Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 06:41

Zo grappig om de groei van alle veulens te zien.
Dit was nacho met 2 maanden oud en halster zit overal op z'n grootst :P
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 06:55

Ah Billie is nog maar een maand. Mag rustig aan doen met brok.
Belle eet eerst bij de merrie en dan der eigen dus die is slim zat.

Ik weet niet hoe groot ze worden.. Hengst (zelfde vader) is ruim 1.70 en beide merries zijn klein. Merrie van Belle is wel lang, merrie van Billie is kort en rond.
Ik laat me verrassen. Maar ga er wel vanuit dat ze beide de 1.60 gaan passeren, veilige mijlpaal _O-

Maakt verder ook niks uit toch, zolang ze maar groeien maakt halster grootte niks uit! :))

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:16

Rey is idd best aan de maat. Beide ouders zijn ook rond de 1,70. Hij is nu al even groot als de jaarling van een vriendin van mij. Die komt uit een grote D en vader was een paard. Moet hem nog steeds meten, maar heb geen meetstok.

Cioccolato

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:47

Hij is iets jonger als Belle. Belle is van 2 mei :j

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:08

We zijn onderweg *\o/*

Vind het doodeng :')
Harry is tot nu toe wel braaf gelukkig!

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:56

Kayleigh__ schreef:
We zijn onderweg *\o/*

Vind het doodeng :')
Harry is tot nu toe wel braaf gelukkig!

Spannend! Straks een verslag? :P

Jack heeft nu al ong 2 weken diarree. DA is erbij geweest en hij krijgt nu probiotica, maar voorlopig nog geen beterschap :(

Volgens de DA kan hij niet goed tegen de melk van de mama en zou het beteren wnr hij afgespeend wordt. Hij zou dus wel op 100 dagen afgespeend worden nu voor zijn gezondheid...

Voorlopig ziet hij er wel nog goed uit en is hij niet ziek of sloom ofzo, maar ik ben toch wat ongerust. Hij wordt pas eind september 100 dagen..

Nog iemand die hier ervaring mee heeft?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:15

Altijd spannend. Ben benieuwd!

Hier geen ervaring, gelukkig. Beterschap!
100 dagen is 3 en halve maand? Rekenwonder hier.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:25

Ja idd 3,5 maand. Dit vond ik eigenlijk te vroeg, maar kan nu jammer genoeg niet anders... :(

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:28

kan je hem niet wat pavo melk geven ofzo.. ik neem aan dat hij met afspenen daarna wel gewoon een groep in gaat ofzo. wel balen dat hij niet tegen de melk kan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:35

Als het niet anders is.. Dan zij het zo.
Hier was de planning met 6 maand, maar neig al meer naar 5 maand

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:37

Wat zit er in Pavo melk dat zou helpen tegen diarree plutolover? Of bedoel je wanneer hij afgespeend is? Hij komt aan huis bij onze ruinen van 6 en 14.

Cioccolato, ik wou hem ook daar houden tot 5 maand. Jammer voor hem. Volgens de DA zou hij wel geen last mogen hebben op lange termijn van het vroege afspenen.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:59

Oohh spannend Kayleigh! Straks inderdaad een verslagje en foto's :)

Wat vervelend Sarah_Fons, snap dat je je zorgen maakt. Veel beterschap!!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:00

Wat vervelend Sarah!

En spannend kayleigh!! :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:11

@pradadaan: ah gave bewerking van Nacho <3

@Cioccolato: zo fijn hoofdje heeft Belle dan! Regreso was binnen no time uit de veulenmaat gegroeid :P

@Kayleigh_: Spannend, ben benieuwd hoe het is gegaan! :D

@Sarah_Fons: Arme Jack :(:) met 100 dagen is niet ideaal maar in zo’n geval zou ik daar ook voor kiezen! Ga je hem nog extra ondersteunen met iets na het spenen?

Hier weer terug van een bezoekje. Wat had ik hem gemist en wat is hij gegroeid! Jammer dat hij steeds minder baby is maar hij wordt (voor mij dan, haha) alleen maar knapper en leuker <3

Wou graag z’n nieuwe halster passen. De fokker zei eerlijk dat hij al lang geen halster meer had omgehad en ze er ook niet meer mee hadden geoefend, dus dat ik hem misschien niet eens om zou krijgen. Wou toch graag proberen, meneer bleef gewoon super netjes stilstaan en kon gewoon rustig het halster omdoen in 1x! :+ Daarna nog even een touwtje eraan geklikt om te oefenen met meelopen. In het begin wat tegen trekken maar eens hij het spelletje doorhad liep hij bij een beetje druk keurig een paar passen vooruit :D Heeeerlijk hoe nuchter die in alles is!

Probleem met chip is ook opgelost trouwens, de 18de is hun DA terug van vakantie en wordt hij gechipt!

Heb wel een paar telefoon-kiekjes. Fokster heeft ook wat foto's geschoten met haar camera en die krijg ik nog!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:30

How oud is hij? Welke maat halster?
Belle is een echte dame met een fijn hoofd. Billie is al sneller uit de xs veulenmaat gok oo dan Belle. Hij zit er nu nog in met z'n ruim een maand oud.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:45

Regreso is nu 4 maanden, halster is maat shet! :)
Maar heb wel de indruk dat die groot valt, shet halstertje van de fokker past die namelijk al een tijd niet meer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:48

Oh even oud als Belle. Belle is iets Jonger, word dit weekend 4 maand. Ik ga eens mijn Shetland maat halster erbij houden.
Die is eigenlijk voor Billie, op de geoei :))
Vind 't wel heel gaaf staan die kleur! Hij ziet er goed uit!

