Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:35

Jaaaa lekkere appaloosa billen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 19:56

Kim wat een leukerd, wel grappig zo'n copy

King gaat goed. En sinds vandaag staat hij weer lekker op de weide.
Wat was hij blij
Afbeelding

Waren op stal veulentjes geboren. En meneer had ze nog niet gezien.
Nou dan klim je de dijk op, hinnikt hard om je even te laten zien.
Afbeelding
Dat blije koppie <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:29

Wat fijn dat het goed gaat met King!

Ik heb een houdini _O- . Gisterochtend toen ik op stal kwam hoorde ik Gimli op stal hinniken. Was meneer blijkbaar ontsnapt uit de wei. Goed. Gimli weer op de wei gezet. So far so good. Tot ik hem vanmorgen weer op een plek aantrof waar die niet hoorde te staan.
Dus toch maar even het stroom gecheckt overal. Want ook de schapen ontsnapten. Wat bleek. Ondanks de stroom aan stond was er helemaal geen stroom op de draden. Helemaal niks.
Gemeld aan zijn fokker toen die terug was van voetbal en die heeft het weer gemaakt. Ze waren gisteren bezig geweest en hebben ergens per ongeluk het draad geraakt. Oeps. Gimli heeft dat blijkbaar gelijk door gehad :') .
Ik had hem toch een andere naam moeten geven want eh.... van mij hoeft die echt niet op avontuur naar Mordor hoor. Mag gewoon in de wei blijven :D .
inmiddels wachten we ook vol spanning op zijn volle broer of zus. Eowyn kan elk moment bevallen.

Afbeelding

Vol uier. Dus kom maar op met de baby Eowyn :D . De naam ligt ook al klaar. Voor een merrie veulen dan. Hengst veulen.... dan moet ik weer nadenken, maar dan word het denk ik Aragorn of zo iets. Elrond roept weer zo moeilijk of wellicht toch een naam van een van de Dwergen geven. Vorig jaar had ik het veulen van Arwen Kili genoemd:

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 21:55

Draakje haha.
Spannend, ben benieuwd naar het veulentje.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 16:16

xYaartje, wat een schatje dat lammetje <3 Nog gefeliciteerd met Gimli! En wat was hij onwijs schattig als veulentje! En spannend zo aftellen naar het veulentje van Eowyn

kiki1976, wat onhandig van de dierenarts zeg, gelukkig uiteindelijk alles goed gegaan met de castratie op de kliniek dan.

Emori, leuk zo samen met je kinderen en paard kunnen wandelen, mooie oplossing met de fietsjes. Wel vervelend trouwens dat de verhuizing eerst zo'n impact had.

macaromich, wat fijn dat je het zo goed mogelijk wilt doen! Ben je inmiddels al verhuisd? Thomasso is gebracht door de fokker naar opfok. Dus 1 verhuizing gehad, ging wel rustig naar ik begreep maar geloof niet dat ze veel geoefend hebben.

NorwayFjord, wat een leuke verjaardagsfoto, ook nog gefeliciteerd!

kim_1990, bijzonder zeg zo gelijk in aftekeningen, knap veulen, gefeliciteerd!

Thomasso wordt vrijdag 16 mei staand gecastreerd op locatie, blijft spannend, vooral het helen dan erna. Hij bleef teveel hengst in de groep dus was wens vanuit de opfok. En ik heb ook volgende dilemma.

Zouden 2 stallen vrij komen op m'n gewenste pensionstal. Maar nu nog maar 1, die merrie is net verkocht. Andere merrie gaat toch ineens fijn en wil ze houden. Qua pensionklanten is er al 2 jaar geen verloop. Dus, ga ik Thomasso per 1 juli al verhuizen. Of laat ik hem langer in de opfok en neem de gok? Hij wordt 30 juni 2, dus ergens te vroeg, maar hij krijgt echt een fijne plek met hele dag naar buiten, mooie weides en als het goed is kan hij in een ruinengroepje.

Thomasso 2 weken geleden:
Afbeelding
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 16:57

Urosa: aftellen we hoeven niet meer *\o/* .

