Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:15

Igniss nog beterschap met je brokkenmaker. Lees net je update, het blijft dus nog even spannend.
Allemaal grote veulens die nieuwe halsters nodig hebben, leuk! Hier nog maatje mini, maar de moeder heeft ook maar maat Shet. Dus verwacht dat ze nog maar 1 maatje omhoog gaat tot het hoofd klaar is met groeien.
Emita: wow spannend zeg, 'even' vliegen om een veulen te bekijken haha. Leuk diertje. Ik heb de paarden niet verzekerd, veel negatieve verhalen gehoord. Maar in een ander veulentopic zit wel iemand die er al veel profijt van heeft gehad, door koliekoperatie etc.
lovecortana: Hier krijgt ze twee handjes veulenbrok (soms 3), gewoon omdat ze meer dan dat niet opeet.
Nynkster: Knap dier! Ze lijkt niet super blij met haar halster :')

Hier gaat het ook goed, zo naast moeders is ze al lekker aan de maat. Lekker overbouwd ook :D :+
Afbeelding

Grotendeels loopt ze gewoon lekker veulen te zijn, ze komt wel elke dag even aandacht vragen want ze is dol op kriebels. En af en toe doen we spelenderwijs wat opvoedkundige dingen. Eigenlijk doet ze de basis dingen al prima dus nu zijn we bezig met het opvoeden van haar moeder :+ Ik kan namelijk prima weg met mijn merrie, Vu sluit dan gewoon aan bij mijn ruin en ziet wel wanneer moeders weer terug komt. Maar als ik Vu weghaal dat is het 1 groot drama in de paddock, want mijn merrie vindt dat alles behalve grappig. Dus we zijn even aan het leren dat ze echt niet dood gaat als het veulen net wat buiten bereik is. Maar voor Vu is het natuurlijk ook best spannend om op pad te gaan terwijl haar moeder staat te gillen, dus je krijg mooie uitdrukkingen :+ Verder doet ze het wel heel braaf.
Afbeelding

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:47

Hoi! Mag ik mij hier ook melden? :D Ik lees al een tijdje mee maar zal het leuk vinden om mee te praten.
Sinds afgelopen jaar eigenaar van een knappe valk PRE hengstveulen :D Het is mijn eerste veulen.
Hij staat sinds december in de opfok een uur van mijn huis. Maar hopelijk komt hij vanaf april dichterbij mijn huis. Ik ben helemaal verliefd op hem <3
Toen we hem gingen halen was hij ook zo enorm braaf op de trailer + hij liep er zo in :D

Dit was nog bij de oude eigenaar
Afbeelding

En in de opfok
Afbeelding

Las hier op de vorige pagina over welk voer jullie geven.
Hij krijgt nu een brok op de opfok. Maar als hij thuis is wil ik hem toch een veulen brok gaan voeren. Ik denk de Pavo podo care/grow.

Emita

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:37

Myour, als de koop doorgaat dan wil ik haar graag naar Nederland halen, de stal achter mijn huis heeft gemengde groepen en daar gaan ze de hele zomerperiode 24/7 het land op. Het is 2 minuten fietsen dus lijkt me een ideale plek :D

Nynkster, wat een knap koppie! Is het een welsh? Ik houd echt van paarden met veel wit op het hoofd <3

Gatsie Igniss, laten we hopen dat ze niet geopereerd hoeft te worden :( arm ding.

MightyJoe, wat een knappe pre, prachtige kleur!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:01

Wat een beauty Emita!

Ik heb mijn veulen niet verzekerd.
Volgens de groeicurve wordt Cashmiro 1.71/1.72 dus valt nog best mee haha

Igniss, kunnen ze niet nu al kijken met een foto of er een stukje bot los zit?

Jeetje dat is ook een knapperd Mightyjoe

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:02

Mooney : Ja het is natuurlijk super stom als je even niet mag ravotten omdat de baas zo nodig weer fotos moet maken :D Vu ziet er echt top uit!
MightyJoe : Knap paardje! Dat wordt vast een mooie :j
Emita : Ja Caia is een Welsh A :) Ik ook hahahah :') :') :') Daarom kon ik het toen ook niet laten om haar te kopen

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:12

Ik hoop inderdaad dat hij erg knap wordt, maar dat komt vast goed met deze knappe papa! Die van mij blijft wel valk :D
https://www.google.nl/search?q=doblon+t ... u7m-z9N_DM:

Igriss, veel beterschap met je veulen!

