Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MrsEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 13:44

Wanneer doen jullie de puppies voor het eerst naar de tandarts? :)
Ik was het nu van plan na de opfok maar met de castratie, vele dierenarts bezoeken vanwege een gebroken botje en verandering van stal wou ik voorlopig even niks voor hem.

Sanet

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 14:04

Ik heb een afspraak staan dit najaar. November dacht ik. Dan is ze 2,5.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 14:32

Atari heeft al een afspraak gehad toen hij 6 maanden oud was omdat de rest ook werd gedaan. Ze waren al aan de beurt voor een volgende afspraak maak de dierenarts heeft nog geen tijd gehad.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 14:55

Mijn dame is in oktober vorig jaar gedaan, omdat ik ze zo slecht uit de opfok heb gehaald.

Ze had wel wat haken op de kiezen, en gelijk maar haar wolfstandjes verwijderd.
Voor nu hou ik haar gewoon in de gaten, en laat ik de tandarts weer komen na t wisselen van de eerste voortandjes. Zo nodig eerder uiteraard.

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:22

Die van mij is geloof ik atm aan het wisselen, ze had aan alle 2 de kanten een verdikking en ik geloofde dat die er voorheen er niet zat. Had de arts er even erna gevraagd en die zei ook gelijk van oh ze is haar tanden aan het wisselen daar. Ik denk dat ik het pas rond de 3 doe als ze op stal staat, waarbij het wat makkelijker is om de tandarts langs te laten komen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:36

Die van mij gaat volgend jaar voor het eerst met de volledige groep mee. Merk nog niet dat hij aan het wisselen is. Maar wil hem wel naar de tandarts hebben gehad voordat hij een bitje in krijgt. Dus hij zal rond de 3 zijn als hij voor het eerst gaat

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 16:12

Cartier heeft ook die bulten, onder de kaak toch bedoel je?

Zij zal ook gaan als een van de andere op stal gaat. Dat zal ergens in november zijn denk ik.

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 16:21

Anike schreef:
Cartier heeft ook die bulten, onder de kaak toch bedoel je?

Zij zal ook gaan als een van de andere op stal gaat. Dat zal ergens in november zijn denk ik.

Ja idd onder de kaak maar bij paarden loopt dat net iets anders als bij mensen dus wist niet of het een andere benaming had :o Ze eet ook nog goed dus lijkt er geen last van te hebben gwn iets om in de gaten te houden ook bijv, dat ze een beetje naar binnen staat met de achter benen en ze heeft wel mooie rechte benen hopelijk trekt het nog recht wat bij als ze weer wat groeit.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 16:54

Haha!
Bij Cartier zag ik dat haar neusriem nu precies op die bulten zit. Dus even geen hoofdstel in :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 18:37

Sueño gaat in de opfok mee, zal denk ik zijn als ze na het weideseizoen weer binnen komen, dan is hij ongeveer 2,5 :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 19:47

Haley heeft idd ook die bulten. Eerst had ze er 1 maar nu aan beide kanten twee. :D Haar tanden zijn bij de laatste enting kort gecheckt. Toen was ze nét twee. De volgende enting is uiteraard als ze net drie is dus dan gaan we voor het eerst echt even kijken.

Ze eet goed dus voorlopig geloof ik het wel. We zijn veel bezig met wandelen en fietsten maar doen ook wel wat grondwerk in de bak. Ze vind alles leuk zolang ze maar mee mag doen. Ze is gestopt met groeien heb ik het idee want ze wordt opeens wat bol dus we maken veel kilometers om dat een klein beetje de kop in te drukken. :))

Afbeelding

Afbeelding
Ze heeft wel serieus veel last van de zomereczeem dus daar baal ik wel van. Maar goed, dat weet je helaas niet van te voren.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 21:12

