Een kind krijgt een kind PART THREE.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bent u een

stille meelezer.
1739 (90%)
actieve meelezer.
184 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1923

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:52

2 dagen stilte geven in het topic en dan BAM _O-

pinkie87

Re: Een kind krijgt een kind PART THREE.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 23:19

het enige waar ik elke keer aan zit te denken dat van zo kleine merrie met zo grote buik hoe moet ze ingodsnaam zo veulen te wereld brengen met zulke kleine heupjes. hoop echt dat er alleen maar heeeel veel vruchtwater in zit

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 23:26

Iris ligt weer zalig te suffen in haar boxje, echt haar veilige plekje waar ze niet op hoeft te letten. Ik verwacht er verder niks van vannacht, ze gedraagt zich als alle andere avonden, helaas kan ik niks anders melden. -O-

pinkie87, er zal vast veel vruchtwater in zitten met zo'n dikke buiken, had het veilen vanavond wel golfslag. :')

saskiakefie, dat redden jullie niet, twee dagen stil zijn in het topic. }>

kay27, ik hoop het ook voor mezelf, de adere stonden ook nog gewoon te eten vlak voor de bevalling.

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 01:16

Hmm, misschien komt er dus toch nog een 4e topic. :P

Chocoladeijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 03:22

Stipje :) wat is ze toch een knapperd geworden, ze is echt opgeknapt als je naar die eerste foto kijkt! Als het veulen wat op de moeder lijkt mag je jezelf feliciteren met twee van die knapperdjes ;)

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 06:26

Iris, kom op _/-\o_ . Dinsdag ga ik weg tot zaterdag naar Antoine voor les. En ik wil heel graag jouw baby zien :j .
Smeken was ook al geprobeert he. :D

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 07:31

Esther nog niks -O- -O- duurt langggg.
Hopelijk is het er voor zaterdag dan is de keuring -O-

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 07:33

*Komt nog eens kijken* nog geen veulentje -O-
Ik hoop voor jullie en Iris dat die *** er snel komen!

Luis1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 08:05

Dit duurt laaaaang!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 09:55

ik ga toch nog steeds voor dit paasweekend een veulentje voor Iris en Viga.
Fijne Pasen

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:09

Goedemorgen :D

Esther en Jack :(:)
Esther laat je niet gek maken hoor,houd Keet maar voor ogen dan,weet je nog hoe klein Kyona was?
Dat je hier stiknerveus van wordt is normaal,maar ik denk echt nog steeds dat die dekdatum totaal niet klopt....
Is er geen mogelijkheid dat je een alarm leent/huurt van iemand,dat scheelt je echt enorm veel nachtrust....

Houd jullie taai lieverds en vertrouw op Iris :(:)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 10:25

Goedemorgen, het is weer prachtig mooi weer maar Iris heeft er nog geen boodschap aan. Ze is vannacht weer zalig rustig geweest mensen -O- Uiteraard loopt ze weer zalig buiten.

Ik begin inderdaad de zenuwen te krijgen :o dit lijkt door de vermoeidheid ook steeds erger te worden, begin nu zelf ook onrustig te worden en durf geen kant meer op te gaan. Ik geloof er ook wel in dat de dekdatum niet klopt maar dat maakt het gelijk nog weer enger, waarom zijn de banden al zolang slap ? Als we een cyclus verder gaan rekenen, er vanuit gaande dat ze inderdaad 1x gedekt is 13 April ( mogelijk de laatste dag van de hengstigheid geweest? ) dan zou ze om en nabij 3 Mei weer hengstig geweest moeten zijn en dan zou ze in de kudde gedekt moeten zijn, dat zou betekenen dat we nu eigenlijk al in de volgende ronde zitten maar kan natuurlijk net zo goed nog een cyclus later geweest zijn. :?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:36

Ooh het lijkt me echt frustrerend dat je t allemaal niet precies weet, TS! Fijne Pasen allemaal trouwen! :o

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:36

Ik denk dat je te maken hebt met een combinatie van dingen. Iris was er slecht aan toe toen je haar kreeg, haar lichaam moet zich herstellen en ook nog eens een veulen voeden. Die slappe banden kunnen een combinatie zijn van haar mindere conditie in combinatie met het veulen wat op komst is. Zelfde met haar buik, als ik naar de buik van mijn opknappertje kijk zou je ook zeggen dat ze drachtig is, dat is ze niet. Bij Iris is er een veulen in de maak en heb je ook nog eens de nasleep van een stukje wormen en waarschijnlijk ondervoeding.
Ik heb me ook lange tijd zorgen lopen maken als mijn merries moesten bevallen maar geloof me, het komt als het komt. Een dierenarts doet niks zolang het veulen en moeder niet in gevaar zijn. Is er niet iemand die het even van je over kan nemen zodat jij lekker bij kunt slapen en even je zinnen op iets anders kunt zetten?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:38

