[Foto] 2020 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:36

Ik was jullie kwijt :ook

Gefeliciteerd met Peer *\o/*

Zamazenta is weer flink aan het groeien. Ik pak hem nu geregeld even mee voor het opstellen, gisteren voor het eerst gevraagd zijn voorbenen wat naar voren te zetten en vandaag deed hij het al helemaal zelf! Nog niet perfect naast elkaar, maar ik ben zo trots dat hij het allemaal zo snel oppakt :D Zamazenta zelf vind het vooral leuk omdat hij knuffels en wortels krijgt :')
Afbeelding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:38

Heerlijk die verharende veulens, Noa kreeg laat haar wintervacht en nu zit die ook nog behoorlijk vast. Geen dikke plukken nog, wel glimt ze mooi en zit ze goed in haar vel. Ook is het hoogteverschil tussen haar en haar maatje minder dan in december, ze groet echt in schokjes. Binnenkort maar weer de meetstok erbij.

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:52

Vandaag dierenarts laten komen om bloed te laten prikken, hopelijk gaat dit meer duidelijkheid geven en kunnen we dingen uit sluiten.

Ze zit ook helemaal onder de mijt dus vandaag tweede keer gewassen en opnieuw stal uitgemest en gedesinfecteerd..

Heb dit echt nog nooit mee gemaakt..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:16

Mijten grijpen hun kans zodra weerstand laag is en icm dit weer en verharen zijn de omstandigheden ideaal. Onder de Tinkers zie je het ook weer veel. Er wordt steeds meer dectomax gespoten.

Gaat het nog steeds niet lekker dat je bloed hebt laten trekken?

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:18

Leuke foto’s allemaal komen er voorbij.

Hopelijk kan de uitslag van het bloedonderzoek je meer duidelijkheid geven Janine. Je bent ook al een lange tijd aan het kwakkelen met haar.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:18

Vorige pagina @Daihyo Oeh daar komt veel veulenhaar vanaf indd! Mijn veulen heeft eigenlijk amper tot geen wintervacht gehad, was ik zelf nog wel over verbaasd. Andere veulens in hetzelfde koppel waren echt enorme pluizenbolletjes, maar die van mij bleef de hele winter heel kort in het haar.
@Lotte_Wessel: Wat ze toch enorm knap! En die kleur.. <3 Fijn dat ze zo braaf is en dat je al zoveel met haar kunt doen! Echt tof!
@Lau07: Nog gefeliciteerd met Peer! Mooi dat het lekkernij dan een appel betreft.
Laatst stukjes appel en worteltjes meegenomen naar Pino. Nou die vond het maar wat raar. Wel telkens in zijn mond doen, hard met z'n kop schudden en dan toch maar weer uitspugen. :+
Brigitte: ik zie echt wel veel gelijkenissen in die Pokers van ons! Toch vind ik hem echt geen naarling, echt wel mooi in verhouding. Maar poeh, wel een joekel hoor. :=

Wat vervelend Janine.. Hopelijk snel duidelijkheid. :(:)

Wat een bloedmooi dier @goldenarrow <3 Mooi dat hij het allemaal zo goed oppakt al!

Pino doet het verder ook top. Hij zou eigenlijk van het voorjaar verhuizen, maar blijft nu toch iig het weideseizoen nog in zijn huidige koppel. Heel fijn dat dat kan, hij staat daar echt fantastisch.

Meest recent foto's zijn van januari, toen het nog flink nat was buiten. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:14

Ik zie wat jij ziet Julia, prachtig is die! Hoe groot nu of weet je dat niet? Lijkt ook niet klein haha

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:18

Ik ben zo benieuwd hoe beide pokers eruit zien over 2 jaar! Hij is inderdaad ook flink aan de maat. De op één na grootste van de klas. Zou hem eigenlijk eens moeten meten, maar verwacht nu wel rond de 1.57. Maar blijft tot dusver wel heel mooi in verhouding, vind er weinig naarling aan vergeleken met sommige andere jaarlingen die ik zie.

Verwacht iemand in dit topic dit jaar ook weer een veulentje trouwens? :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:28

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:31

Ik volg sinds het begin, maar kan de tijd soms niet vinden om ergens op te reageren.

Zag een foto voorbij komen paard met allemaal bultjes. Naar.. veel jeuk ook?

Verder leuk om te lezen hoe het met zijn leeftijdsgenootjes gaat! :j

Hier gaat het goed.. Als alles goed gaat, gaat ie half april/eind april de opfok in. Lekker het land op met vriendjes. :D

Wij verwachten dit jaar wel weer een veulen, van Incognito. De 11e maand is alweer in gegaan :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:32

Spannend Meya !

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:33

Wij verwachten ook veulentjes, er zijn zelfs al geboren :D

Afbeelding

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:44

Wij gaan dit jaar weer proberen, voor een half broertje of zusje van Phalco. Dus nog even een jaartje geduld hebben. _O- zijn ander half zus wordt dit jaar ingereden en misschien ook wel gedekt.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:49

Leuk weer alle foto's!

Wat balen Janine, als haar weerstand slecht is kun je inderdaad ineens last krijgen van allemaal dingen met name bij de vacht. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

Haha Julia, wat een leuke foto's met die plassen. Peer lustte/wilde in het begin ook niets echt eten, maar we laten haar van alles proeven. Inmiddels eet ze appeltjes en peren (what's in a name :D). Verder wijst ze het meeste eten nog af, en dat is helemaal prima.

Spannend, met alle nieuwe veulens op komst!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:53

Lau, klopt maar vanaf begin was ze niet zuiver eigenlijk denk ik...

Dus hopen op duidelijkheid straks !

Alle veulens worden zo groot al

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:14

Prachtig dier julia. Blijf fan van de kleur :j

Hier ook weer 1 drachtig.

