Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:06

Bedankt :-)

Wat veel supporters he, echt heel leuk, dat had ik niet verwacht, ik maak eigenlijk nooit een topic :-).

Ik heb echt heel benieuwd naar het veulentje, ik heb net weer geprobeerd de kleurencalculator maar ik weet niet precies hoe alles in te vullen, dus niet gelukt. Kleur is dus echt een verrassing! Een vosje, of pikzwarte (schimmel), zilver, bont, er kan van alles. Maarja, als het maar gezond is he!!!

Halsteralarm is getest en doet het prima! Ben benieuwd vannacht!

WinSel

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:19

Succes :)) we duimen mee :D

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:22

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:37

Lola ziet er wel heel mooi uit !! zal zeker een prachtig veulentje worden

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 09:31

Bedankt!

Ik heb gevonden waarom het alarm soms niet af ging, dat komt dus door die klip die ik zo handig op de halsters vind.. hierdoor kan het kastje als die verticaal staat ook nog een stukje horizontaal kantelen waardoor het alarm niet in werking gaat. Daarom deed die het als ze op haar linkerzijkant lag wel en op de rechterzijkant niet altijd. Ik moet dus op maar een ander halster kopen zonder klip en voor nu heb ik tijdelijk een andere oplossing.
Vananacht is die dus echt ontzettend vaak afgegaan. Ze slaapt namelijk zeker 1 uur achter elkaar helemaal plat. Als je hem dan uitzet gaat hij na een kwartier weer af, net zolang totdat ze weer op staat. Dus 4x per uur en dan gerekend dat ze zo´n twee a drie keer per nacht even zo gaat slapen :7. Maarja, hij doet het in ieder geval goed en dat wou ik zeker weten. Straks stel ik mooi de slaapstand weer in.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:30

Jaaa, ik zag je dochter zwaaien... haha, wat een schatje!
Heb m nog steeds aan staan, achter mijn werkscherm ;-)
Fijne dag!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:31

Wat leuk dat het nu zo gevolgd kan worden!!

Ik vind het nog steeds erg schattig & bijzonder
om je pony en konijn zo samen te zien.. :)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 00:09

slaap ze nou?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 09:37

Ja ze sliep, mijn alarm bleef afgaan, slaapkop. Zolang ze plat ligt gaat het alarm om het kwartier af ookal zet je hem uit, dat is als de slaapstand eraf is. Dus ik heb uiteindelijk de slaapstand er maar weer op gezet, gaat die geen enkele keer af.... opzich wel fijn ;-). Maar heb haar daarna wel weer volledig plat gezien zonder alarm gehad te hebben (wat hoort als de slaapstand aan is), maar vind dat toch een beetje tricky...

Met slaapstand aan gaat het alarm alleen af als ze plat ligt, dan weer recht, dan weer plat. Dus zoals bij weeen het geval zou zijn.
Maar met slaapstand uit zodra ze platligt gelijk, en hij blijft dus gaan zolang ze plat ligt...

hmmm wat is wijsheid. Het meest veilig is dat die afgaat zodra ze platligt, maar als die slaapkop zo´n 1 a 2 uur blijft pittten gaat mijn alarm 4x per uur af.

Ze was wel wat anders als anders gister, ze lag ook in de wei en ligt nooit in de wei eigenlijk. Ze kwam ook maar moeilijk in de benen, kosten nogal wat moeite om de buik omhoog te krijgen, dit heb ik ook nog niet eerder gezien.

De uier veranderd naar mijn idee niet meer. Dus kan net zo goed nog een paar weekje zo doorgaan.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:41

Ja Anna, je hebt wel kans dat je het zo gaat missen é :D
Ik heb er de gewone stand opstaan, ja nadelig voor je slaap inderdaad.
Mijn merrie deed het nog om 22u s'avonds :o

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:47

Manda schreef:
Ja ze sliep, mijn alarm bleef afgaan, slaapkop. Zolang ze plat ligt gaat het alarm om het kwartier af ookal zet je hem uit, dat is als de slaapstand eraf is. Dus ik heb uiteindelijk de slaapstand er maar weer op gezet, gaat die geen enkele keer af.... opzich wel fijn ;-). Maar heb haar daarna wel weer volledig plat gezien zonder alarm gehad te hebben (wat hoort als de slaapstand aan is), maar vind dat toch een beetje tricky...

