Tweeling in aantocht

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:01

fokfanaat schreef:
marialva schreef:
heb 10 man personeel lopen overdag na 6 uur s'avonds komt het op mij aan :D en dan nog als ik ze bel bij alarm komen ze mee :D

dat is super, als het alarm gaat omdat ze ligt te bevallen ga je het anders niet redden!

maar is er dan iemand op stal s'avonds en s'nachts ..als ik zo lees niet ..als het alarm afgaat en je merkt op je monitor dat het bezig is ..ben je toch nooit op tijd met 50 km ..zelfs al is er op dat moment geen kat op straat dan doe je er nog een halfuur over ..en als er ééntje niet goed ligt dan is het toch foute boel ..met een tweeling is er ook nog meestal eentje prematuur ..als je er niet bent of te laat dan is het denk ik wel foute boel ..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:05

Besita: denk je niet dat Marialva haar zaakjes echt wel voor elkaar heeft? Ze is op alles voorbereid. De geboorte van een tweeling is al spannend genoeg zonder spokenverhalen, ga nou geen extra spoken zoeken.
Laatst bijgewerkt door Gem op 11-02-10 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:05

ik begrijp uit haar verhaal dat ze de mensen van stal belt als het gaat beginnen en dat die er direct zijn.

x_Jeanine_x

Re: Tweeling in aantocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:06

TS sterkte en sucses!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:12

Ik ben een avondje weg, 15 pagina's erbij ;)

Spannend dus nog steeds, TS heel veel sterkte nog voor jou en ook voor je merrie!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:18

fokfanaat schreef:
ik begrijp uit haar verhaal dat ze de mensen van stal belt als het gaat beginnen en dat die er direct zijn.

ja helemaal goed ;) buiten dat wonen de mensen waarvan ik het terrein en stallen huur ernaast en controleren elke avond tot 00.00 uur.
en als ze echt begint bel ik meteen de DA die is er binnen 15 minuten ;) ik rijdt er zelf 3 kwartier over, maar het personeel woont dicht bij en in nood en als het alarm af gaat zijn ze er binnen 5 minuten ;)
inderdaad zit ik NIET op spook verhalen te wachten, wij zijn heel goed voorbereid op alles zelf liggen mn operatie instrumentaria klaar in geval van echte nood.
BV keizersnede en red bag delivery kan ik zelf allemaal. Bij de red bag is het een kwestie van tijd want binnen 30 seconde (liefst nog korter) moeten de veulens er beide uit zijn!(en daar is het personeel ook op voorbereid)
Laatst bijgewerkt door marialva op 11-02-10 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:20

:roll: meeeeeen wat spannend zeg!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:28

misschien is het handig om iemand hier te hebben die verslag uit wil brengen op het moment als het alarm afgaat.
dan houdt ik met die contact via sms over de gang van zaken en kan die persoon het hier neerzetten?

dus als iemand daar zin in heeft om met mij via sms of per telefoon hier de updats kan doorgeven hoor ik het graag ;) houdt wel rekening dat het je nachtelijke uurtjes kan kosten :+
dan zou ik ook de eerste fotos via sms kunnen versturen naar het contact persoon zodat heel bokt alvast kan genieten tot de mooie fotos komen ;) :D
Laatst bijgewerkt door marialva op 11-02-10 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:30

marialva schreef:
fokfanaat schreef:

ja helemaal goed ;) buiten dat wonen de mensen waarvan ik het terrein en stallen huur ernaast en controleren elke avond tot 00.00 uur.
en als ze echt begint bel ik meteen de DA die is er binnen 15 minuten ;) ik rijdt er zelf 3 kwartier over, maar het personeel woont dicht bij en in nood en als het alarm af gaat zijn ze er binnen 5 minuten ;)
inderdaad zit ik NIET op spook verhalen te wachten, wij zijn heel goed voorbereid op alles zelf liggen mn operatie instrumentaria klaar in geval van echte nood.
BV keizersnede en red bag delivery kan ik zelf allemaal. Bij de red bag is het een kwestie van tijd want binnen 30 seconde (liefst nog korter) moeten de veulens er beide uit zijn!(en daar is het personeel ook op voorbereid)

Ben een stille meelezer, maar wil toch even reageren.
Wel super dat je de mensen hebt die in geval van nood voor je klaarstaan.
En dat je zelf ook een keizersnee kunt uitvoeren is helemaal ideaal natuurlijk.
Mocht het zo zijn dat het nodig is hoef je niet op de da te wachten, maar kun je zelf snel ingrijpen.

Heb ook even in je profiel gespiekt en wat heb je een stel gave paarden zeg! Echt super hoor.
En dat hondje, wat een scheetje zeg.

