Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 13:01

Dank je wel Elliecuijck! Dat doet me goed. Vandaag druk bezig geweest om de wei Miraceproof te maken.
Hij neemt alles in zijn mond, en aangezien Mirte geen stroom nodig heeft, stond die er nog niet op en ging meneer met de afrastering 'lopen' _O-
Er staat ook gaas omheen, dus hij kan niet weg, maar dit was toch niet de bedoeling ;-)

kaotictjinta, donkerbruin vind ik ook geweldig! Toch blijven manen en staart heel grijzig. We zien het dus wel ;-)
Nieuwe foto's volgen snel weer :D

elliecuijk

Re: Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:29

das inderdaad niet de bedoeling dat hij met het draad gaat spelen.maar gelukkig is mirte een goede mama denk ik dus die heeft haar handen(ehm beentjes)er vol aan.ruana is wat dat betreft een minder goede mama en die snapt er werkelijkwaar niks van.
maar ja mirte heeft al eerder een veulen gehad en heeft kunnen oefenen.
vandaag maar weer eens plaatjes schieten.kijken wat het verschil is met vorige week..

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:22

De stroom staat er nu mooi op }>
Hij is eigenlijk heel lief en ook niet zozeer aan het klieren, als wel dat hij op ontdekking uitgaat. En tja, als je baasje er dan geen stroom op heeft staan, is het toch legitiem speelgoed :=
Mirte is een supermama. Bij al haar drie veulens trouwens, terwijl ze bij haar eerste veulen ook pas net 3 was.
Vandaag is ze voor het eerst buiten gebleven toen het regende met de inmiddels niet meer zo kleine man :=
Hij groeit enorm en ik wordt met de dag verliefder :o <3 .
Blijkbaar vond Mirte dat hij wel klaar was voor zijn eerste regenbui.
Volgende week breng ik ze denk ik lekker naar de grote wei. Kunnen ze kniehoog in het gras staan en heerlijk eten.
Mirte valt af waar ik bij sta, dus die zal wel blij zijn met die megawei vol gras :j
Truste!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:37

pas wel op voor koliek he.als ze te gulzig puntjes van het gras happen kunnen ze koliek krijgen.
vanavond had ruana ook waarschijnlijk een lichte koliekaanval.gelukkig vertrouwde ik het niet en heb even de staleigenaar gebeld (was een daggie weg).ben gaan lopen ehm trekken en gelukkig heeft ze gemest.na nog wat lopen heb ik haar binnengezet ,er was intussen ook iemand voor d'r eigen paard en hebben haar samen in de gaten gehouden.ze bleef maar gaan liggen en vertrouwde het niet.ondertussen was de staleigenaar er ook en die heeft pijnstilling gegeven.wordt net gesmst dat het nog niet goed gaat,en dat ze hem in de gaten houd.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 06:59

Dank voor de tip Elliecuijck! Ik hoop dat het met Ruana gauw beter gaat! Ik heb het zelf gelukkig nog niet eerder meegemaakt en hij eet hier in de wei ook al gras, maar we houden hem in de gaten. Hij heeft zijn tandjes nu, dus ik hoop dat hij het kan verwerken. Mirte is de afgelopen dagen hengstig geweest en dit keer weer helemaal niets aan gemerkt. Geen verlangen, geen geroep of verdrietig zijn. Fijn!! Ze is helemaal tevreden. Zoonlief begint stoer te worden en zijn mams als speeltoestel te gebruiken.
Ik had gisteren bij de avondronde mijn camera niet bij me, omdat het regende, maar toen Mirte ging rollen, begon hij er als een stuiterbal omheen te stuiteren. Ik heb me krom gelachen. Het is écht een kereltje! Ik zal hem eens in zijn oor fluisteren dat ie zich wel moet gedragen, want anders kan ik hem niet 5 maanden bij moeders laten lopen :=
Morgen centrale keuring. Veel zin in. Ook even gericht rondneuzen voor een eventueel maatje voor Mirace :j

Hij is vandaag alweer 2 weken!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 07:24

wow wat gaat dat hard zeg.kyona is ook al ruim 3 weken en met mijn verjaardag al een maand.en net zon adhd gevalletje.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 07:35

Ohh leuk is dat he? Hoe ze kunnen springen als mama gaat rollen.
Vooral de 1e keer is geweldig. _/-\o_
Vandaag Centrale Keuring.... mijn duimen draaien als halve zolen in het rond! Succes.

Ik ben heel benieuwd.

Lekker op de grote weide :j Zullen ze beide lekker vinden.

elliecuijck sterkte met Ruana hopelijk gaat het nu weer goed!

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:03

Wat leuk dat alles zo goed gaat, het is echt een mooi ventje!
Leuk dat je ook naar de keuring gaat, ik doe mee met mijn Versace kind! Ben benieuwd....

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 10:37

De grote wei, daar zullen ze het vast wel naar de zin hebbben :j Maar daar is geen stal, dus de eerste weken wilde ik dat nog niet doen. Maar nu moet dat toch wel kunnen.

kaotictjinta, morgen is het centrale keuring in Ermelo.
Ik ga alleen kijken en genieten (en bezien of ik een vriendje voor Mirace kan scoren :D ) Ik heb geen pony's bij me, want Mirte was uitgerekend op de regionale keuringsdag en is daar dus niet geweest, heeft dus geen doorverwijzing naar de CMK en bovendien is mijn mannetje nog te jong. Volgend jaar mag ze dan hopelijk eindelijk haar debuut maken.
De storm gooide vorig jaar roet in het eten en het jaar ervoor was ze net als dit jaar uitgeteld op de regionale keuringsdag.

