Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boedjang

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 22:58

Een stalgenoot kan inspringen. Ze zal wel weer van voren af aan moeten starten denk. Want dit was niet ok hoor hem . Maar morgen komt ze al ,aangezien de kleine man niet op ongelijke voetjes kan lopen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 06:42

Wat is er gebeurd Boudjang? Hopelijk gaat het vandaag beter.. :(:)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 06:59

Casarell schreef:
Wat is er gebeurd Boudjang? Hopelijk gaat het vandaag beter.. :(:)

Vind ik lastig om op forum te zetten, wil geen kwaadspreken. Maar laten we het houden op dat met mijn vorige hoefsmid we rustig een goede band hadden opgebouwd en hij echt braaf was. Ze vond ook dat ondanks dat hij zo jong was en de eerste 20 maanden van zijn leven niets met hem gedaan was, we in zo'n korte tijd al zoveel bereikt hadden en hij zeker geen kwaads in zin heeft. Jammer genoeg is zij gestopt met paarden en is zich op de ezels gaan focussen.

De hoefsmid van gisteren had een heel andere werk en zienswijze waardoor het snel escaleerde en ik na 1 hoef heb moeten concluderen dat we geen match zijn en het werk niet af hoefde gemaakt.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 10:34

Oh wat balen zeg dat dat zo is gegaan met de hoefsmid! Is zo belangrijk om die rust te hebben zodat ze er goed van leren. Hopelijk gaat het vandaag beter! :knuffel:

Gisteravond m'n 2 knappe jongens eventjes samen in de bak gezet. Vrijdag ga ik met Spotify weer eventjes wat grondwerk of aan de hand werken doen. Eens kijken of ik nog weer wat kan filmen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:11

boedjang schreef:
Ik had geen leuke confrontatie met de nieuwe hoefsmid. Die is meteen exit. Laten we het houden op een mis-match en dat ik er best ff van slag van was.

Wat vervelend zeg!! En juist in het begin wil je alles zo relaxed en fijn mogelijk..

Ik ben gister wezen kijken op de andere stal. En tot conclusie gekomen dat ik daar heen ga met Cartier.
Super leuke meid, die echt heel secuur is met de paarden en hun welzijn. Leuke sfeer hangt er, en niet geheel onbelangrijk (waar het mij ook vooral om ging) de persoonlijke/sociale controle op de paarden staat hoog!
Ze deelde mijn meningen op de punten die we besproken hadden!
1 sept gaat ze heen!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 16:11

Klinkt goed Anike..!

Helaas geen match met die smid Boedjang.. en dat is wel heel belangrijk.
Hopelijk is t vandaag wel goed gegaan.. en heeft je paard er toch een fijne ervaring aan over gehouden.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 23:36

Ah goed dat je de knoop hebt door gehakt wat betreft stal, hopelijk gaan jullie een fijne tijd daar krijgen.
Mithras kwam direct in opstand en ging door roeien en ruiten. Maar mijn stalgenoot is heel geduldig en met een liksteen voor z'n neus kon hij heel goed toelaten dat z'n 3 andere pootjes behandeld werden . Dus heel goed afgesloten goddank
Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 10:38

Atari zn moeder heeft een ander/extra zadel gekregen dat ik straks wil gaan gebruiken voor Atari. Dat is wanneer hij oud genoeg is. Hij mocht hem wel al even passen.
Afbeelding
Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 11:17

Net echt hea!!
Zo leuk om ze allemaal zo te zien groeien en veranderen!
Ik blijf het bijzonder vinden hoe de een al zo volwassen is, en de ander nog zo puppy blijft :j
Leuk leuk!!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:13

Ooh wat leuk! Staat hem goed zo'n zadel

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 22:41

Hij kijkt er ook echt niet van op. Voorlopig hoeft hij hem niet meer te dragen. Moeder Jazz kan hem nu gebruiken en in het nieuwe jaar kan hij hem af en toe aan met longeren.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:07

Ah schattig kijk m lopen ermee.
Ik vind het zo zo mooi te zien hoe ze groeien, en hoe de wisselwerking is in de kudde

