Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 15:05

Ik doe er gewoon niet aan mee :P
Wat kan mij het nou schelen of bokt mijn pony mooi of niet mooi vind, het is niet dat hij beter wordt als hij de bokt verkiezing wint :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 15:07

Mooi veulen te koop. Ouders presteren goed in de sport, tevens gouden bokt veulen 2018.

Dat zou ik gelijk kopen hoor! :))

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:34

billionache schreef:
Leuke paarden verzamelingen komen er voorbij :D Regreso is mijn enige paard!

Hier nog niet gemeten, wil ik wel doen als hij hierheen komt en dan regelmatig bijhouden. Regreso was 105cm bij geboorte.

@AF: toffe deken! Vanwaar de keuze voor een deken als ik mag vragen? Ik ben zelf namelijk in dubio, maar denk dat ik de mijne gewoon in z'n blote billen laat lopen.

@Sarah_Fons: ahh stoere Jack! <3 hij komt van 2lazy7 vandaan zie ik?

@pradadaan: volgens mij maak jij nog wel een goede kans hoor :j je bent toch redelijk 'gekend' op Bokt met je leuke setjes en Nacho is een heel aansprekend veulen (incl apart kleurtje)!

Ik was dat inderdaad eerst ook van plan, vond dat Guus er maar aan moest wennen en in de winter 's nachts op stal. Maar een tijdje geleden trof ik hem na een koude en regenachtige nacht rillend en met koorts aan, vandaar dat ik het toch wel prettig vind. Ik vind nog steeds dat hij er ook maar aan moet wennen dus hij staat er alleen onder als het regent of onder de 10 graden is. Het is een 0 grams dekentje.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:18

Thanks voor je antwoord AF! :D
Dat was inderdaad ook mijn insteek, die van mij moet er uiteindelijk ook aan wennen en het lijkt me prettig voor de écht koude regendagen (vnl mocht het vlak na het spenen plots erg koud en slecht weer worden, ivm de speendip). Maar ben dan bang dat ik een dekentje koop die ik uiteindelijk maar 2x gebruik - of helemaal niet - en die er dan uitgroeit :+ Welke maat heb jij genomen voor Guus?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:41

Nacho is een heerlijk model als ik even zin heb om te bewerken <3
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:04

Ik heb geen dekentjes. Heb al niet meer eens genoeg voor m'n rij paarden _O-

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:04

pradadaan schreef:
[ [url=m/QttxHG.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:25

Ik heb wel een deken die ik toen met de gevoelstemperatuur op mijn toenmalige veulen heb gebruikt. Ze is nu anderhalf en heeft nu haar eigen bucas, maarja die van mij zijn ook wel stront verwend
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Edit : Kun je geen verstelbare voorkant doen? kun je hem met evt volgend veulen weer gebruiken

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:02

Knappe Nacho.

Doen jullie altijd deken om bij veulens?

Tjitske lust eindelijk brokjes. Eerst was ze echt van nee bah en nu haal ik de emmer tevoorschijn en haar hoofdje duikt er gelijk in.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:29

pradadaan schreef:
[ [url=m/QttxHG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Mooi gemaakt!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:30

Hier ook geen dekens voor de kleine spruit. Hij krijgt er pas een als hij groot en sterk is. In de opfok heeft hij hem niet nodig. :n

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:13

Ik heb hopelijk ook geen deken nodig. Ze staan hier in de winter overdag buiten en snachts binnen. De volwassen paarden staan meestal niet zo lang buiten. De jonge is even afwachten, hopelijk langer. Maar we hebben nou niet echt ideale grond met natte seizoenen.

Heb daardoor de paarden ook meestal niet dik in de vacht zonder deken. Als ik m'n wedstrijd paard binnen haal wordt toch alles gek, dus samen buiten samen op stal is het hier.
De jonkies is nu even puzzelen.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:41

Hier staan ze allebei zonder deken, dus de kleine normaal gezien ook :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:45

Even een vraagje Tjitske drinkt meer als ik met de gieter bij kom vullen dan lurkt ze van de straal. Is dit omdat ze daar uit zo'n lepel bak dronk zo'n automatische of omdat ze net gespeend is ?

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:52

Billionache: welke maat weet ik even niet meer, ga morgenochtend weer naar stal dus zal dan even kijken :) Ik weet niet wanneer je hem nodig hebt maar als Guus uit deze is gegroeid wil ik hem best naar je opsturen hoor!