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:30

Zijn jullie veulens ook zo super irritant dat je er om moet lachen :) ? Een paar voorbeelden: Als ik haar moeder uit de wei haal wilt ze mee, eerst kon ik haar tegenhouden maar nu gaat ze ervoor staan en gaat niet weg. Nog een voorbeeld: Ik haal het water uit de sloot met een emmer. Iba (veulen) komt kijken en duwt me bijna in het water. Ik plaag haar door water over haar heen te gooien, geeft geen reactie. In iedergeval is ze wel bomproof :D . (Het was warm die dag dus ik kon water gebruiken en ik heb haar daarna drooggetrokken). Nog 1 laatste voorbeeld: Mevrouw had haar halster af gegooid in het weiland. Ik had het hele weiland doorgezocht maar niet gevonden... 3 dagen later was ik aan het werken in de bak, zie ik haar met het halster in haar mond rondjes rennen voor het hek... ze vind het blijkbaar leuk om me te plagen _/-\o_ . Maarja, deze streken maken me toch steeds weer aan het lachen en ik ben helemaal verliefd op haar!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:38

Hahah héérlijk ! Tjitske wil ook niet aan de kant haha.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:59

Billionache: Plutolover heeft me Pavo melk aangeraden, daar kan ik eens naar kijken. Als er iemand nog dingen weet om mee te ondersteunen, tips zijn zeer welkom! :)

Hihi Wietske grappige verhalen :=

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:11

Sarah_Fons schreef:
Billionache: Plutolover heeft me Pavo melk aangeraden, daar kan ik eens naar kijken. Als er iemand nog dingen weet om mee te ondersteunen, tips zijn zeer welkom! :)

Hihi Wietske grappige verhalen :=

Ik zou wel even met de dierenarts overleggen ;-)

Die heeff er meer verstand van dan ik... t was maar een idee wat in m’n op kwam.

Betekend nog niet dat het wat is? Voordat hij nog meer diarree krijgt. ;-)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:19

_O- _O- _O-

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:36

Harry was echt heel erg stoer!! De laadklep van het vrachtwagentje was wat spannend, dus daar sprong ie mooi overheen. In de wagen stond ie los, eerste paar honderd meter was ie wat onrustig, maar daarna heeft ie de reis van 2 uur echt heel goed doorstaan. Echt heel knap! Hij kwam iets bezweet van de wagen af (ook met een mooie afsprong trouwens :D ), maar das niet zo gek met zo’n lange reis. Eenmaal in de opfok liep ie braaf mee en vijf minuten na hem kwam nog een nieuw hengstje. Inmiddels al vriendjes daarmee. Die vond het allemaal flink eng, maar kon al wat hangen aan Harry die heel relaxed was. Daarna kennis gemaakt met de andere twee hengstjes en alles gaat daar heel goed. Al lekker gespeeld en gegeten. Harry is echt lekker nieuwsgierig en heel erg relaxed.
Geloof dat ik het spannender vond dan Harry :o
Heel trots dus op hem!

Zal morgen even bijlezen en op iedereen reageren. Nu eerst m’n bed in.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:43

Sarah_Fons schreef:
Jack heeft nu al ong 2 weken diarree. DA is erbij geweest en hij krijgt nu probiotica, maar voorlopig nog geen beterschap :(

Volgens de DA kan hij niet goed tegen de melk van de mama en zou het beteren wnr hij afgespeend wordt. Hij zou dus wel op 100 dagen afgespeend worden nu voor zijn gezondheid...

Voorlopig ziet hij er wel nog goed uit en is hij niet ziek of sloom ofzo, maar ik ben toch wat ongerust. Hij wordt pas eind september 100 dagen..

Nog iemand die hier ervaring mee heeft?

Gelukkig geen ervaring mee.
Arme Jack. :(:)

Kun je niet laten testen waaraan het precies in de melk ligt? Want als Pavo wel werkt waarom dat niet geven? Hoe meer kunstmelk hij drinkt hoe minder hij bij zijn moeder drinkt en dan kun je het afspenen misschien wel rekken. Ik vind die 100 dagen namelijk wel erg snel al. En als er een andere oplossing was had ik die gepakt. Snap dat als het echt niet anders kan je wel moet. :j

Maar ik zou niet te overhaast besluiten. En het eerst verder uit zoeken of het echt de melk wel is. Heb je al bloed af laten nemen? Diarree opvangen en laten onderzoeken? Die stappen had ik eerst genomen voordat ik was gaan spenen. :o

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:46

Ik heb vandaag voor het eerst merrie in de stal naast Belle gezet tijdens het voeren. Kwam thuis na training en gelijk in de stal er naast. Belle snapt er niks van en stond bij de scheiding. Merrie genoot van haar brok. Ze heeft het nodig en zo kan Belle niet meer jatten.
Daarna heeft Belle haar weer leeg gedronken _O-

Klinkt als een fijne reis. Fijn dat het goed is gegaan en nu ook in de groep!

Ik heb Billie's fitnesssbal *\%/* *\%/* *\%/*