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:47

Vraagje, de bovenstaande witte camargue ruin staat in een merrie kudde tussen de 1 en 27 jaar. Er wordt praktisch niet gespeeld ook niet door de 1 jarige merrie.Hij heeft 18 maanden bij merrie jaarlingen gestaan en 2 maanden bij volwassenen ruinen ( hij was nog hengst tot 20 maanden). Ik zag m laatst in pootjes bijten bij 21 jarige merrie om te " spelen" . Nu probeerde hij ditzelfde bij mijn bijrijdster vanmorgen. Niet oren in nek ofzo hoor. Ze was bezig met t hek openen naar land en dan bepaald uiteraard de leider wie t eerst erop mag. Hij bepaald sinds kort dan de 21 jarige even moet wachten blijkbaar. Nu merk ik met al mijn paarden ervaring ik af en toe onzeker wordt net een pup. Hij staat verder zo fijn 24/7 buiten. Alleen zou ik zo graag een ruin erbij willen. Maar dat kan zeker juist gelazer kunnen geven.lastig hoor. Hier iemand met tips of geruststellende woorden?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:52

Atari is mijn eerste jonkie dus ik kan je niet tips geven wat dat betreft maar Arie staat ook alleen maar bij merries. Zijn 13 jarige moeder en een 15 jarige quarter pony.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:12

Thanks wortel.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 20:46

Warm weer betekent oefenen met water en wauw wat doet hij het toch goed! Weer helemaal kunnen afspuiten, zelfs zijn manen voor het eerst kunnen wassen met shampoo en hij was aan het drinken uit de slang. Toen hij opgedroogd was eventjes de vliegen spray gepakt (dit is zo'n spuit bus van Sectolin maar maakt niet super veel lawaai) en hij gaf geen kik dus ook dat gaat goed! :D
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 10:43

Boedjang ik zou hem wellicht scheiden van de 21 jarige. Ik weet niet hoe fit die nog is? Als het nog een fitte opa/oma is zouden ze nog wel samen kunnen. Maar als het een oudje is die kwakkeld zou ik het voor het oudje opnemen
Ik heb nog nooit zo'n helder water gezien haha. Het is zeker mooi om te zien hoe zo'n kudde alles regelt. Mooi plekje ook! Fijn dat het is gelukt met de benen. Niets is zo vervelend als een smid die niet matcht

Veertje wat fijn dat het zo goed ging! Hoe groot is hij nu? Lijkt enorm haha
Mooie foto's in de bak met het andere paard. Is die ook van jou?

Wortel staat goed dat zadel! Is hij springgefokt?

Hier de ruin nog apart omdat de merries erg opdringerig zijn als ze hengstig zijn. Wil niet dat hij dekken aanleert. Hij is 4 jaar nu, maar dekte al met volledige erectie op 2 maand oude leeftijd. Dus ik voorkom het liever
Het hengstveulen van dit jaar kan ook niet bij hengstige merries. Die doet hetzelfde

Anike fijn dat je een stal hebt gevonden. Ik hoop dat ze de verwachtingen waarmaakt. Vaak een mooi verhaal maar als je er eenmaal staat... := Nou hoeft dat nu natuurlijk niet zo te zijn :D
Klinkt als een paard die niet echt van veel paarden houdt. Hier hebben ze liever ook kleine groepjes

Isabel het is soms lastig of je niet teveel doet. Ik denk zolang je niet dagelijks of meer dan 4x per week traint je je geen zorgen hoeft te maken
Haha, klinkt erg eigenwijs! _O-

Welkom persevero!

Casarell dat is een goede keuze. Sommige paarden vinden een grote groep gewoon niks aan of cijferen zichzelf weg. En dan eten ze ook weinig.
Haha hele verandering! Zo te horen deed het haar erg goed

Vorige week Minthe opgehaald. Liep zo de trailer op en erg rustig op de trailer. Zo braaf na 3 maand niet in handen zijn geweest. Dag erna manen gewassen en dikke knoop eruit gehaald en even foto's gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dag daarna was de smid er al. Ze staat nu voor op ijzers omdat ze erg schraapt op het beton.
Inmiddels iets van 3x aan de longe gehad. Pff wat een paard. Ben zo wijs met haar!
Zaterdag is de keuring! Daarna weer wat rustiger aan doen, ze is nog jong
Afbeelding
Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 11:02

Minthe is al lekker aan het werk!
En nee Atari is niet spring gefokt. Moeder is een Australian stockhorse en vader is een nakomeling van De Niro. Al mag hij best een beetje allround zijn hoor. Ik heb geen wedstrijd ambities meer. Ik rijd Atari zn moeder veel buiten en soms wat dressuur of een klein sprongetje in de rijbaan. Met enige regelmaat gaan we naar de rij vereniging waar we van alles doen working equitation, navigate rit, obstakels, dressuur.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:25

Minthe ziet er goed uit zeg!!

