[Foto] 2020 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:55

Ja dat sowieso. Strak aan laten sluiten inderdaad :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:05

Cioccolato schreef:
Zorg in ieder geval dat het halster dan niet te los zit :j

Of een veiligheid halster.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:06

Koekoek
Afbeelding

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:08

Hier heb ik mijn veulen ook verhuist is in zo'n klein vrachtwagentje (b rijbewijs) met halster maar wel los staand. Gewoon voor geval dat er wat gebeurd toch fijn dat je ze kunt pakken aan een halster, helemaal als hij niet gewend is om halster om en af te doen.

Haha Keona wat een leuk gezicht zo met die van jou! Ondeugend koppie! <3

Wat een vreselijk weer hier trouwens! Paarden staan 24/7 buiten met grote schuilstal maar toch blijven ze maar kiezen om in de regen te staan. :=

Mijn 2020 merrie is inmiddels ook wel over de 1.50m, even precies meten van de week. Hoop dat het snel droog is en voorjaar/ zomer met warmer weer is!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:34

Lotte_Wessel schreef:
Hier heb ik mijn veulen ook verhuist is in zo'n klein vrachtwagentje (b rijbewijs) met halster maar wel los staand. Gewoon voor geval dat er wat gebeurd toch fijn dat je ze kunt pakken aan een halster, helemaal als hij niet gewend is om halster om en af te doen.

Haha Keona wat een leuk gezicht zo met die van jou! Ondeugend koppie! <3

Wat een vreselijk weer hier trouwens! Paarden staan 24/7 buiten met grote schuilstal maar toch blijven ze maar kiezen om in de regen te staan. :=

Mijn 2020 merrie is inmiddels ook wel over de 1.50m, even precies meten van de week. Hoop dat het snel droog is en voorjaar/ zomer met warmer weer is!

[ [url=m/hF8Rw8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6HRzBf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mN07gb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is toch mooi dat ze lekker buiten kunnen. Meestal vinden hun de regen geen probleem. Mijn veulen moest helaas effe opstal. Normaal ook 24/7 buiten met inloopstal

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:36

Wat een lief koppie keona.

En 1.50. Ook al zo’n grote :=

Hier staan ze ook meer buiten dan in de schuilstal. Maar ze kiezen wel voor de stenen ipv het natte zand nu.

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:57

Voor aankopen mag je gewoon de grens over, ik heb een koopcontract, zijn paspoort staat al op mijn naam etc.
Ik zal voor de zekerheid nog wel even kijken, ook ivm een gezondheidsverklaring, maar volgens mij moet het zo gewoon goed gaan, wel bedankt voor het meedenken allemaal :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:00

Succes met halen!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:02

Formeel moet hij voor export gekeurd worden door de autoriteiten, in Nederland is dat de NVWA, hoe dat in België heet weet ik niet. Gezien de mogelijke controles aan de grens is dat nu wel verstandig

Nevermind17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:50

Wow, wat een groot veulen al 1,50? Mijne moet ik dringend eens meten. Al heb ik het idee dat ie al goed gegroeid is op 1 maand tijd.

Hier is die nog eens
:D

Afbeelding

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 07:51

kimendana schreef:
Voor aankopen mag je gewoon de grens over, ik heb een koopcontract, zijn paspoort staat al op mijn naam etc.
Ik zal voor de zekerheid nog wel even kijken, ook ivm een gezondheidsverklaring, maar volgens mij moet het zo gewoon goed gaan, wel bedankt voor het meedenken allemaal :D

Nee je moet het formulier van eer ingevuld bij je hebben. Ik ga vaker de grens over Dierenarts. En heb je dat niet bij je , kun je terug. Geef aub geen verkeerde info
Laatst bijgewerkt door keona op 04-02-21 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 07:51

tiwi1969 schreef:
Formeel moet hij voor export gekeurd worden door de autoriteiten, in Nederland is dat de NVWA, hoe dat in België heet weet ik niet. Gezien de mogelijke controles aan de grens is dat nu wel verstandig

Ligt er aan naar welk land, België naar nl hoeft dat niet

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 07:58

Dit is het formulier van eer, dit moet je als nl invullen en bij je hebben als je de grens over gaat. Succes met het ophalen van je paardje
Afbeelding

Afbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:00

kevinsky schreef:
Haha loulou, Philaina was daar 3 maanden. Nu is ze iets wat viezer, hariger en zeker minder in verhouding :=
.

