Casarell wat braaf he..ik heb gewandeld over een brug. Ook spannend, maar daar vond ie niks raars van. Al dat verkeer is ook geen probleem. De waterslang daarintegen haha doodeng
Haley heeft ook echt een hekel aan de waterslang. Rustig geïntroduceerd maar ze vind het niets. Ze is er niet bang van ze heeft gewoon een hekel aan het gevoel heb ik het idee. Regen is ook niet haar hobby.
Met heel heet weer mag ik soms bij gods gratie haar borst afspoelen
Gefeliciteerd suger, hopelijk ook veel lekkers gehad en niet alleen maar slingers.
We hebben van de week de nieuwe trailer opgehaald. Laden gaat prima alleen de achteruit doet het alleen niet zo goed heuvel af. Bijna een half uur bezig geweest om haar er weer af te krijgen. Eindelijk gelukt door tussenschot scheef te zetten en haar toch te laten keren. Daarna nog wel een paar keer half geladen en weer terug. Dus dat is de komende weken veel trainen op naar achteren op de laadklep.
Gefeliciteerd met sugar. En wat fijn butengeweun dat je zo goed kunt oefenen met de trailer. Cassarel das lastig he,als ze zo in zichzelf gaan. Dat dacht ik met mithras ook in begin,maar die wordt steeds opener
Casarell
Geplaatst: 31-07-24 10:49
Gefeliciteerd met Suger..! Op naar een 3 jarige...
Butengeweun.. dat komt goed.. elke dag een stapje is er één.. Sophie heeft nog nooit in een trailer gestaan.. wel in een B vrachtwagentje.. en zolang we rijden gaat t goed, maar owee als we stil staan..
boedjang
Geplaatst: 31-07-24 18:10
Mithras is afgelopen febr uit België gekomen en we hebben m los op de 6 paards vrachtwagen gezet. Hij deed dat zo braaf... door naar kliniek en 2 dagen later, hengst af weer op de vrachtwagen naar ons. Daarna heb ik het lopen op de klep 1x geoefend, verder nog niet, maar dat gaat wel snel een keer gebeuren
Anike
Geplaatst: 03-08-24 22:28
Hier even een stop gezet op Cartier der opleiding haha! Even een hoop aan het hoofd en in huis. Vakantie van de kids, een aankomende verhuizing én een opname van m’n jongste zoontje voor 3 weken.. dus we hebben besloten gewoon lekker op t land, verder niks!
De plekjes op haar hoofd lijken ook minder geworden, of i.i.g. rustiger!
Thanks. Het klinkt heel heftig, maar hij heeft epilepsie. Hij kan nog steeds geen hele dagen naar school en ze willen nu onderzoeken hoe dat kan. Zijn concentratie is met een halve dag weg. Noem m ook wel dory Medicijnen enzo zijn allemaal goed afgestemd, maar toch vermoeid. Dus 3 weken observatie. Wel weekend verlof!
Jeetje Anike.. heftig.. heel veel sterkte en hopelijk straks een positieve uitkomst..!
JameyDL
Geplaatst: 05-08-24 14:11
Hey hey ik dacht post even wat leuke foto'tjes waar we mee bezig zijn Veel sterkte met je zoontje Anika
pepper ziet er echt geweldig uit op de ene foto en op een andere die ik van haar maak ziet ze er echt uit als een kameeltje ._. het is maar echt welke angle je hebt. Waar ik wel echt helemaal verliefd op ben is dat ze appeltjes in haar vacht heeft en dat haar zwarte benen hoger zijn gaan zitten en een mooie diepe kleur hebben gekregen, haar manen waren zwart en wit alleen zijn tegenwoordig steeds meer zwart jammer genoeg! omdat ze zo veel streepjes had daar kwam haar naam ook vandaan. (Salt 'n Pepper
Ook hebben we het longeren wat opgepakt een keer in de 2 weken ongv. Ze hoeft nog niet veel te doen maar gewoon dat ze de basis kan. Links rechts, draf stap galop zonder weg te rennen. En ongv een rondje maakt (een beetje lastig los zo in de weide) maar ze doet het echt heel lief. Een paar rondjes rechts en een paar rondjes links braaf en dan is ze klaar.
Ook speelt ze veel met haar maatje, lekker "natuurlijk" spieren opbouwen, stoeien, groomen ze is de passieve en hij is de dominante zou je niet zeggen van deze foto
En mijn zadeltje hoofdstel en singel voor haar in de toekomst vind het bruin zo chique :3
Leuk om.zo te zien spelen. Mijn ruin heeft alleen maar meiden vanaf 1 tot 27 jaar maar niemand speelt echt.
Mariska_28
Geplaatst: 06-08-24 06:08
Hoe zijn die van jullie bij de hoefsmid? Sugar doet het braaf, mits ze met haar hoofd in een emmer brokken zit. Anders is haar geduld snel op en probeert ze er een trek spelletje van te maken met de hoefsmid. Ze geeft haar been heel braaf, maar duurt haar echt te lang allemaal als er geen emmer met brokken is..
Die van mij is nu bij de smid heel braaf, omdat mijn smid rekening met haar eerdere (nare) ervaringen en leeftijd houdt. En hij komt echt elke 6 weken. Dan hoeft er nog niet zo veel vanaf, dus duurt het minder lang, maar houdt ze er wel elke keer een goeie ervaring aan over.
Haley is niet zo heel braaf Haar eerste bekapster was super lief en rustig maar ook ontzettend langzaam. Dat vond ze erg vermoeiend, vervelend en zwaar. Begrijpelijk. Toen die bekapster ook nog een keertje struikelde over een losse tegel en hard viel waardoor de vijl tegen Haley aanviel brak de pleuris echt uit.
Nu heb ik een nieuwe bekapster die wel super snel werkt en ook echt niet onder de indruk van Haley dr trucs is en die loslaat als het wat zwaar wordt. Zolang ik haar voeten optil en doorgeef gaat het nu heel goed.
Cartier is eigenlijk wel erg braaf daarmee. Die heeft vanaf veulen met grote regelmaat haar voorvoetjes bekapt gehad. Ivm graasvoetje. Dat na ophalen ook nog goed doorgepakt, en daardoor is ze eigenlijk braaf. Uiteraard ook het geduld wat soms meespeelt, maar mijn hoefsmid is heel rustig en niet zo gauw onder de indruk
Atari vergat wel eens om zich te gedragen maar doet het nu heel goed. De smid is wel vaak te laat (woont 2 uur bij mij vandaan en heeft een volle dag/route) dus hij moet lang op de poetsplaats staan. Hij heeft inmiddels geleerd om gewoon te wachten.
Marije112
Geplaatst: 06-08-24 11:14
Shelby is gelukkig rustig bij de hoefsmid. Onze hoefsmid is ook niet echt onder de indruk van paarden die zichzelf niet gedragen . Hij pakt redelijk rap door, waardoor ze vrij snel weten wat de bedoeling is. Onze smid komt ook elke 6 weken, in verband met weke koten . Overigens worden haar hoeven ook elke dag uitgekrabt en ze word elke dag gepoetst. Dus ze weet gewoon dat ze soms even moet wachten.