Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:32

Luna heeft vorig jaar ruim overgedragen dus dat weet ik zo nog niet hoor Anna, Lola kan haar best voor zijn.

Ligt het nou aan mij of dragen die Silverado veulens over? Angel heeft haar datum van 320 dagen gewoonweg gehaald. Ik verbaas me er enorm over. Maar voor alle goede dingen heb je tonnen geduld nodig en Silverado zijn nakomelingen zullen wel de moeite zijn.

Blijven waken dus hé Anna, en ooit komt het er wel eens uit :-)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:34

Dorien1 schreef:
Luna heeft vorig jaar ruim overgedragen dus dat weet ik zo nog niet hoor Anna, Lola kan haar best voor zijn.

Ligt het nou aan mij of dragen die Silverado veulens over? Angel heeft haar datum van 320 dagen gewoonweg gehaald. Ik verbaas me er enorm over. Maar voor alle goede dingen heb je tonnen geduld nodig en Silverado zijn nakomelingen zullen wel de moeite zijn.

Blijven waken dus hé Anna, en ooit komt het er wel eens uit :-)

Ja, zou wel eens kunnen, daar had ik nog niet aan gedacht. Bij Angel komt dat dan nog goed uit! Anders bevalt ze altijd te vroeg, dus is toch veiliger, al moet je meer geduld hebben. :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 07:15

Lola is vandaag precies 310 dagen drachtig gerekend van de laatste dekking *\o/*. Weer een mijlpaal!

Ik mag hopen dat ze niet een hele lange dracht krijgt voor haar en ivm het halsteralarm, dat zit ook niet heel erg comfortabel lijkt me, en het kost best wat per dag wat het dubbel en dwars waard is om de geboorte te mogen meemaken hoor! Maar als ze lief is wacht ze er niet te lang mee :P

Vannacht lag ze volledig plat zag ik tot mijn grote schrik, want het alarm was helemaal niet af gegaan... ik vond dit zeer teleurstellend want hij hoorde het echt te doen, ze lag compleet plat met haar hoofd en de slaapstand staat er niet op, dus bij even platliggen hoort hij al af te gaan. Ik begrijp het niet, ik heb hem gelijk getest en hij deed het toen prima...
Ik vermoed dat op de een of andere manier het halster is verschoven bij het gaan liggen waardoor het kastje niet is gekanteld. Ik ga dus toch maar een halster van mijn hengstjes inpikken, die zijn wat kleiner en beter van pasvorm te maken.
Ik mag hopen dat dit niet meer voorkomt! Het scheelde nogal behoorlijk, deze hele nacht geen enkel alarm en gister had ik er zeker 6!

Ze plast de laatste dagen ook veel kleine beetjes (helder, stinkt niet), zal dat wat zeggen over eventueel een aankomende bevalling? ;)

Nousa

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 09:14

whoe spannend! Hopelijk komt het nu echt snel!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 10:57

Elke dag kijk ik hier weer met spanning; Zou het er al zijn!
Maar nee, ze houd het lang vol die lieve Lola :j
Vervelend dat het alarm vanacht niet afgegaan is.. Hopen dat je het zo kan maken, dattie wel afgaat. Want ik snap dat je dolgraag bij de bevalling wilt zijn.

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 10:59

Manda schreef:
Lola is vandaag precies 310 dagen drachtig gerekend van de laatste dekking *\o/*. Weer een mijlpaal!

Ik mag hopen dat ze niet een hele lange dracht krijgt voor haar en ivm het halsteralarm, dat zit ook niet heel erg comfortabel lijkt me, en het kost best wat per dag wat het dubbel en dwars waard is om de geboorte te mogen meemaken hoor! Maar als ze lief is wacht ze er niet te lang mee :P

Vannacht lag ze volledig plat zag ik tot mijn grote schrik, want het alarm was helemaal niet af gegaan... ik vond dit zeer teleurstellend want hij hoorde het echt te doen, ze lag compleet plat met haar hoofd en de slaapstand staat er niet op, dus bij even platliggen hoort hij al af te gaan. Ik begrijp het niet, ik heb hem gelijk getest en hij deed het toen prima...
Ik vermoed dat op de een of andere manier het halster is verschoven bij het gaan liggen waardoor het kastje niet is gekanteld. Ik ga dus toch maar een halster van mijn hengstjes inpikken, die zijn wat kleiner en beter van pasvorm te maken.
Ik mag hopen dat dit niet meer voorkomt! Het scheelde nogal behoorlijk, deze hele nacht geen enkel alarm en gister had ik er zeker 6!

Ze plast de laatste dagen ook veel kleine beetjes (helder, stinkt niet), zal dat wat zeggen over eventueel een aankomende bevalling? ;)

Het gaat maar af als ze neerliggen, rechtkomen en terug neer gaan. Zoals een 'echte' bevalling.

Allé, ik dacht dat toch en het lijkt zo te werken bij ons

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 18:28

Dorien dan staat die op de slaapstand ;-). Dan gaat hij pas af zoals jij dat beschrijft.
Ik heb hem ingesteld zodat hij gelijk af gaat zodra ze iets van 10 seconden plat ligt, dus zonder slaapstand. De nacht ervoor deed hij dat ook prima en is die zo´n 6x afgegaan. Afgelopen nacht geen enkele keer... Ik heb hem toen nog maar even getest voor de zekerheid en na 10 seconden kantelen ging hij inderdaad gelijk af, dus zal wel verschoven zijn toen ze ging liggen? Vandaag / vannacht maar even goed op letten.