Vingino99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:01

Wat leuk al die foto's <3 @Julia ik ben echt verliefd op jouw fotografie stijl. Het is zo jammer dat het qua afstand 175km is enkele reis ;(

Met Plunkett gaat het ook super goed. Onze staleigenaar had een blunder gemaakt en dacht dat ik de eigenaar was van een ander veulen (lijkt precies op Plunkett). Hij kwam vorige week naar mij toe en gaf toen ook aan dat Plunkett dus helemaal niet zo mega dominant was & " gevaarlijk " (denk aan 2 sedaties + praam en dan nog steeds willen trappen) was bij de hoefsmid. Ik was daar dus echt mega blij mee :D Mijn jonkie blijkt dus eigenlijk heel lief te zijn *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:27

Oh wat leuk, de volgende generatie is er al! :D
Knapperd hoor goldenarrow!

Ik heb gisteren een cursus over paardentypen gehad. Super interessant. Noura is echt een ander type dan mijn haflinger Jim. Dat was gelukkig ook heel erg de bedoeling :D

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:30

Hier verwacht mijn zwager zijn merrie 14 april een veulentje. En aangezien Ekora vorig jaar gust is gebleven. Dit maar meer één.

Een broertje if zusje voor Philaina kon ik mentaal niet aan. Na al her gedoe vorig kaar. :+ Misschien als Philaina 3 is dat ik mama weer laat dekken. O:)
Ookal wil ik Philaina stiekem als ze er aan toe is, en er goed voor staat. Voor de eptm opgeven.. En dat st kost ook veel centjes :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:05

Het eerste snackuurtje van het jaar op het gras. Eindelijk was het niet zo nat meer :):)
Normaal staan ze op het zand met onbeperkt hooi. Dus dit is wel ff lekker :D
Afbeelding

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 01:17

Wat een leuke foto's Julia! Die van jou ziet er ook al heel volwassen uit! In ieder geval geen kleine baby meer! <3

Daihyo heerlijk zo even op het gras zeg! Ik heb afgelopen week de mijne weer voor het eerst op het gras gelaten en ze waren helemaal blij. Nu gaan ze steeds een uurtje, max 2 per dag op het gras. Staat nog niet genoeg om ze er langer op te laten (wei met hoger gras is ligt lager en is nog natter) en tevens vind mijn oude ruin met PPID dat niet zo tof. Gisteren ook stonden mijn jaarling en bijna 2 jarige samen op het gras, mijn ruin in de paddock met onbeperkt hooi maar toen stond hij er alsnog erg zielig bij van ik wil ook de wei in. Hij mag er af en toe een uurtje op wanneer fructaan gehalte lager is, dus niet nu met zon maar koud weer.

Mijn meisje is ook zo'n knuffelkont! Echt ik kan amper mijn huis uitlopen zonder dat ik gelijk wordt aangekeken door de monsters voor lekkers en knuffels :=

Afbeelding

Afbeelding

Close up van haar mooie ogen <3
Afbeelding

En een selfie geprobeerd :')
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:26

Janinevv heb je al uitslag?

Heerlijk al die verharende wolletjes. En wat worden ze groot!! Gaat veel te snel.

Hier dit jaar geen veulens. Had 1 merrie gedekt, maar die is haar vrucht verloren helaas. De hengst is ook van mij, dus kan wel makkelijk terug dekken, maar vond vorig jaar echt te laat worden. Ze was de 50 dagen al over, dus dan worden ze eerst ook ca 3 maanden niet mooi hengstig. Loulou haar moeder wordt dus gedekt door de opa van Loulou haar vader. Bizar eigenlijk, maar goed dat het geen mensen zijn :+ En ik heb weer een tweede merrie lopen sinds kort, zij mag ook met Collin op date.

Gisteren is hier gefreesd. Kleuters waren blij! Grappig hoe ze dat elk op hun eigen manier laten zien

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:18

Ik ging mijn gupje borstelen en ineens kwam er een andere kleur onder vandaan :+ (Voor is de oude kleur, de billen dus de nieuwe kleur)

Afbeelding

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:36

Leuk zo’n toverbal goldenarrow. En bij Caily lekker buiten. Hoop dat ze hier ook op tijd het land in gaan.
Zit alleen met het volgende waar ik nog even goed over na moet denken. De opfok van Nanne kan nu minder land in de omgeving huren dan normaal gesproken waardoor hij elders moet kijken. Nu had hij het gister over een eilandje hier in de buurt. Er is daar niet geregeld toezicht en een eiland, dus omringd met water zonder afrastering. Je kan er komen middels de pont. (Zullen in coronatijd ook wel meerdere regels aan verbonden zijn). Afijn, tijdens mijn zoektocht naar een opfok heb ik dus 1 direct afgewezen omdat hij ook gebruik maakte van dat eiland en ik dat totaal geen fijn idee vindt. Nu komt Nanne er dus waarschijnlijk alsnog te staan. Dus zit nu wat te dubben want als het aan mij ligt gaat hij sowieso niet naar dat eiland maar aan de andere kant wil ik hem ook niet uit zijn vertrouwde groep weghalen omdat hij al zo kwetsbaar is. Dilemma.
Maar goed, gister dus weer bij Nanne wezen kijken en ik was eigenlijk wel heel blij met hoe hij eruit ziet. Volgens mij zitten we weer op de goede weg.
Nu nog even de lucht in, volgens de opfokhouder is hij nu zo’n 1.30.
Afbeelding
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:14

Tja, dan zou ik toch voor veiligheid gaan. Als je denkt dat daar een risico zit. De vader van Liv heeft er ook gestaan en lag ook binnen een week in het water. Ik weet ook niet wat je andere opties zijn en wat je budget en zoek omgeving zijn.