Veel succes en we duimen dat alles goed gaat verlopen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:36

Marialva: updates plaatsen wil ik 'snachts best voor je doen (vannacht of vrijdagnacht, daarna wordt lastig), maar foto's plaatsen kan ik alleen als ik ze via e-mail binnen krijg. Ik heb nog niet de mogelijkheid op mijn foon om er foto's vanaf te halen en op de pc te zetten.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:41

Overdag zou ik dat prima voor je willen doen, maar als ik 's nachts mijn tel aan laat maakt vriendlief me af, maar ook hier zelfde probleem met sms en foto's, misschien is er ook iemand met een super de luxe tel die dat wel gewoon kan......

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:42

Niet dat ze later komen ;) maar dan wil ik daarna wel hoor!!!(na Gem) Ik slaap toch slecht,kan ik net zo goed iets nuttigs doen :P

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:44

Kom maar, ik heb mijn tel dag en nacht aanstaan en heb het er wel voor over. Heb er ook een prima foon voor.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:46

Mocht je niemand kunnen vinden wil ik het ook nog wel voor je doen :) Ik kan met mijn telefoon foto's ontvangen en ze direct op de pc zetten, en heb de komende tijd toch vakantie dus tijd zat!! :)

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:46

we hebben iemand die jullie hier allemaal op de hoogte gaat houden en dat is MiSz_SaNdY
ze zal ook de eerste fotos gaan plaatsen als ik die haar door stuur via sms :D
Laatst bijgewerkt door marialva op 11-02-10 14:50, in het totaal 2 keer bewerkt

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:48

marialva schreef:
Hallo allemaal

Sorry voor het lage wachten, ik kwam vannacht thuis en ging het alarm weer af dus ben ik weer gegaan, mijn stal ligt 50 kilometer van mn huis en met de sneeuw waren de wegen moeilijk te berijden, ik heb dan wel een 4X4 maar toch was het nu niet fijn op de weg.
Dus heb ik de hele nacht gewaakt, maar nog steeds niets!

Niks sorry hoor, ben je mal :D

Die sneeuw maakt het er idd niet makkelijker/sneller op :n
We duimen gewoon weer verder +:)+

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:49

spannend allemaal!! ik blijf het ook even volgen.

succes in ieder geval alvast ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:54

gem schreef:
Besita: denk je niet dat Marialva haar zaakjes echt wel voor elkaar heeft? Ze is op alles voorbereid. De geboorte van een tweeling is al spannend genoeg zonder spokenverhalen, ga nou geen extra spoken zoeken.

Pardon ???
ik heb zelf ook een (niet verwachte) tweeling gehad bij onze merrie dus ik weet heel goed hoe het allemaal kan aflopen ..helaas heel vaak mis ..spook of niet

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:56

pff ben ik blij dat ik het meteen weet en het niet hier op terug hoef te lezen!
wat een reacties zeg... denk zal ook maar es wat neer zetten!
wat zullen er veel kaarsjes branden voor champie....
hopelijk komen ze nog in mijn vakantie anders worden het lange nachten en vroeg op om te gaan werken!
dus champie ff deze week nog :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:03

Aaaah wat spannend!

Nou TS, volgens mij heb jij je zaakjes prima in orde en weet je als geen ander wat er mis kan gaan. Herriemaken daarover is in mijn ogen volledig zinloos...

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 15:04

roelie85 schreef:
pff ben ik blij dat ik het meteen weet en het niet hier op terug hoef te lezen!
wat een reacties zeg... denk zal ook maar es wat neer zetten!
wat zullen er veel kaarsjes branden voor champie....
hopelijk komen ze nog in mijn vakantie anders worden het lange nachten en vroeg op om te gaan werken!
dus champie ff deze week nog :P

hey Roelie (dit is de R van C&R Stables)

we hebben samen al wat nachten erop zitten en heeft Roelie vorig jaar de bevalling van Estevão de Marialva gedaan :D
nou meis zal je vannavond wel weer bellen, we hebben nu een bokt corespondent die het laatse nieuws doorgeeft hier ;) kunnen wij rsuten na een zware nacht ;)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:06

Ik hoop zo dat de tweeling en Champie allemaal gezond hiervan af komen!
Super dat je alles klaar hebt liggen in geval van nood! Meer kan je niet doen...
Kaarsjes, hopen we doen het allemaal voor jullie!

Heb je al wat namen in je hoofd? Moeten de namen met een bepaalde letter beginnen? Als ik ooit een (mensen) tweeling krijg noem ik ze Teddy en Beertje :P .

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:36

nog niets!??!?! en ik maar steeds hoopvol kijken in dit topic....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:39

+:)+ Ik duim nog steeds.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:10

Jeetje ze houd wel vol zeg!!
Denk ook aan jezelf hoor!!
Nogmaals heel veel succes!!