Maar we duimen heel hard dat Condesa haar veulen Blossom morgen hoge ogen gaat gooien! Dat zou ik echt super vinden! Het is zo'n mooi veulen en Beauty is al een oudere merrie, dus op haar ben ik extra trots :j

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:10

Blossom staat ook vanaf 2 weken oud 24/7 in de wei zonder schuilstal ;) en ze is hardstikke sterk!

Dankjewel! :o ik vind het zelf ook erg leuk dat ik uberhaupt een verwijzing gekregen heb! :oo
Ik verwacht er zelf niet heel veel van, het is zo'n lange lijst! Maar wie weet he, we gaan ons best doen.
Ja, ik ben ook trots op mijn oudje.. alweer 18 jaar maar houdt zich nog erg goed. :j

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:41

Zo blij te horen dat het goed gaat met de moeders en veulens! ze worden steeds leuker hè?!
@condesa, heel veel succes morgen met je merrie en Blossom! en leuk Babet, misschien een leuk vriendje voor Mirace! in ieder geval genieten van al dat moois!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:57

violente,gelukkig heeft ruana geen koliek gehad,maar het is een combinatie van een ontsteking en oververmoeidheid geweest die haar heeft doen ïnstorten.overigens stond ze er vanavond wel redelijk lekker bij.maar o zo moe

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 08:38

Babette veel plezier!
Condesa succes ik duim dan gewoon voor jou!!! :j

Ik lees vast de resultaten wel.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 07:20

Goedemorgen allemaal. Even stil geweest, het was een druk weekend.
Zaterdag keuring (mjammie!! wat een mooie dieren gezien) en gisteren was manlief jarig, dus nu pas tijd om jullie de beloofde foto's van Mirace te laten zien.
Ons ventje ruim 2 weken oud.
Wát is ie gegroeid!

Samen met mama
Afbeelding

Kijk eens wat mijn nek al gespierd wordt!
Afbeelding

Spelen met een megabal!
Afbeelding

Afbeelding

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 07:26

hai babette wat heb je toch een heerlijk veulentje,en wat een lieve foto van moeder en zoon,hij heeft een mooie nek.hij zal uitgroeien tot een heel mooi paardje.echt een plaatje.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:20

wat een schattige foto's weer babette, en nog gefeliciteerd met de verjaardag van manlief ;)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:21

Ahhh Mirte is helemaal gek met haar kind! <3
Lekker spelen met de bal geeft supergave beeldjes... toppie.
Hij blijft leuk!

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:06

wat een beauty is het toch! hij wordt steeds mooier! <3 zo lief met zijn mamsie samen <3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:48

prachtige foto's en prachtig veulentje hoor.ik blijf t zeggen.zeker die foto's met die skippybal.ik ben zelf aan het ruzien met de fotocamera.heb er zulke mooie foto's bijzitten,maar de meeste zijn te groot.
kyona is al weer 4 weken oud en op m'n verjaardag 1 maand..
wat gaat dat toch snel met het kleine grut he??
snel weer nieuwe foto's plaatsen,ik kan er geen genoeg van krijgen..

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 19:46

Dank allemaal! Ik vind het echt superleuk dat jullie ons blijven volgen!
Maakt toch eigenlijk ook niets uit dat het topic er nog niet is :o :=
Nee, die komt er wel.
Maar hij is gewoon nog niet klaar.
Het is genieten nu. Mooi weer en mijn ventje groeit als kool!
Het is een heerlijk nieuwsgierig kereltje dat vooralsnog heel makkelijk en vriendelijk is en nog niet brutaal :D
Van de week halstertje aandoen en wat oefenen en dan kunnen ze in het weekend naar de grote wei.
Ik ga toch proberen om er een merrie met veulen van vrienden bij te zetten.
Hun 4 maanden oude merrieveulen kan dan nog mooi dienen als maatje.
En misschien zet ik er mijn jaarling ook gewoon bij ;-)
Zal in het begin waarschijnlijk wat zoeken zijn, maar ik hoop dat ze samen gaan spelen :))
Fijne avond allemaal! En nogmaals dank voor de leuke reactie.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:05

Dat zou wel mooi zijn als er een merrie met veulen bijkomt, dat zal Mirace wel mooi vinden :j Mandy was ook heel braaf met Zwammetje dus ik zou het gewoon proberen om haar er ook bij te laten lopen, gaat vast wel goed. Ben erg benieuwd om Mirace live te zien maar dat wordt pas September ;( , is nu echt te druk met pension. Ik vind het een schitterende verschijning met een lieve oogopslag en leuke attitude. ;)

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:47

Dank Esther. Ik wordt met de dag verliefder.
Die uitstraling die hij heeft! <3 Als ik dan de wei inkom, dan komt dat front erop en als ie me dan herkent, komt ie gauw genoeg een knuffel halen :D Vandaag had ik mams geplaagd met dazenspray (vindt ze écht niet leuk, al is het voor haar eigen bestwil) Mams ging er gauw vandoor een zoonlief showde langs haar mee. Uiteraard had ik natuurlijk net geen camera bij me, maar hij liet apart mooi voorbeengebruik zien en een krachtige achterhand! Ik hoop dat hij zich zo geweldig blijft ontwikkelen :j <3

Afbeelding

September is prima Esther! Dan is ie toch pas 2 maanden.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:35

Gave foto zo Babette. Dat halsje komt perfect uit!!
Stoere vent.

Volgende keer graag camera, of videorecorder 8-) en een grote fles Dazenspray mee naar de wei alsjeblieft.
Het liefst ook nog iemand die dan vrolijk gaat sprayen terwijl jij alle tijd hebt voor foto's..... := :=

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:56

:= kaotictjinta ;-) Ik ga mijn best doen. Als het goed is gaan ze dit weekend naar de grote wei en dan geeft Mirte normaliter altijd wel even een showtje weg :j

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:07

whoei daar verheug ik me dan op!