O nee! Geen zomer eczeem. :(

Ik heb bijn Cartier ook even gedacht dat ze misschien dat zou hebben. Steeds schuren met der staart, en een klein plukje van der manen. Maar ik denk dat het bij haar te maken heeft met haar overgewicht… }:0
En dat ze nog nooit helemaal gewassen is, maar wel veel zand en modder op zich gehad heeft, en nog steeds.
Smeer er nu uit voorzorg kokosolie op, en dat lijkt het i.i.g. rustig te houden!
Heb ook deze, https://www.ej.nl/vitalstyle-dermacontrol-lotion_overige_59178.html?_gl=1*2stww5*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjw1920BhA3EiwAJT3lSRjVP2IB1-YT6tekwT_2j9ud3XPq5GKBuhDUVsF8pV904bvck9iogRoCYpAQAvD_BwE maar weet niet zo goed of ik er ok mee ben. Het is best vettig. En ik kan haar nu dus niet wassen ook

Paardje van m’n vriendin heeft t alleen bij z’n manen. Man man wat schuurt die t kapot zeg!! Tot bloedens aan toe!
Vindt het een heel lastig iets!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 22:03

Ik heb vanavond weer grondwerk les gehad en mijn instructrice had heel stiekem deze foto's gemaakt. Een tijdje terug heb ik hem 'laag' geleerd en daardoor ontstond dit moment. We pakken laag vaak mee om eventjes rust en ontspanning te creëren. Ook kan hij hierdoor net wat makkelijker verwerken wat we gedaan hebben.
Zo blij met deze foto's <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:00

Goedendag, Ik stuitte op dit topic nadat ik lang niet op bokt geweest ben. Hiervoor heb ik 2 prachtig lieve draver dames gehad Omega Medo ( meg) en Dahlia Meerswal ( Dahli). Van beide heb ik maar 7 jaar mogen genieten en dat ten volste hoor. Maar daar is dit topic niet voor.
In nov 2023 heb ik een camargue hengst gekocht in België. Helemaal bleu en tussen de vrienden opgegroeid. In febr 24 ben ik hem met de paardentaxi Amsterdam op gaan halen en is hij doorgereden naar de kliniek ter castratie. Aangezien z'n testikels heel klein waren en hoog zaten moest hij echt bij kliniek en nog een nachtje blijven. De brave man deed dit keurig.
2 dagen later werd hij weer opgehaald door de paardentaxi en hebben we hem thuis gebracht (pension, zijn thuis). Aangezien hij nog 8 weken niet in de kudde kon met de merries vanwege eventueel nog vruchtbaarheid hadden we een fijn plekje afgezet waar hij wel kon snuffelen met de paarden en ook kon schuilen..want febr en maart waren uiteraard heel nat.
Na luizen en wormen besmetting en deze behandeld te hebben was het eindelijk de tijd gekomen om hem bij zijn kudde te zetten. En vanaf dag 1 doet hij dat keurig.
Hij heeft wel snel last van z'n darmen en wordt nu even extra ondersteund door allerlei druppels pro biotica etc.
We zijn vanaf dag 1 bezig geweest met band opbouwen, gewoon bij hem zijn. Dat ging vanwege zijn " eenzame opsluiting " natuurlijk goed( Wat vreselijk sneu dat apart houden)
Ook voetjes leren geven ,wat lollig eerder nog voorvoetjes kunnen geven Maar binnen 12 weken was hij zover om rustig bekapt te worden.
We hebben af en toe " puppyles" en stukjes buiten wandelen in de groep.
Maar vooral veel niks. Lekker bij hem zijn. Gister middag zat ik heerlijk tussen de groep nadat ik ze van het land gevist had. Blij met deze kleine vent.
Hierbij: Mithras du camargue de soleil

20 mei 2022

Afbeelding

Afbeelding

In belgie

Afbeelding
Op z'n eigen afgezette stukkie band creëren .hier ging hij in ene bij ons liggen dus hadden snel wat hooi uit z'n stal gehaald

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:09

Wat een schatje!

