (was al schemer, vandaar wat slecht) van haar in haar eigen schuur.:

En ik werd vanmiddag om 4 uur gebeld door mn oom:
'Je moet nu komen hoor, Hiske gaat veulenen'!
Dus ik in volle vaart naar stal, staat Hiske te kegelen als een gek, banden superslap en zenuwachtig te staan, liggen, staan, liggen..
Dus ik ben er tot half 9 gebleven, maar ze werd steeds wat rustiger.
We verwachten dat het vannacht/morgen geboren gaat worden... ze geeft alle nodige signalen af.
Spannend dus!

Hier een foto van vanmiddag:

Hiske van rijnwoude (hier 10 maanden drachtig):

Drachtig van Maurits 437:

!!!!!