Gimli is vannacht om 4uur officieel grote broer geworden *\o/* . Eowyn had geen inspiratie meer qua vlekken denk ik en ipv links heeft ze die nu rechts geverfd en is de vlek uitgelekt _O-
Waar Gimli de kleur van hun vader heeft heeft de kleine meid de kleur van hun moeder :D .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gimli:

Afbeelding

macaromich

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 17:05

@Urosa, ik heb besloten toch nog wat langer te wachten, ik denk dat ik hem liever na volgende winter verhuis. Hij loopt nog zo te genieten in de wei, samen met zijn moeder en al zijn vrienden in de kudde. Hij krijgt daar op dit moment ook een goede opvoeding. Staat met ruinen en merries, jong en oud door elkaar. Al is hij wel de jongste, hij heeft genoeg speelkameraadjes.

Op de pensionstal waar ik wil gaan staan betaal ik 325, niet duur voor pensionstallen tegenwoordig. De plek waar ik nu kom is wel nog veel goedkoper. Ik vind het zonde om nu op een pensionstal al zo’n bedrag te betalen, voor wat ik op dit moment nog maar met hem kan doen. Je betaald dan wel al voor een volwaardig paard. De pensionstalhouder is zo lief de plek voor mij vast te houden.

Succes met de castratie! George is liggend in de wei gecastreerd met 1 jaar. Had hem graag langer hengst gelaten, maar hij had echt last van zijn hormonen. Als hij nog maar een ander paard zag wilde hij er al bovenop! Ik was eerst ook erg zenuwachtig voor de castratie en had heel erg met hem te doen. Achteraf viel alles echt mee en herstelde hij heel snel. Het eerste wat hij deed toen hij wakker was, was hinniken naar een merrie van bijna 30 :D
De wond genas ook echt snel (ook door beweging in de wei) en na twee/drie weken was het gedrag ook weg.

Wat betreft je dilemma over de verhuizing, George word in juni twee, als hij in september was verhuist had hem dat op dat moment 2jaar en 3 maand gemaakt. Er zijn veel paarden die veel vroeger een verhuizing meemaken. Toch heb ik er zelf voor gekozen om nog even te wachten.

Ik zou jezelf de vragen stellen als, scheelt het veel in kosten per maand? Wat zou je nu bijv nog per maand opzij kunnen zetten qua geld als je nog even wacht? Wat je dan straks in zijn zorg kan steken.

Heb je daar de plek (en nu al de tijd) om meer met hem te gaan doen? Is hij gelukkig waar hij nu staat in de opfok? Leert hij veel van de anderen?

Ik merk dat George juist veel leert van de volwassen paarden in zijn kudde, toch wat respect (al laten ze ook veel toe). Het geluk wat ik heb is dat de eigenaar van de pensionstal op mij wil wachten. Denk je dat je dit ook zou kunnen vragen? Of is zij echt op zoek om de stal direct te vullen… Succes met je keuze :j

macaromich

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 17:06

@xYaartje, gefeliciteerd! Wat een lieverd om te zien. Leuke kleur ook!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:06

Wat een ontzettend lekker weertje hè?! Ik heb genoten van een boswandeling met Fury samen! Hij deed het erg braaf. Mijn lijf had het wat moeilijker, opspelende bandenpijn wegens zwangerschap, maar dat mag de pret niet drukken <3

Afbeelding

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:20

Wat heerlijk dat je zo het bos in kan lopen <3
Niet alle jonkies zijn hier zo makkelijk mee _O- hoewel mijn merrie met haar 2 jaar ook gewoon voorop loopt richting het natuurgebied hier haha...dier schijt 7 kleuren en haar ogen ploppen uit haar hoofd...maar ze moet en zou voorop lopen _O-

Heb haar laatst even gepakt voor wat basis grondwerk...en dan schrik ik toch elke keer weer hoe intens groot ze is... :wow:
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben dus 1.75 en heb soms het idee dat ze nog elke dag groeit...is het niet in de hoogte dan wel in de breedte...
Kruising mammoet _O-

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 23:15

Woow haha ze is inderdaad al lekker groot joh! Fury is echt nog een pony en ik hoop nog steeds dat hij nog zo'n 5-10cm wil groeien :+

