Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:06

wooow, práchtige foto babette +:)+

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:09

Gefeliciteerd! Prachtig ventje hoor *D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:51

zo mooi gelijk draven aan mama.
en wat betreft de kleur,bij kyona zijn we er ook nog niet uit.ik heb zelfs het idee dat t een driekleurtje is...even afwachten tot de veulenhaartjes weg zijn(ik bedoel bij kyona dan he)

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 05:37

<3 Wauw wat een plaatje die foto in draf...

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 06:24

altijd een mooi gezicht als ze gelijk oplopen. :D

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:36

Gave foto! De beentjes precies gelijk *D
Ben echt benieuwd hoe hij straks "opdroogd"! (of is het opdroogt :o )

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 09:31

Zappasupreme, ik ben ook erg benieuwd hoe hij gaat uitvouwen en hoe hij eruit ziet als hij mooi gevuld is.
Ik vind hem nu al superlief én mooi. Ben echt helemaal verliefd op hem :o <3 Die prachtige ogen en die zachte blik. Zijn prachtige koppie <3
Gisteren en vandaag voor het eerst echt contact gehad. Neusje tegen mijn hand en wat gekroeld over zijn lijfje.

Mirte is weer een echte zorgzame mama. Ze is heel lief tegen ons en op stal mogen we ook alles, maar in de wei is ze dit keer erg onrustig. Hyperallert en bijna overdreven bezorgd over de kleine. Ik heb ze nu op stal staan, want zelfs het kleinste blaadje dat opvliegt, begint ze al te rennen om zoonlief "in veiligheid" te brengen. De kleine wil natuurlijk volgen waardoor hij dus bijna continu mee moet rennen. Ik ken dat helemaal niet van Mirte, die onrust. Wordt er eerlijk gezegd wel een beetje verdrietig van. Normaal is ze altijd heel toegankelijk en komt ze in de wei meteen naar je toe. Ook mét veulen. Maar nu begint ze al te rennen als er een fietser langs de wei rijd... Het vervelende is dat ik door deze onrust niet goed in de gaten kan houden of Mirace goed mest. Ik heb hem de eerste dag meerdere malen pek zien poepen, maar heb de gelige biestpoep nog niet kunnen ontdekken. Ik maak me daar wel zorgen over. Mighty Man kreeg zijn pek er namelijk niet volledig af en werd doodziek. Daar waren we er toen net op tijd bij (na 3 veeartsen gebeld te hebben, omdat er niemand wilde komen, omdat ze me niet serieus namen :( )
Maar Mirace is helder, allert, drinkt goed, plast veel, heeft geen zichtbare pijn, is niet koliekerig, stampt niet naar zijn buik en ik zie hem ook niet continu persen, zoals dat bij Mighty Man wel allemaal het geval was. Hij speelt ook al een beetje en gaat soms al zelf op onderzoek uit (tot groot ongenoegen van Mirte := )

Net de veearts gesproken, maar die maakt zich geen zorgen, omdat ie het zo goed doet.
Nu ik ze op stal heb staan, kan ik het misschien wat beter in de gaten houden.
Maar fijn voelt het niet. Ik zou nu blij zijn met gele tjap aan zijn billen := :j

jenniferr_

Re: Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:37

wat is die leuk, :))

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:59

Zou het niet komen door het weer dat Mirte wat onrustig is? Storm op komst, word ik zelf al nerveus van laat staan een paard.. Wel vervelend inderdaad! Ach, nog effe en dan zie je Mirace denken ''maaahaaaam, ik ben al 2 maanden hoor, kan ik heus wel, zo'n blaadje vermorzelen!'' :=

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 10:08

Dank jenniferr_ ! Ik ben ook weg van hem!