Lola houd het lang vol, maar ze is dan ook `pas´ 310 dagen drachtig gerekend vanaf de laatste dekking, dus opzich wordt het nu langszaam pas echt spannend. Als ze van de eerste dekking drachtig was dan zit ze nu dus al op 340 dagen, maar ik begin steeds meer te denken dat het toch de tweede was. Maakt ook niet, we zien het veulentje vanzelf wel komen :-). En als het nu of binnen een a twee weken komt weten we nog steeds niet welke dekking het nou was ;). Maar als ze eind april komt is het overduidelijk de tweede geweest :P

trollenranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:37

Dat heb ik ook eens gehad met het kastje. Ging niet af met plat liggen. Bleek dat ik hem andersom in het hoesje gestopt had. Dat luistert erg nauw. Andersom heb ik ook gehad. Hij bleef maar afgaan terwijl de pony gewoon stond te eten. Kastje omgedraaid en het was over. Succes!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:20

anders zou ik even contact opnemen met de verhuurder van dat ding.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:29

@Manda: heb je mn pbtje terug alweer gehad? er blijven steeds pb'tjes in mn postvak uit staan dus ik weet niet meer wat nou wel en niet aankomt :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:48

Fantabulouss schreef:
@Manda: heb je mn pbtje terug alweer gehad? er blijven steeds pb'tjes in mn postvak uit staan dus ik weet niet meer wat nou wel en niet aankomt :=

Voor PB geldt dit:

Postvak Uit betekent: Nog niet gelezen door ontvanger.
Verzonden Items is: Gelezen door ontvanger.

:)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:59

Suzanne F. schreef:
Voor PB geldt dit:

Postvak Uit betekent: Nog niet gelezen door ontvanger.
Verzonden Items is: Gelezen door ontvanger.

:)

thanks..ik hoorde het inderdaad net van iemand anders.. :o
Zit ik al sinds 2003 op bokt..wist ik dat nog niet eens :o
Nooit eerder op gelet blijkbaar :P

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 20:02

Ik heb in het begin al drie keer met Robor gebeld voor hulp bij het installeren :-). Hij zit ook goed in het hoesje, kan ook bijna niet misgaan want er zijn twee gaatjes voor de lampjes en er zit een bolle en platte kant aan het kastje dus verkeerd om hangen is een beetje moeilijk :Y). Hoe kreeg jij dat voor mekaar trollenranch :P.
De nacht ervoor deed hij het prima, dus denk echt dat het halster verschoven was. Maar heb er nu wat aan geknutseld en ook het halster nog wat beter van pasvorm gemaakt en zachter gemaakt met fleecestof zodat het wat comfortabeler zit.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:11

Zo lagen ze net!

Afbeelding

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 10:19

Ahh lief he :-). Savonds laat en snachts gaan ze meestal samen liggen :-).

Ik werd vanmorgen wakker zonder dat het alarm was afgegaan, de laatste keer was rond die tijd van bovenstaande foto ;). Dus heerlijk geslapen.
Heeft iemand haar daarna nog plat gezien? (ben even goed aan het checken of het alarm altijd af gaat als ze plat ligt).

Ik zag vanmorgen trouwens dat de cam offline stond. Dit is niet door ons gedaan want snachts en savonds staat die eigenlijk altijd aan. Dus als iemand dat ziet en die heeft mijn nummer mag dat best gesmst worden ;-), dan zet ik hem weer aan. Gaat dus echt om savonds en snachts. Overdag is die bewust soms uit omdat ik dan bezig ben :P.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:27

yep ik heb haar rond half 2 nog plat gezien. maar een halfuur later stond ze weer ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 13:53

Dan had die af moeten gaan en dat is dus niet gebeurd. Weer niet. Hij staat in een stand ingesteld waarbij die af hoort te gaan zodra ze plat ligt, dus vrijwel direct als ze plat gaat liggen.

Ik ga het toch nog even een paar dagen aankijken, als die het niet altijd doet kan ik net zo goed gewoon gaan waken zoals voorheen...

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 15:58

Ik heb een nieuwe topic aangemaakt over het halsteralarm, dus als iemand advies heeft ;)

[KS] Graag advies/hulp bij Robor halsteralarm.

En weer nieuwe buikfoto´s :-). Bij 311 dagen dracht.

Zo van de zijkant best bescheiden he, ze houd het hoog.

Afbeelding

Afbeelding

Ze draagt vooral rondom ;-).

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Manda op 28-03-10 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:59

jeetje wat een tonnetje :D Ik blijf meekijken! :j

Evine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:06

<3 ik ben zoo benieuwd naar t veulen! en ze is zoo schattig op die fotos! heeel lief :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:07

Wat een cute foto's :+:

snoezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:11

Lola zonder zwartwit gevlekt vriendje?

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:12

ah wat een schatje is het toch. Vriendlief zet zelf de cam steeds aan en dan staat ze op groot scherm hoor! Hij is ook helemaal fan van Lola!

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:51

Ach wat heeft ze een lief hoofdje.

Nathje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:32

Lola draagt wel mooi vind ik, daar zal echt een mooi veulentje uitkomen.
En je hebt al zoveel supporters voor haar, ook al is het nog niet geboren, ik denk dat als je meedoet met het veulen aan de boktverkiezing, dat je dan veel kans maakt.
Want een lelijk veulen kan daar nu echt niet uitkomen hoor!!!!