Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lotte_Wessel schreef:Hier heb ik mijn veulen ook verhuist is in zo'n klein vrachtwagentje (b rijbewijs) met halster maar wel los staand. Gewoon voor geval dat er wat gebeurd toch fijn dat je ze kunt pakken aan een halster, helemaal als hij niet gewend is om halster om en af te doen.
Haha Keona wat een leuk gezicht zo met die van jou! Ondeugend koppie!![]()
Wat een vreselijk weer hier trouwens! Paarden staan 24/7 buiten met grote schuilstal maar toch blijven ze maar kiezen om in de regen te staan.![]()
Mijn 2020 merrie is inmiddels ook wel over de 1.50m, even precies meten van de week. Hoop dat het snel droog is en voorjaar/ zomer met warmer weer is!
[ [url=m/hF8Rw8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6HRzBf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mN07gb.jpg]Afbeelding[/url] ]
kimendana schreef:Voor aankopen mag je gewoon de grens over, ik heb een koopcontract, zijn paspoort staat al op mijn naam etc.
Ik zal voor de zekerheid nog wel even kijken, ook ivm een gezondheidsverklaring, maar volgens mij moet het zo gewoon goed gaan, wel bedankt voor het meedenken allemaal
keona schreef:tiwi1969 schreef:Formeel moet hij voor export gekeurd worden door de autoriteiten, in Nederland is dat de NVWA, hoe dat in België heet weet ik niet. Gezien de mogelijke controles aan de grens is dat nu wel verstandig
Ligt er aan naar welk land, België naar nl hoeft dat niet
Daihyo schreef:Even een totaal andere vraag. Noura is een teddybeertje met vooral lange haren. Staat 24/7 buiten. Hebben wel een schuilstal en onbeperkt hooi. Nu wordt het aankomende week siberisch koud. Doen jullie je veulen uit voorzorg een deken op of is dit onzin?
Lotte_Wessel schreef:Hier wel een deken. Mijn 2020 veulen is/ was erg schraal en geheel geen vacht. Ze stond bij +5 al te trillen en eigenlijk wil ik dat ze haar energie stopt in groeien en iets gewicht aankomen ipv warm stoken. Heb haar dus wel een deken op met een hals stuk bij erge kou. Die van mij staan ook 24/7 buiten met onbeperkt suikerarm ruwvoer (dit vanwege mijn PPID pony die erbij staat). Ik denk dat het afhangt van de situatie want zoals jij ook zei, in mijn ogen beter om een deken om te doen dan paard laten trillen in de kou.