Ik hoop het Amyz. In het begin ging het hartstikke goed, maar ze lijkt wel elke dag onrustiger te worden.
Ik begrijp er helemaal niets van... Ken dit ook helemaal niet van haar.
Als ze eenmaal op stal staat, dan is alles prima en kan ik haar probleemloos benaderen, maar in de wei is dat echt lastig.
Ik heb Zwammetje maar naar huis gehaald. Misschien dat dit wat rust brengt...
Nou ja. Het zal wel goed komen. Eerst Mirace maar eens in de gaten houden.
Knoop in mijn maag is niet weg :o

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:21

Als je het niet vertrouwt, gewoon hulptroepen inschakelen. Ik ben, als ik zo'n onderbuikgevoel heb, rustig in staat om bijv een kwartier om te rijden. Tsja, wie weet wat er anders was gebeurd? :')

Maar als je je niet op je gemakt voelt kan het toch geen kwaad een da even langs te laten komen ofzo? You never know..

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:25

Indd! Beter 1 keer te veel dan 1 keer te laat! Als je twijfelt gewoon laten komen hoor!!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:47

Babette je moet je niet zo´n zorgen maken, als Mirace het goed doet en actief is dan zit het heus wel goed, ga nou gewoon lekker genieten meis! :j Zoals je zelf al zegt kon je aan Mighty Man zien dat hij niet ok was, dat had je toch ook in de gaten!! Jammer dat Mirte zo anders reageert maar dat is waarschijnlijk met een paar weken weer over. Het weer is natuurlijk pittig en misschien nu met kleine Mirace aan de voet is de storm van vorig jaar opeens wel een rol gaan spelen in haar gedrag? Onderschat dat niet, nu met een veulen speelt het ongeval misschien wel een rol mee ;)

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:31

verdeurie, ben ik even een niet op bokt geweest is Hij geboren
Wat een practig diertje zeg, GEFELICITEERD !!
lekker genieten van dit mooie stelletje :)

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:45

Oh Babette, hij is er!!! Even een erg druk weekend gehad en kon niet bokken en nu zie ik hier al een heleboel prachtige foto's van een super veulen!!!! PROFICIAT meid, het is jullie zo van harte gegund! En wat een leuke naam! Dankzij jou heb ik de prachtige New Foresters leren kennen en ja, ik vind deze ook wondermooi! Ben benieuwd hoe hij gaat doorkleuren, want zijn manen zijn inderdaad grijzig. Was dit bij Mighty Man ook zo, want die is inderdaad heel donker geworden! Goh, hier heb je zolang naar uitgekeken!
Wel even vervelend dat Mirthe zich een beetje anders gedraagt dan verwacht, maar denk dat het wel zal beteren eens het nieuwe er wat af is en het weer weer wat rustiger is, denk je niet? Kan begrijpen dat je je zorgen maakt, maar als je ze nu toch op stal hebt, dan kan je hen wat beter in de gaten houden hé! Tracht vooral veel te genieten, want dit krullebolleke is het genieten meer dan waard!!! Veel liefs xxx

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:42

Bassenqua schreef:
Babette je moet je niet zo´n zorgen maken, als Mirace het goed doet en actief is dan zit het heus wel goed, ga nou gewoon lekker genieten meis! :j Zoals je zelf al zegt kon je aan Mighty Man zien dat hij niet ok was, dat had je toch ook in de gaten!! Jammer dat Mirte zo anders reageert maar dat is waarschijnlijk met een paar weken weer over. Het weer is natuurlijk pittig en misschien nu met kleine Mirace aan de voet is de storm van vorig jaar opeens wel een rol gaan spelen in haar gedrag? Onderschat dat niet, nu met een veulen speelt het ongeval misschien wel een rol mee ;)

Precies het antwoord dat ik zou geven.
Al gaat jouw nare gevoel er vast niet van weg.
:(:)
Joh anders moet je gewoon voor je eigen gevoel een DA consulteren, dan krijg je misschien wat meer zekerheid.
Op stal zetten voor de broodnodige rust van Mirace is een goede. Zet je ze later weer buiten en kijkt hoe het gaat.
Als Mirte blijft rennen las je indien mogelijk pauzes in voor de kleine door het op stal zetten.
Als hij al bij mama weggaat op onderzoek uit is hij fit en monter genoeg hoor meis!
hij kan wel wat hebben geloof ik.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:15

