Veel te vroeg geboren (285 dag), update: helaas overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:18

heel veel succes vannacht! :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:19

Pf ik heb toch wel met je te doen Rowan. Je zit er zo dapper naast maar het is wel heel zwaar, denk ik. Hou vol meid!

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:20

Misschien is het een idee om eens rond te kijken of er andere paarden in de buurt zijn die al een veulen erbij hebben lopen waarvan wat extra melk uit gemolken kan worden. ( als bv de merrie het dadelijk helemaal niet meer toestaat)Zo krijgt het veulen dan toch gewoon moedermelk.

Ik las van de week in een andere topic iets over de paardenmelkerij. Hier is gewoon paardenmelk te koop. Ik heb geen idee of het ook gebruikt kan worden voor het veulen. :o . Het is ook maar een idee.

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:24

Zet m op!! :(:)

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:24

oooh, ik hoop dattie het haalt... Zo erg :s

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:25

schorppie schreef:
Misschien is het een idee om eens rond te kijken of er andere paarden in de buurt zijn die al een veulen erbij hebben lopen waarvan wat extra melk uit gemolken kan worden. ( als bv de merrie het dadelijk helemaal niet meer toestaat)Zo krijgt het veulen dan toch gewoon moedermelk.

Ik las van de week in een andere topic iets over de paardenmelkerij. Hier is gewoon paardenmelk te koop. Ik heb geen idee of het ook gebruikt kan worden voor het veulen. :o . Het is ook maar een idee.

idd daar dacht ik ook al aan."
ik vidn eht super wat jullie doen!!
Hoop ook heel erg dat die kleine het gaat redden en straks zelf op de beentjes kan staan en bij mama in stal te zijn end aarna lekekr naar buiten te kunnen!
heeel veel succes en ga zo door!!!

Pantykous

Re: Veel te vroeg geboren (285 dag), maar vecht voor haar leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:26

Ook vanaf hier: veel sterkte voor vannacht.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:27

Heel fijn dat jullie regelmatig updates schrijven. Zoals je merkt wordt er aan alle kanten flink met jullie meegeleefd.
Succes voor de komende nacht, waarschijnlijk is het heel zwaar om elk uur gewekt te worden om het veulen te voeden.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:30

Ik lees ook al even mee en heb toch veel respect voor jullie doorzettingsvermogen en ook zeker dat van het veulen.
Hopelijk gaat ie het redden! Ik duim hard met iedereen mee en hoop er ook het beste van.
Het kan wel want ik heb een kennis die ook een veel te vroeg geboren fjord veulen in leven heeft weten te houden met warmte lampen en veel zorg. Uiteindelijk is dat een prachtig paardje geworden met een 1e premie op 3 jarige leeftijd.
Heel veel sterkte en succes met het veulen! Het is heel zwaar maar zeker de moeite waard!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:31

Veel sterkte en beterschap!
het is een schoon baby'tje :)

ik lees zeker de updates nog!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:34

gelukkig een klein + puntje over de beentjes.

sterkte vannacht.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 00:24

Wat een respect heb ik voor jullie!

Misschien een kleine tip! Mijn opa ligt ook de hele dag omdat die haast niet meer kan lopen, dus die had ook last van doorligplekken, nu heeft die een matras die om de zoveel tijd wat harder en dan weer wat zachter wordt. Soort luchtbed zeg maar, maar dan electrisch.

Misschien is het handig als je zo'n aerobed koopt (of misschien heeft een bekende die al wel), die kun je dan bij het voeden ietsjes zachter of harder maken, mijn opa heeft nu geen last meer van doorlig plekken. Terwijl die al aardig wat plekjes had. En het scheelt dat je bij de aerobedden gewoon op een knopje kan drukken, dus je ook niet hoeft te blazen ofzo.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en mijn duimen hebben spierpijn maar ik ga gewoon door, en iedereen hier thuis moet verplicht meedoen. Ik neem echt me petje voor jullie af.
Diep respect echt waar.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 00:34

dat zouden ze eventueel dus met een luchtbedje kunnen doen? maar dan met een pompje,

Badstof zokken werken ook, dus wellicht handdoeken er onder werkt ook.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 00:49

Meiden heel veel succes!!!! echt super dat uithoudingsvermogen van jullie en van het veulen!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 01:03

Pff zit dit topic echt met kippevel te lezen! Wat een dapper doorzettertje!
Sterkte vannacht en ik duim voor jullie!