Met slaapstand aan gaat het alarm alleen af als ze plat ligt, dan weer recht, dan weer plat. Dus zoals bij weeen het geval zou zijn.
Maar met slaapstand uit zodra ze platligt gelijk, en hij blijft dus gaan zolang ze plat ligt...

hmmm wat is wijsheid. Het meest veilig is dat die afgaat zodra ze platligt, maar als die slaapkop zo´n 1 a 2 uur blijft pittten gaat mijn alarm 4x per uur af.

Ze was wel wat anders als anders gister, ze lag ook in de wei en ligt nooit in de wei eigenlijk. Ze kwam ook maar moeilijk in de benen, kosten nogal wat moeite om de buik omhoog te krijgen, dit heb ik ook nog niet eerder gezien.

De uier veranderd naar mijn idee niet meer. Dus kan net zo goed nog een paar weekje zo doorgaan.

Begrijp je maar al te goed Manda, heb ook een grote slaapkop (Fair Lady ) alarm ging vorig jaar tot 10 x af s ‘nachts af en dit bijna gedurende 1 maand.

Fair Lady heeft haar eerste veulen Liberty is geboren bij Vanessa. Zij heeft mij indertijd geholpen. En Vanessa weet er ook alles van dat Fair Lady een grote slaapkop is.

Ook s middags op mijn werk belde mijn mobiel, keek dan vlug op mijn PC van het werk om te zien of alles in orde , heb ook een camera via internet.

Heb mijn birthalarm dit jaar even terug gestuurd naar Robor Electronics, want vorig jaar belde mijn alarm zelfs al stond de merrie altijd recht. Ze hebben een nieuwe pin kaart erin gestoken.

Ben benieuwd nu dit jaar ???
Laatst bijgewerkt door Starlight01 op 30-03-10 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 09:48

Ik wil het niet missen :P. Dus denk ook dat de slaapstand er zo weer af gaat.

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:59

Manda schreef:
Ik wil het niet missen :P. Dus denk ook dat de slaapstand er zo weer af gaat.

Iedereen zijn idee, maar persoonlijk heb ik geen vertrouwen in de slaapstand. Heb dan persoonlijk nog wat liever minder goede slaapnachten, dit is toch maar een korte periode op het jaar.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 10:08

Dat is helemaal waar. Maar heel soms denk ik dat ik misschien veel te vroeg zo intensief aan het waken ben, maarja, wat het zal inderdaad nog maar voor maximaal een dikke maand zijn.

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:18

Manda schreef:
Dat is helemaal waar. Maar heel soms denk ik dat ik misschien veel te vroeg zo intensief aan het waken ben, maarja, wat het zal inderdaad nog maar voor maximaal een dikke maand zijn.

stel me deze vraag ook steeds, waarschijnlijk begin ik te vroeg met waken, maar dat is uit vrees dat er iets zou gebeuren dat men zeker wilt zijn om het niet te missen.

Heb indertijd ook een merrie + het veulentje verloren bij de geboorte, had toen nog geen birthalarm .
Jaar nadien heb ik birthalarm gekocht. Het is normaal dat je hoopt dat dit geen 2 x meer voorvalt.

Reden: Liberty werd geboren bij Vanessa.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:22

wat een mooierd is het!
Ben benieuwd wat eruit komt!
ja je moet er wel wat slapeloze nachtjes voor over hebben zo.

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:40

Wow, net heel erg lang gedaan over het topic doorlezen, maar wat een superlieve foto's!
Leuk dat je konijn en pony zo goed samen gaan. :D
Ben erg benieuwd, ik blijf dit ook volgen!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:30

nou lola je laat ons lang in spanning:D!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:26

Haha, idd.
Hoop echt dat ik het niet mis (A)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 20:06

Hier geen update jammer genoeg, de uier veranderd naar mijn idee niet meer echt.

Wel een heel druk veulentje gezien vandaag! Heb er een filmpje van, kijk maar naar de flank! Als je dit filmpje zo ziet, is er dan iets te zeggen over de ligging van het veulen of kan dit van alle zijn wat daar beweegt?

Nog twee foto´s van een waakkonijn :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Manda op 30-03-10 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:07

Zo actief veulen zeg, arme merrie
Konijn houd alles goed in de gaten <3

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:15

wauw dat is vet om te zien dat getrappel. Heb wel medelijden met Lola dat geschup zal niet prettig zijn

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:18

Gaaf zeg, zo;n beweeglijke buik :D

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:24

Whooo dat veulen :oo

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:26

Wat apart om te zien zeg die bewegende buik!
Daar komt een echt boksertje uit! :))