En tja zomereczeem. Ik heb er al eerder 1 gehad en ik had eigenlijk weinig tot geen eisen. De belangrijkste eis was: geen zomereczeem. :+ Ik trek ze aan denk ik :')

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 23:34

Wat een leukerd!! Veel plezier met hem!

Ik kan er niks aan doen maar ik ben zo verliefd op dit paard! Iedere keer zodra we een selfie maken is het knuffelen en kusjes geven <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met nog een jaar verschil tussen deze 2 selfies :')
Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 14:04

Hebben jullie ervaring met paddock paradise?

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 16:11

Anike schreef:

Nee maar op youtube is er een series gemaakt door felinehoi over paddock paradises "Bijzondere huisvestiging" Sommige paarden gaan er heel goed op sommige wat minder hetere sport paarden of bijv een koubloed

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 16:37

Anike schreef:

Vooral zand paradise. Zou die van mij er niet op willen. Lekker een weide vol gras volstaat prima. Al heb ik geen veelvraat. Winters heb ik ze in paddocks en onbeperkt hooi wegens weidebehoud

Hier weinig nieuws en vooral meelezen. Minthe staat nog zo'n 2 weken op het land voor ze thuis komt. (En dan ook gewoon op het land komt hoor haha)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 18:19

Cartier gaat naar een paddock Paradise.
Even puur logisch gezien. Er is daar een binnenbak.

Het is uit eindelijk de bedoeling dat ze met een meisje de sport in gaat. Meisje is bekend en rijdt op de manege in Schoorl met haar eigen pony nu.
Dus ter zijne tijd zal ze daar denk ik wel heen gaan.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 23:27

Veertje en isabel bedankt

Leuk om de 2 jarige zo te zien groeien.
Wat betreft paddock paradise, ik vind onze manier van houden redelijk paradise . Paddock met 2 schuilstallen, een rondje waar ze onder t draad kunnen snoepen en van de bomen kunnen eten.
Zomers gaat t land overdag open, maar blijft hooi beschikbaar in de netten. En overdag in de zomer kunnen schuilen dat vind ik vooral prettig.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 07:38

Boedjang dat ziet er inderdaad mooi uit.

Bij mij staan de paarden jaarrond in een zand paddock want er is het grootste deel van het jaar niet genoeg regen om gras te groeien. De paddock is dan wel weer bijna 2 hectare groot dus ruimte genoeg.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 08:32

Zolang de stalling bij jou en je paard past os het goed voor jullie zeg ik altijd maar.

Voor mijn oude merrie was er vaak te weinig ruimte dat was een dominante trut. Maar met ruimte liep ze keurig in een groep maar smalle paden en te weinig hooiplaatsen dan was ze niet leuk.

Maar pff wat een hitte, ze kunnen kiezen en we spuiten ze af en toe even lekker af.

Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:29

Allemaal dus lekker de ruimte ook.
Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt. :+
Nog eventjes wachten tot we kunnen. Dan ook eindelijk een spuitplaats..

Op onze huidige stal hebben we die niet. Zelfs geen plek met alleen een slang bijvoorbeeld.
Dus heb zo’n aqua2go wel staan, maar dat red ik niet alleen om haar daaraan te laten wennen :+

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 13:39

Anike schreef:
Allemaal dus lekker de ruimte ook.
Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt. :+
Nog eventjes wachten tot we kunnen. Dan ook eindelijk een spuitplaats..

Op onze huidige stal hebben we die niet. Zelfs geen plek met alleen een slang bijvoorbeeld.
Dus heb zo’n aqua2go wel staan, maar dat red ik niet alleen om haar daaraan te laten wennen :+

Is er ook niet ergens een kraantje waar je een Gardena sluiting op aan kan sluiten? Hier ligt namelijk ook 20 meter slang vanuit een schuur.

Je kan ook als er een sloot is een slang in de sloot leggen en deze door zuigen water laten oppompen. (Zoals je ook een aquarium leeghaalt)