Ik heb inderdaad wel veel geluk dat hij zo makkelijk mee gaat, dit was onze 2e boswandeling, en over de weg heb ik nu zo'n 10x met hem gewandeld iedere keer hetzelfde rondje. Ik denk wel dat hij er klaar voor is om wat meer te gaan variëren in de rondjes, maar dat zal toch volgend jaar worden want mijn lijf trekt verder wandelen niet meer.
Maar zodra het weer gaat zijn er nog genoeg vierkante meters bos te verkennen. Mijn stalling is letterlijk aan het bos, heerlijk <3
Afbeelding

Ik heb 28 mei voor het eerst een grondwerklesje met Fury! Daar kijk ik wel naar
uit :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 08:18

Heerlijk zeg, zo lekker het bos in.

Kim, ze is echt wel groot.

Vandaag is ons vriendje jarig. 2 alweer.
Vanavond na het werk gaan we weer ff naar hem toe

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 20:54

Yaartje, gefeliciteerd. Leuk ding

Anouk, wat is hij braaf. Fijn
Gefeliciteerd met je zwangerschap

Kim, grote knappe reuze baby

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:16

Tess

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gefeliciteerd met king

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:43

Gefeliciteerd met king!

Tess word ook al een heel paard!

En fury in het bos! Super gaaf dat dat kan!

En jeetje Kim wat een reus!

Hier gaat alles z’n gangetje. Fjootje doet het heel goed <3 kan héérlijk met hem knuffelen.
En zijn lekker aan het wandelen

Afbeelding
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:59

Even geen bijleespost. Hectisch dagje vandaag.
DA gebeld voor Asfaloth en helaas licht bevangen, maar zo trots op Gimli <3 .

Asfaloth staat op stal nu en Gimli buiten met Arwen en op wat gehinnik na is Gimli heel rustig <3 . Geen geren of gestress.
Trotser dan trots op mijn mini met verlatingsangst <3 .

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 22:02

Oh wat rot
Hopelijk is hij er vlug bovenop

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 22:26

Horsii, wat is Tess toch leuk.

Emori, heerlijk zo samen wandelen. Wil ik ook haha. Nog ff geduld dan komt King ook naar huis. Waarschijnlijk deze zomer.

xYaarte, niet leuk bevangen. Hopelijk gaat het snel beter.
Fijn dat er wel rust is.

Vanavond even bij ons blije vrolijke knuffel geweest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor de felicitaties

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 23:41

Gefeliciteerd nog met King Kiki! Wat word die toch knap <3 .

Emori: Heerlijke foto's van jullie <3 .

Tess word al een flinke dame horsii! Hoe groot is ze nu?

Dank je wel Kiki en Tess! Hoop het ook. Asfaloth staat op metacam nu t/m zaterdag dus hopelijk snel verbetering. Zo blij dat ik het op tijd gezien heb. Vanmiddag ook echt wel tranen gelaten want ja. Alle herinneringen van 2023 kwamen logisch weer naar boven drijven.
DA zei wel dat ze het ene HB geval na het andere binnen krijgen nu. Asfaloth is niet de enige met dit probleem.
Zaterdag krijgt die voor de laatste keer metacam zodat die maandag een goed beeld geeft aan de DA.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 06:27

King oogt zo groot. Knap dier
Fijn bijna naar huis

Geen idee hoe groot ze is.
Hoe makkelijk ze ook is, de meetstok vind ze echt een monster

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 12:35

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag 2 jaar en ca. 173

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 16:33

Gefeliciteerd.
Knapperd <3 zo'n lieve uitstraling

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 17:59

Wat een knapperd. Maar jeetje wat groot

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 22:23

Tessje kleurt echt hard door

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:37

Zo leuk die stippels <3
Heb lang getwijfeld tussen een appaloosa en fjodor, had bijna ook een stippel gehad :))

Afbeelding

Ze waren ook nog vriendjes.

Hoe is het met asfaloth yaartje? Toch een akelig iets dat hoefbevangen zijn.

Fjootje staat met nieuwe vrienden in de wei. *\o/*

Afbeelding
Afbeelding