Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boedjang schreef:Ieder z'n wensen hoor , en de ene pp is de ander niet, weidegang kan ook gewoon daarbij zitten. Ik kan nu niet meer bedenken dat de kleine niet meer z'n bewegingen zelf kan bepalen. Hij heeft nog nooit ( behalve in kliniek) op stal gestaan. En ik snap dat de klik tussen pension houder en paarden eigenaar net zo belangrijk is. Ben benieuwd of het klikt , blijft spannend he dat stal gebeuren
Anike schreef:Het is voor mij meer dat ze een eigen stal heeft. Niet alleen voor de rust, maar ook voor de controle op de gezondheid.
Vorig najaar was ze zo vreselijk verkouden, dachten we aan droes. Dat jaar ervoor had ze dat ook. Als ze dan op een pp staat is dat naar mijn inzien toch wat lastiger in de gaten te houden dan als ze meermaals in handen komen op een dag.
En eigenlijk heel eerlijk, vindt ik het erg fijn als ze de nacht op stal staaten ik ben gewoon bang door haar niet dominante karakter, dat ze daar problemen mee krijgt. En dat wil ik voorkomen. Ze liet altijd al het eten wegpakken.
Casarell schreef:Anike schreef:Het is voor mij meer dat ze een eigen stal heeft. Niet alleen voor de rust, maar ook voor de controle op de gezondheid.
Vorig najaar was ze zo vreselijk verkouden, dachten we aan droes. Dat jaar ervoor had ze dat ook. Als ze dan op een pp staat is dat naar mijn inzien toch wat lastiger in de gaten te houden dan als ze meermaals in handen komen op een dag.
En eigenlijk heel eerlijk, vindt ik het erg fijn als ze de nacht op stal staaten ik ben gewoon bang door haar niet dominante karakter, dat ze daar problemen mee krijgt. En dat wil ik voorkomen. Ze liet altijd al het eten wegpakken.
Ik heb mijn merrie om die reden ook uit de opfok gehaald vorig jaar.
Ze was erg onderdanig en liep weg als er een ander in de buurt kwam, waardoor zij te weinig voedingsstoffen binnen kreeg.
Toen heb ik haar bij een vriendin neer gezet. Eigen stal voor de nacht, en overdags zo veel mogelijk buiten met anderen (een 3 jarige en een fokmerrie). Ze kon languit liggen zonder last te hebben van anderen, en kreeg de tijd om bij te komen (ze was immers veel te dun geworden) door krachtvoer en zeer goeie kwaliteit ruwvoer.. en extra vitamines.
Ze knapte zo hard op dat ze van onderdanig zelfs naar dominant ging. Dat was ook een verrassing, want zo kende ik haar niet..