Lol :))

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:40

keona schreef:
tiwi1969 schreef:

Ligt er aan naar welk land, België naar nl hoeft dat niet

Moet wel bij import, alleen tijdelijk verblijf is uitgezonderd.

https://www.nvwa.nl/onderwerpen/paarden ... rt-paarden

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:23

Even een totaal andere vraag. Noura is een teddybeertje met vooral lange haren. Staat 24/7 buiten. Hebben wel een schuilstal en onbeperkt hooi. Nu wordt het aankomende week siberisch koud. Doen jullie je veulen uit voorzorg een deken op of is dit onzin?

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:26

Daihyo schreef:
Even een totaal andere vraag. Noura is een teddybeertje met vooral lange haren. Staat 24/7 buiten. Hebben wel een schuilstal en onbeperkt hooi. Nu wordt het aankomende week siberisch koud. Doen jullie je veulen uit voorzorg een deken op of is dit onzin?

Mijne loopt ook 24/7 buiten maar ga geen deken op doen de natuur regeld zich zelf inprincipe als ze gezond zijn natuurlijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:31

Ja dat denk ik ook. Denk wel dat ik een deken op stal leg en morgen even ga oefenen met op doen. Heb nog een mooie 150gr Amigo thuis die ze waarschijnlijk wel past. Mocht ze het koud krijgen, kan hij alsnog op.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:35

Nee zeker niet aandoen als ze een goed functionerende wintervacht hebben. Door een deken kan die juist niet degelijk werken :D
Paarden kunnen veel beter tegen de kou dan tegen hitte.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:37

Ach, ik heb wel eens een paard met teddyvacht zien rillen met flinke vorst en oostenwind. Die werd toch echt wel een stuk beter van een deken ;)
Niet ieder paard is hetzelfde. En beter voorbereid en niet nodig dan niet voorbereid en wel nodig.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:04

Nee hier geen deken. Wel genoeg ruwvoer onbeperkt

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:17

Hier wel een deken. Mijn 2020 veulen is/ was erg schraal en geheel geen vacht. Ze stond bij +5 al te trillen en eigenlijk wil ik dat ze haar energie stopt in groeien en iets gewicht aankomen ipv warm stoken. Heb haar dus wel een deken op met een hals stuk bij erge kou. Die van mij staan ook 24/7 buiten met onbeperkt suikerarm ruwvoer (dit vanwege mijn PPID pony die erbij staat). Ik denk dat het afhangt van de situatie want zoals jij ook zei, in mijn ogen beter om een deken om te doen dan paard laten trillen in de kou.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:41

Lotte_Wessel schreef:
Hier wel een deken. Mijn 2020 veulen is/ was erg schraal en geheel geen vacht. Ze stond bij +5 al te trillen en eigenlijk wil ik dat ze haar energie stopt in groeien en iets gewicht aankomen ipv warm stoken. Heb haar dus wel een deken op met een hals stuk bij erge kou. Die van mij staan ook 24/7 buiten met onbeperkt suikerarm ruwvoer (dit vanwege mijn PPID pony die erbij staat). Ik denk dat het afhangt van de situatie want zoals jij ook zei, in mijn ogen beter om een deken om te doen dan paard laten trillen in de kou.

Als je dan voor een deken gaat moet je wel heel zeker zijn dat deze ook warm genoeg is. Want ze kunnen niks meer regelen. Trillen doen ze inderdaad om het weer warmer te krijgen maar goed is een natuurlijk proces

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:47

En misschien het voer aanpassen op je schrale veulen en niet aan de andere pony..

Dekens met dit weer moeten idd wel aardig dik zijn als ze volledig onder dekens staan. Helemal 24/7...

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:08

Mijn schrale veulen krijgt ook bijgevoerd maar ze wordt natuurlijk samen gehouden met de andere dus op bijvoeren na kan ik haar geen ander hooi oid voeren. Maar ze lijkt het zo erg goed te doen, ze is fijn warm en voor mij/ ons lijkt dit zo een fijne oplossing. Snap dat trillen helpt om weer warm te krijgen maar op een gegeven moment kost het natuurlijk erg veel energie voor zo'n jong ding om maar te blijven trillen, helemaal met alle regen die we ook hebben gehad. Maar ze staan erg lekker warm bij en op dagen met temperaturen richting de +10 zoals gisteren en eergisteren, staat ze ook zonder deken en dit gaat fijn zo. Haar "zusje" (mijn 2019 veulen) die staat er ook bij en die staat makkelijk zonder deken, dat is echt een beertje!