Emita, Wat een enorm leuk veulen zeg! Wat leuk ook dat je helemaal naar Italië gaat! Willen de fokkers hem voor je vast houden?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:56

Ja, ik heb al een soort afspraak met de fokker. Ze staat ook niet actief te koop, maar ik zag haar foto en vroeg de vraagprijs :’) nadeel is dus wel dat ik waarschijnlijk de hoofdprijs betaal, maar goed. Ze houdt haar vast tot ik daar ben, nog 4 weken! Ben stiekem al aan het nadenken over een roepnaam := waarschijnlijk wordt het Nova. Wil graag met haar deelnemen aan halter en showmanship wedstrijden zo lang ze nog niet onder het zadel is (in mei en in september zijn er twee Paint wedstrijden waar we dan aan mee zouden kunnen doen). Ze is al eens op wedstrijd geweest in november naar Equita Lyon, dus die ervaring heeft ze al :D

Wat zijn jullie toekomst plannen met jullie veulen? Recreatief? Wedstrijden? Springen/dressuur/western? Mennen? En willen jullie zelf inrijden of dit door iemand anders laten doen?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:08

Cashmira gaat als alles goed zit, voor de eventing opgeleid worden en is de bedoeling dat ik hem zelf zadelmak maak en inrijd.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:28

Foto maken gaan we doen als de wond niet goed lijkt te sluiten. Maar bij deze weet ik wel dat ze met 3 op de foto gaat om als er iets zit het te weten. En daar dan na kan handelen.

Zeker gezien ik met haar wil gaan springen moeten haar benen wel in orde zijn straks.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:57

Ik laat Cas ook helemaal keuren om alles zeker te weten voor ik hem zadelmak ga maken

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:55

Ik heb ook geen verzekering maar een spaarpot :) wil over 3 jaar de western kant op. En die valk pre is ook super gaaf!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:58

Silly, zou je die groeicurve willen delen welke jij gebruikt?
En staat iedere maat erop of alleen paardenmarkt?

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:13

Mightyjoe, leuk dat je cortado hier plaatst... Had hem voor hij naar jou ging ook al een aantal keer hier geplaatst

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:31

namiro schreef:
Ik heb ook geen verzekering maar een spaarpot :) wil over 3 jaar de western kant op. En die valk pre is ook super gaaf!

Welke disciplines? :D en hoe is jouw quarter gefokt?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:53

pien26 schreef:
Silly, zou je die groeicurve willen delen welke jij gebruikt?
En staat iedere maat erop of alleen paardenmarkt?

Ik heb deze, maar geldt volgens mij alleen voor paarden.
Ik heb nog wel een pdf, zal even kijken voor je.

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:01

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:19

Top, dankjewel! Ga ik bijhouden, dat is wel leuk.
Van die eerste snap ik helemaal niets haha

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:22

Emita schreef:
namiro schreef:

Welke disciplines? :D en hoe is jouw quarter gefokt?

Hij is allround gefokt :) hoop zelf toch wel de reining kant op te gaan

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:27

De eerste zijn de percentages per maand van zijn uiteindelijke hoogte.

Met 2 maanden zou hij dam tussen 70 en 74 procent van zijn uiteindelijke hoogte hebben.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:58

Ik heb ook een spaarpot en laat Don ook idd keuren voordat ik hem in laat rijden :D. Komen echt leuke veulend langs!

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:29

Wat een gaaf getekend veulen! Snap dat je daar op valt! En dapper dat je helemaal naar Italië vliegt!

Hier ook een westernruiter maar geen quarter:p
Ik start met Arabieren in de westernsport:)

De PRE is ook erg gaaf! Ik rij nu toevallig ook een 4 jarige pre bij die valkkleurig is.

Majid is nu ook over naar een pony maat halster, het veulen halster ging nog net maar werd wel wat krapjes.
En er is weer een cm bij:) Nu met 10 maanden 1.33m.

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:16

Wat een leuke beestjes allemaal. Ze worden zo mooi groot. Maar op de foto lijkt het wel alsof ze allemaal lang niet zoveel 'lang' winterhaar hebben als Sandro. Ze hebben allemaal wel een dikke vacht, maar ik heb echt het idee dat Sandro hele lange wintervacht haren heeft. En lekker borstelig. Ach, ieder zo zijn haar :)

Afbeelding
Hij staat nu lekker thuis met onze twee andere paarden en is echt lekker nieuwsgierig en een tikkeltje brutaal.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:52

Igniss sterkte met Makuya! Wat naar zeg zo op de kogel... Wanneer komt de dierenarts weer?

mooney, wat een scheetje is Vu! En inderdaad een super klein hoofdje :D

MightyJoe, ik kan je foto's helaas niet zien maar veel plezier met je veulen!

Jiildou23, die van jou begint al echt paard te worden. Van welke maand is ie? :)

Maddox gaat goed! Groeit als kool, vandaag voor het eerst gemeten, en hij is al 1.45m! :oo <3
Heb contact gehad met de dierenarts, en in april gaan we hem halfbedekt liggend op stal laten castreren. Alsof hij het gehoord heeft, was hij vandaag zo mak als een lammetje _O-. Soms denk ik echt dat die beesten slimmer zijn dan wij denken :')

Afbeelding

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:50

Jiil - Makuya heeft ook wel een flinke vacht, maar die van jou is erg fluffy ja :')

Xloki - dierenarts komt maandag het verband weer wisselen en dan zou het niet meer mogen etteren. Nu gaat er steeds een antibacteriële gaasje op, maar dat zou maandag niet meer nodig moeten zijn. Dan gewoon een verband om de groei van wildvlees te verkomen. Had al tips gehoord met vulketan gel dat zou ook goed helpen.
Maddox is al groot zeg :wow: hoe oud is hij nou?

Iemand hier nog tips om wildvlees te verkomen straks?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:37

Honingzalf