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 01:15

heel veel succes met de zorgen van moeder en kind!! Probeer ook echt goed op die doorligplekken te letten, uiteraard snap ik dat jullie dat ook doen. Maar als de doorligplekken wonden worden duurt het weer erg lang voordat deze dicht gaan en dit kost weer veel energie van het veulen. aangezien een doorligplek meestal van binnenuit begint. Ik werk zelf in een verpleeghuis waar de mensen met beginnende doorligplekken op een luchtmatras komen te liggen, je kan het vergelijken met een luchtbed. Misschien is het een optie om het veulen op een luchtbed te leggen...
Wens jullie heel veel succes en sterkte de komende tijd en hoop dat dit kleine wondertje en moeders uiteraard er bovenop komen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 01:20

Rowan en de rest, ik wil jullie even een hart onder de riem steken en een dikke knuffel voor jullie!

Jullie doen ontzettend je best, blijf dat onthouden wat er ook gebeurd!

Ik duim voor jullie meiden!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 02:26

Veel succes vannacht!!

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 02:44

wauw.. :oo
ik heb het verhaal met open mond gelezen en ik het echt veel respect voor jullie!
Jullie zorgen zo goed voor dat veulen en ik hoop echt dat ze het haalt!
heel veel sterkte en succes :(:)

wat heeft ze trouwens een prachtige naam gekregen!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 05:37

zie het topic nu. Veel succes verder. Knap werk wat jullie verrichten. Ik ga het nu volgen het topic ben benieuwd hoe het afloopt

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 06:05

IK hoop dat hij weer een nacht goed doorgekomen is.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 06:06

God wat een klein hummeltje zeg, ik hoop echt dat ze het redt. Wie doet de updates in dit topic? Dan kan ik even op boktnaam zoeken, heb geen zin om de hele 37 pagina's door te lezen..

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 06:55

IMD, de grotere updates komen van Mij & Dustinlover.
De kleinere (soms ook grotere updates) Komen van Vondutch.

Kleine UPDATE
Ik heb net Rowan gebeld.
Het veulen is de nacht doorgekomen, maar we kunnen niet zeggen "goed".

Het beestje rochelt wat en heel af en toe komt er wat melk terug door het neusje, maar het is niet zo dat alles terug komt, het is maar af en toe.

Dus dat kan 2 dingen betekenen.
In het beste geval: De antibiotica doet zijn werk, er zat iets niet goed en dat komt nu los.
In het ergste geval: Er is iets niet goed met de verbindingen vanaf het mondje.

We hopen natuurlijk op het eerste. En Rowan was net weer wakker om Mirri (zo noemt ze het veulen nu) de fles te geven.

Ze blijft er dus zeker voor knokken en we hopen dat ze deze dag ook weer door komt. Maar we moeten nergens op rekenen.

Nogmaals willen wij iedereen bedanken voor alle steun en liefde die jullie ons toewensen!

p.s. Ik zal vandaag geen update meer geven. Dus als er geen update van de andere 2 komt, heb dan geduld, het komt er wel weer!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 06:58

Ik vind het al heel bijzonder dat ze het vannacht overleeft heeft :j Dat zijn dus nu al drie nachten. Afwachten wat het wordt met dat gerochel! Komt de dierenarts er nog bij?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 07:03

Ja wij vinden het ook al heel wat dat ze 3 nachten heeft gehaald.
Ja de dierenarts komt voor de merrie en zal dan vervolgens ook antibiotica toedienen bij het veulentje :)

Nu moet ik mij gaan haasten! Tot snel!