Hier even snel bijgelezen…
Wat zijn alle paardjes knap en wat groeien ze goed! Het baby gaat er nu toch wel af! En jeee… wat is Teddy groot!!
Wat leuk dat King nu thuis staat!
George is ook steeds minder baby. Zijn groei loopt nu wat minder hard, dat maakt me dan soms toch onzeker. Ik hoop dat hij nog wat blijft groeien! Hij is nu wel overbouwd met een schoft van 149 en kruis van 151. Mama is maar 148, dus die is hij wel al voorbij! Zijn vader 161cm. Ik hoop toch wel dat hij de 155 cm zou halen en lekker breed wordt zoals mama! Toen hij 1 jaar was leek hij echt al af, nu met 2 jaar lijkt hij terug wat slungeliger en smaller.

Uiteraard ook zijn verjaardag goed gevierd! 8 juni werd hij 2 jaar. Dat gevierd met een taart

We zijn sinds een paar weken terug begonnen met het volgen van lessen in grondwerk. Voor nu zijn we bezig met het netjes mee stappen aan het touw (en vooral netjes afstand houden haha) en het loswerken in vrijheid. Netjes meestappen gaat erg goed, inparkeren ook. Hij is super nuchter, ik mag er zo een been overheen gooien (zonder gewicht natuurlijk). Het loswerken in vrijheid hebben we nu één keer gedaan, daar ligt nog heel wat werk!

Nu nog het volgende…
Er zit een verhuizing aan te komen naar een pensionstal. Een leuke plek met al weatherrijbak, roundpen, leuke poetsplekken. Hij zal daar ook in kuddeverband staan. Nu is het zo dat hij nu gewend is om 24/7 buiten te staan, daar gaan ze ‘s nachts op stal. Dat vind ik nog wel spannend. Hij kent de stal en heeft wel eens vaker ‘s nachts op stal gestaan, ook is de nieuwe plek geen plaats waar ze maar 4 uurtjes per dag buiten komen. In de zomer worden ze echt pas bij schemer binnen gehaald. George is in zijn huidige kudde erg zelfverzekerd (geen opfok, staat met jong en oud en zelfs nog zijn moeder). Hij is sowieso tot nu met alles zelfverzekerd (meewandelen, trailer op lopen). Ik vind de verhuizing erg spannend en ben toch bang voor gedragsverandering, ookal is hij nu zo relaxed. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Een geluk is wel, hij verhuist samen met een maatje! Een volwassen ruin (nu leider van de kudde). Ze lopen op dit moment altijd samen door de weide, ik hoop daarom wel dat ze iets aan elkaar hebben tijdens en na de verhuizing 
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! (In de hoop op wat geruststelling haha)