Jaa de verhalen zijn al bevestigd door een meid die er staat, en ik van een eerdere stal ken. Haha!
Heb die andere pp dus afgezegd, werd me niet in dank afgenomen. Vond 3 weken van tevoren erg laat, omdat ze van alles aan t regelen waren om mij en vriendinnetje met haar paardje er te kunnen laten staan.. ik snapte het niet zo goed. Maar kan aan mij liggen..

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 14:15

@Kabayo, Hij is denk ik de 1.60 al wel voorbij nu! Wil hem vanavond of morgen weer eventjes meten :)
Ja die is ook van mij. Spot is ook met het idee gekocht als opvolger voor hem, de zwarte is nu 20 en gaat de sport helaas ook niet meer in. Hij is opeens heel erg achteruit gegaan dus hem met hem 5 september een afspraak bij de kliniek staan. Ben bang dat hij dit jaar volledig met pensioen gaat, maar als dat pijnvrij kan is dat voor mij prima!

Wat is Minthe knap zeg! <3

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 20:26

Wat is Minthe knap..!

Sophie heeft vandaag ook weer een keer aan de lijn gelopen.. gewoon aan een halstertje.. 10 minuutjes linksom, 10 minuutjes rechtsom.. en ik merk dat ze steeds wat makkelijker met haar neus over de grond gaat draven! _/-\o_

Zaterdag komt de osteopaat weer bij haar. Ben benieuwd naar haar reactie en bevindingen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 16:15

Minthe ziet er goed uit zeg!

Hier nog weinig te melden, Sueño staat lekker in de wei bij de opfok.
Ga binnenkort weer even langs en zal dan wat foto's maken :)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:47

Wat een knapperds weer!
Ik vroeg me af of jullie nog advies hebben. Mijn merrie's uiers moeten schoongemaakt worden, alleen laat ze dat eigenlijk niet toe. Ik ben al weken, zo niet maanden, bezig om daar te mogen aanraken. Het wordt heus wel beter, maar ik kan nog niet aan de uier raken.
Onze hoofdgroom denkt dat ze het niet toelaat omdat er een groter probleem is (als gevolg van de vuiligheid), namelijk pijn, en ik haar moet laten sederen om goed schoon te kunnen maken. Voorheen heb ik nooit problemen gehad met merrie's en uiers en het eigenlijk ook nooit schoongemaakt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 18:51

Marije sommige laten het gewoon nooit toe. Soms wel als ze een veulen hebben gehad. Ik heb alleen maar merries (gehad) en nog nooit schoongemaakt. Hoezo 'moet' het schoon?
Verder gewoon oefenen. Wat doet ze? Slaan?

Caredde heerlijk nog lekker in de opfok!

Casarell wat goed! Wat is de reden dat de osteopaat al zo jong moet langskomen?

Veertje wat een joekel al! Oh ik had de zwarte geen 20 gegeven. Wat ziet die er nog goed uit zeg. Wat jammer dat hij zo achteruit gaat!

Anike haha dat is fijn! Een beetje referentie hihi. Hmm je hebt tijdig afgezegd. Jammer zo'n reactie..

Wortel ja een weekje aan het werk dan weer rustig aan. Niet te gek.
Ah oke! Allround is ook het fijnst!

Hier ook even aan de hand geoefend. Ze was wat lauw :+ Morgen nog een keertje aan de longe en wassen. Zaterdag is de keuring!
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 22:54

Kabayo zie ik jou nu rennen met Minthe? Je hebt net een baby uitgepoept en je ziet eruit alsof je geen grammetje aangekomen bent :=