Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ze is echt al giga, dus ben benieuwd hoe dat nog door gaat groeien

Dubbelspan is stoer genoeg als dat ooit gaat lukken. Ze is momenteel 1.10 hoog, maar op foto's oogt ze iets hoger. Nog 12 cm verschil tussen moeder en dochter.
), in haar gedrag en hinnik is ze nog wel erg baby dus als je erbij loopt dan valt het minder op. Al zie ik het ook wel gebeuren dat ik dat over 10 jaar nog steeds zeg, het blijft denk ik altijd een beetje mijn veulentje
. Nog drie maanden en dan is het een echte jaarling.
.
Nah, de 14 dagen bedenktijd zijn wel een beetje om denk ik. In het ergste geval kan ik altijd een lading haarverf laten bezorgen
Maar ze is weer mooi op conditie, nog een beetje spieren erbij trainen en dan is ze weer helemaal in topvorm.

scheelt dat ze bij normaal grazen goed bij de grond komt, dus het zijn alleen dit soort kuren die niet zo handig zijn. Voor de gewrichten lijkt het me ook niet super gezond. Gelukkig was het maar een heel klein strookje, dus het gras is daar ondertussen weg en ik heb haar niet meer ergens anders onder de draad door zien vissen.

maar wel op een beleefde manier haha).
Misschien niet 20 tabbladen tegelijk proberen bij te houden
.

. In de dagelijkse dingen hebben we daar eigenlijk helemaal geen last van, want dan zit ze in de 'chill stand', zelfs als we iets nieuws gaan doen. Mensen die ze niet kent, maar in korte tijd iets van haar moeten vindt ze alleen echt niet tof is gebleken. Ik verwacht dat het een beetje een reactie is op de entingen, waarbij ze dus heeft geleerd dat nieuwe mensen die binnen een minuut aan je zitten je prikken maar het zal ook deels wel aanleg zijn aangezien Kirs ook niet echt van mensen houdt (alleen die trekt het wat breder
). Anyway, toen hadden we dus een super kwade Vu en een op zijn zachts gezegd geïrriteerde hoefsmid. De situatie escaleerde een beetje, ze is uiteindelijk wel bekapt maar niet op een manier waar ik echt tevreden bij was. Deels door de smid die zich niet zo lekker voelde bij jonge dieren doen, maar dat niet had aangegeven, en ook niet zijn dag had. En deels door dat karaktertrekje van Vu. Dus volgende keer een smid erbij met iets meer feeling voor jonge, sensibele dieren. Maar ik vond het ook wel goed als Vu iets beter met situaties om leerde gaan die haar niet aanstaan.
1 a 2 keer in de week kom ik haar ermee pesten (en ze kan de paddock in om te kijken als ik Kirs ermee plaag) en dan gewoon heel kort. Zodat het een leuke uitdaging voor haar blijft. De eerste keer vond ze het niet heel grappig, maar toch overwint de nieuwsgierigheid het vaak snel.
Dat heb ik alleen nog niet vastgelegd, hier Vu even kort op het begin. Daarna schakelt het filmpje over naar Kirs.
Dus bij deze mijn favoriete soort filmpjes. Hier kan je ook goed zien hoe snel ze nog steeds veranderd, eerste filmpje is 23 mei en de andere afgelopen zondag
De wei staat vol met sliding-sporen van Vu 

. En Kirs is natuurlijk een Terschellinger van origine
. Helaas worden ze niet meer in Shet maat gemaakt, want dan had Vu er ook eentje gekregen.