Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anoushka

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:23

Kendra: leuk dat hij jullie nog steeds direct herkent. Hij wordt ook erg knap. De vlekjes op zijn bles zijn ook erg schattig.
Kiki Ik blijf verbaasd over hoe volwassen en groot King al oogt. Echt gaaf paard. Fijn dat de verhuizing goed is gegaan.
Horsii: die van jou is ook erg leuk aan het worden. Zit er zand op haar lijf of zijn dat lichtere haren?

Ik zie Tokyo over 2 wkn weer. Daarna zie ik haar waarschijnlijk niet meer tot dat ik haar ophaal. Ik woon nu op 6u rijden, maar dat wordt binnenkort ruim 13u. Dat vind ik een beetje ver om een weekendje langs te gaan.

macaromich

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:17

Hier even snel bijgelezen…

Wat zijn alle paardjes knap en wat groeien ze goed! Het baby gaat er nu toch wel af! En jeee… wat is Teddy groot!!
Wat leuk dat King nu thuis staat!

George is ook steeds minder baby. Zijn groei loopt nu wat minder hard, dat maakt me dan soms toch onzeker. Ik hoop dat hij nog wat blijft groeien! Hij is nu wel overbouwd met een schoft van 149 en kruis van 151. Mama is maar 148, dus die is hij wel al voorbij! Zijn vader 161cm. Ik hoop toch wel dat hij de 155 cm zou halen en lekker breed wordt zoals mama! Toen hij 1 jaar was leek hij echt al af, nu met 2 jaar lijkt hij terug wat slungeliger en smaller.

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard ook zijn verjaardag goed gevierd! 8 juni werd hij 2 jaar. Dat gevierd met een taart :D

Afbeelding
Afbeelding

We zijn sinds een paar weken terug begonnen met het volgen van lessen in grondwerk. Voor nu zijn we bezig met het netjes mee stappen aan het touw (en vooral netjes afstand houden haha) en het loswerken in vrijheid. Netjes meestappen gaat erg goed, inparkeren ook. Hij is super nuchter, ik mag er zo een been overheen gooien (zonder gewicht natuurlijk). Het loswerken in vrijheid hebben we nu één keer gedaan, daar ligt nog heel wat werk!

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog het volgende…
Er zit een verhuizing aan te komen naar een pensionstal. Een leuke plek met al weatherrijbak, roundpen, leuke poetsplekken. Hij zal daar ook in kuddeverband staan. Nu is het zo dat hij nu gewend is om 24/7 buiten te staan, daar gaan ze ‘s nachts op stal. Dat vind ik nog wel spannend. Hij kent de stal en heeft wel eens vaker ‘s nachts op stal gestaan, ook is de nieuwe plek geen plaats waar ze maar 4 uurtjes per dag buiten komen. In de zomer worden ze echt pas bij schemer binnen gehaald. George is in zijn huidige kudde erg zelfverzekerd (geen opfok, staat met jong en oud en zelfs nog zijn moeder). Hij is sowieso tot nu met alles zelfverzekerd (meewandelen, trailer op lopen). Ik vind de verhuizing erg spannend en ben toch bang voor gedragsverandering, ookal is hij nu zo relaxed. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Een geluk is wel, hij verhuist samen met een maatje! Een volwassen ruin (nu leider van de kudde). Ze lopen op dit moment altijd samen door de weide, ik hoop daarom wel dat ze iets aan elkaar hebben tijdens en na de verhuizing ;)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! (In de hoop op wat geruststelling haha)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:25

Anoushka, vergeet niet dat mijn dochter zelf maar 161 is waardoor King ook echt groot lijkt.
Hij is idd geen slungel en heeft de body van zijn moeder meegekregen.
Hier even 2 foto's onder elkaar, Bo is 150, officieel gemeten
Afbeelding
Afbeelding
Wel heeft hij nu al wel een groter hoofd dan zijn moeder. Die heeft cob en hij sinds gisteren een full. Zelfde halster als zijn moeder dus geen merk verschil
Maar wel een eind rijden zeg, straks 13 uur....

Macromich, spannend straks de verhuizing.
Hij is lekker aan de maat ook

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:09

Komt vast goed, verhuizen. Het hakt er meestal wel even in, geef hem de tijd om te wennen, verwachtingen laag houden, komt helemaal goed!

Wat fijn dat king thuis is, kwam hem ook tegen op Facebook :D
Hij is echt heel knap!

Straks naar fjo, heb hem drie weken niet gezien := maar er is goed op hem gepast. Ben benieuwd of hij gegroeid is :D

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:33

Wat fijn dat de verhuizing goed is gegaan kiki1976!

Wat een knapperd macaromich! Super leuk die taart ook. Udsie stond bij zijn moeder 24/7 buiten en hier is hij de grootste stal diva. Elke avond gaat hij in galop als eerste naar binnen en bij de eerste de beste druppel regen staat hij al tegen zijn box te slaan omdat hij naar binnen wil. Dan denk je een Fjord te hebben :')

Verder gaat het goed met Udsie! Vandaag is hij voor de 1e keer behandelt bij de tandarts.

Afbeelding

Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:17

Hij ziet er goed uit!

Fjo weet dat hij half Barock pinto is dus hij heeft zelf maar wat vlekken geschilderd }:0
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:19

Uds <3

Hahaha Olaf doet met Fjo mee, die is ook liever een andere kleur dan z'n eigen...
Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:29

Da’s bijzonder een two-tone fjord :))