Babet,heel herkenbaar je gevoel,door de nare ervaring die je hebt gehad en ook wij ooit,..maar geloof me maar als je je echt zorgen moet maken,voel je dat in je onderbewuste anders en dan had je allang ingegrepen en het aan je veulen gezien hoor.Die tekenen zijn niet over het hoofd te zien.Maar juist met wat wij hebben meegemaakt,zien we vaak problemen die er niet zijn,onze eigen angst,heb ik ook hoor :o Het is toch allemaal zo dierbaar..... ;)
En dat Mirte zo overbezorgd is, is ook heel herkenbaar hier,bij het ene veulen zijn ze op 1 of andere manier veel overbezorgder dan het andere...Ik ben al gestopt met af te vragen waarom, maar accepteer het gewoon.Gun het haar maar even,over een paar dagen wordt dat minder.
Dikke :(:) vanaf hier en ga maar lekker genieten!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 17:22

Zonet dan eindelijk de eerste ontlasting gevonden. De eerste ietwat oranjekleurige biestmest. Volgens de veearts inderdaad laat, maar niet te laat blijkbaar, want Mirace is niet ziek geweest. Het waren wel keiharde keuteltjes, dus hij mest zeker niet heel makkelijk. Bij Mighty Man waren het net kogeltjes.
Alleen was de eerste darmpek bij Mirace blijkbaar iets zachter, want ik heb hem de eerste dag een paar keer pek zien mesten en dat ging toen vrij vlot.
Ik hoop dat hij vanaf nu makkelijker gaat mesten, zeker nu Mirte richting veulenhengstigheid gaat.
Mirte is op stal nu ook rustiger. Ze at nu voor het eerst normaal rustig haar bak leeg, zonder al dat gedraai en gedoe.
Blijkbaar heeft de hele dag op stal staan haar goed gedaan.
Mirace zag er ook veel frisser uit in zijn oogopslag. Liet hij eerst zijn mooie lichte wimpertjes regelmatig halfweg zijn oogje zakken, nu had hij een mooie frisse en heldere oogopslag. Hij kwam nu ook contact zoeken en Mirte bleef rustig eten. Ze blijven nu maar even op stal. Die is supergroot, dus dat gaat prima.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:42

+:)+ Goed zo !!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:59

Toppiee *\o/* !
Nu even fijn zorgeloos genieten Babette!

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:03

je bent zo blij met ze en ze zijn je zo kostbaar, en daarom ben je ook bezorgd en doet het je ook zoveel als het niet helemaal gaat zoals je had verwacht...positief blijven en positief denken hoor Babet, het komt echt goed! XXX

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 20:23

Mirace voelt zich duidelijk lekkerder. Heb hem met Mirte mee naar buiten genomen en hij was ineens nog veel levendiger en hij gaat nu ook uit zichzelf spelen. Daar waar hij eerst alleen Mirte volgde, gaat hij nu helemaal zelf op pad. Daarom heb ik ze gewoon lekker de vrije uitloop terug gegeven. Stalletje lekker open dus. De mest is er nu, dus dat is geen reden om ze binnen te houden. En Mirte was ook een stuk meer op haar gemak. Ik zie het wel. Ze staat nu rustig te grazen en Mirace scheurt in zijn eentje door de wei := Mirte houdt hem in de gaten, maar reageert nu normaal. Geen idee wat ze doet als ik de wei inga, maar ik laat ze lekker met rust nu. Bedankt voor jullie betrokkenheid!
Truste allemaal!

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:36

Goedzo haha *\o/*

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:41

ha fijn dat het zo goed gaat babette, geniet er maar lekker van, héérlijk zo'n veulen in de wei :D

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:04

*\o/* Proficiat *\o/*

Was 5 dagen in La France en kijk, ze is bevallen!!

Mooi mannetje!