Nou kan me voorstellen dat je nu wel wat wanhopig wordt en erg moe!Toch apart dat de banden al zolang slap zijn en dat er nog steeds niks is,zou ze dan toch overdragen of later gedekt zijn..Erg lastig allemaal :j Nog even volhouden dan maar!Fijne dag vandaag..

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 10:44

Ik denk ook wel dat je gelijk hebt Letsdunit maar ik krijg hier de zenuwen van, vond het allemaal al doodeng vanwege haar jonge leeftijd en scheve bekken maar nu ........Ik zou wel iemand kunnen vragen om het bijv een middagje over te nemen maar zeg er ook eerlijk bij dat ik erg slecht ben in dingen van de beestjes uit handen te geven :o

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:03

Ja die spanning lijkt me redelijk slopend en je hebt inderdaad meer zorgen met zon jong paardje die ook nog eens in hele slechte conditie bij je kwam..Maar het kan inderdaad ook zo zijn als letsdunit zegt,kan me daar ook wel iets bij voorstellen :j

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 11:06

Kan die kleine niet gewoon een kaartje sturen met een verhuisbericht? Dan weet ik wanneer ik het kan verwachten. :D

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:08

@Bassenqua: Dat uit handen geven zou ik ook erg moeilijk vinden, vooral in deze situatie. ws ben je er dan toch de hele tijd mee bezig. (In gedachten.)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:08

Haha ja dat zou een hoop schelen!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 11:14

Ik ben daar sowieso erg slecht in om de verzorging van de diertjes uit handen te geven maar het slaaptekort begint nu echt zijn tol te eisen. :o

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:20

Bassenqua, ik heb echt heel erg veel respect voor je :j Ik kan me voorstellen dat het slopend is om zo met Iris bezig te zijn en tegelijkertijd moeilijk om dat, ook al is het maar eventjes, uit handen te geven. Met jouw goede zorgen komt het heus wel goed met Iris en haar veulentje, maar vergeet niet om ook een beetje aan jezelf te denken! Makkelijker gezegd dan gedaan, maar zorg dat iemand anders een paar uurtjes op let en ga in die tijd zelf lekker wat bijslapen. En als het lastig is om te doen, bedenk dan maar dat dat ook in het belang van Iris en haar veulentje is want zij hebben ook meer aan een uitgerust baasje :) Misschien moeten we er een Bassenqua-steun-topic van maken in plaats van een Iris-waar-blijft-dat-veulen-nou-topic :)* :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:24

Ja dat ken ik,er is niemand die het zo goed doet als jij :D Je wilt een ander er ook niet mee belasten..Laat dat veulen nu maar snel komen,dan ben je zo weer alles vergeten en bijgeslapen!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:25

Girassol schreef:
Bassenqua, ik heb echt heel erg veel respect voor je :j Ik kan me voorstellen dat het slopend is om zo met Iris bezig te zijn en tegelijkertijd moeilijk om dat, ook al is het maar eventjes, uit handen te geven. Met jouw goede zorgen komt het heus wel goed met Iris en haar veulentje, maar vergeet niet om ook een beetje aan jezelf te denken! Makkelijker gezegd dan gedaan, maar zorg dat iemand anders een paar uurtjes op let en ga in die tijd zelf lekker wat bijslapen. En als het lastig is om te doen, bedenk dan maar dat dat ook in het belang van Iris en haar veulentje is want zij hebben ook meer aan een uitgerust baasje :) Misschien moeten we er een Bassenqua-steun-topic van maken in plaats van een Iris-waar-blijft-dat-veulen-nou-topic :)* :')

Haha ja goed idee een steuntopic,anders redt ze het niet!

tamara266

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:28

Citaat:
Kan die kleine niet gewoon een kaartje sturen met een verhuisbericht? Dan weet ik wanneer ik het kan verwachten.

_O- :D Ja dat zou het 'n stuk makkelijker maken ;) Denk ook wel dat letsdunit gelijk heeft, arme beestje heeft zo moeten opknappen. Maar snap het helemaal dat je er op 'n gegeven moment ff door zit Bassenqua. Sterkte nog, ook voor Redneck..