Pradadaan: wat een toffe bewerking!! Als je je ooit nog verveelt mag je er altijd één van Guus maken :o

Herkenbaar Nynkster... Iedereen op stal vind dat ik hem ook te verwend maak :=

Janine: Guus deed dat in het begin ook een beetje, maar dat was puur uit nieuwsgierigheid. Kan dat bij Tjitske ook zijn of drinkt ze er echt van?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:55

Jaa ze drinkt er wel wat van jaa. Niet heel veel maar ze steekt haar hele hoofd in de straal. Ze is een waterrat

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:04

Mh dan weet ik het niet. Heeft ze al geprobeerd bij een ander paard te drinken? Dat heeft Guus zeker 3 weken lang geprobeerd...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:05

AnimalFriend schreef:
Mh dan weet ik het niet. Heeft ze al geprobeerd bij een ander paard te drinken? Dat heeft Guus zeker 3 weken lang geprobeerd...

Nee misschien bij de shet dat ze daarom zo fel reageerde ze staat nu ook alleen. Als ze straks de wei op gaat krijgt ze Sientje (shet) erbij. Die houd van spelen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:17

ik ga ook de komende jaren geen deken doen. pas als die wat gaat doen. En scheren is afhankelijk hoe warm hij het in de winter hebt.

me andere haf ga ik dit jaar alleen zo racestreep scheren. Of hij moet t echt heel warm hebben. Maar nadeel van bucas is dat de geschoren vacht minder mooi wordt door de stay dray fleece. maarja aangezien stanley 24/7 buiten staat. En ik niet 2x heen en weer ga naar stal voor deken wissel. Moet ik een deken hebben met grote temp. heb nu de bucas smartex rain die kan van 0-12 graden. En wil eigen nog de smarex turnout die kan van -10 tot 16 graden. Maarja even sparen. Al gelden deze tempraturen voor ongeschoren paarden.

maar mijn haf heef het zelf geschoren vele malen aangenamer in de bucas smartex rain met fleece dan in de 200 gram harry horse deken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:30

Ik hoef niet te scheren, rijpaard blijft super strak in der vacht. Ideaal!

Billie snapt z'n voerbak! Alleen de bak is zo diep voor z'n kleine koppie.. Hij vindr het heel spannend, dus heb 'm iets breder gemaakt. Merrie zou er doorheen kunnen waarschijnlijk maar heeft dat nog niet door.
Wat een gedoe.
Groei Billie groei.

Hij is wel bijna uit de xs veulenmaat! :)) dan veulen maat en dan z'n nieuwe shermaat. Hopelijk! Moet nog een veulen halster kopen. Wat een straf.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:46

Janine, is het niet gewoon spelen met het stromende water. Ze staat nu ook hele dagen alleen op stal. Dus dan is iets anders al snel intressant.

Onvoorspelbaar op je foto's lijken Billie en Belle altijd best aan de maat. Maar als ik die maatjes zo hoor. Rey is direct in veulenmaat gegaan. Week oud was hij toen. :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 06:02

Belle heeft de grootte wel, maar een fijn koppie. Maar stokmaaf is dus 1.32. Dus normaal in de curve.
Billie heeft ook een fijn koppie, maar is nog maar net een maand he, hij is er sneller uit als Belle namelijk :j

Belle heeft haar veulen halster nog steeds op het kleinst

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 06:28

Cioccolato schreef:
Belle heeft de grootte wel, maar een fijn koppie. Maar stokmaaf is dus 1.32. Dus normaal in de curve.
Billie heeft ook een fijn koppie, maar is nog maar net een maand he, hij is er sneller uit als Belle namelijk :j

Belle heeft haar veulen halster nog steeds op het kleinst

14 mei, 8 dagen oud. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 06:36

_O- hij 's best groot he

Ik wacht gewoon af hoe ze uitgroeien. Zie het vanzelf, en het zal vast allemaal in verhouding trekken.
Klein maar fijn :')

Billie heeft zelf een hap brokjes uit z'n bak genomen *\o/*
Veel meer eet hij toch nog niet

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 06:40

Cioccolato schreef:
_O- hij 's best groot he

Ik wacht gewoon af hoe ze uitgroeien. Zie het vanzelf, en het zal vast allemaal in verhouding trekken.
Klein maar fijn :')

Billie heeft zelf een hap brokjes uit z'n bak genomen *\o/*
Veel meer eet hij toch nog niet

Haha Tjitske had het zelfde maar voor de emmer staat ze nu al klaar :D

Die van jou word toch ook ongeveer rond de 1.65? Ik ga tjitske dan ook eens meten ze gaan gelijk op qua leeftijd.