Van dekken tot nu.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Van dekken tot nu.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 08:45

Nou daar zijn we dan hoor...

Een uitgebreid veslag komt vanmiddag, met foto's.

Rond 10 voor 10 is er een kleine man op de wereld gekomen. We hebben nu 12 benen in de wei staan.

Zijn naam is Nashvilles MG Meadows. roepnaam Nash

Ze is volgens het boekje bevallen. Een hele vlotte bevalling. Hij stond binnen een half uur met wat aanmoediging van mijn kant en de nageboorte was er binnen een uur helemaal netjes vanaf. Ze is niet uitgescheurd.

Drinken was een ander verhaal. Mara vond het zo spannend allenmaal en ze moest hem constand zien dat het veulen na 2 uur nog niet had kunnen drinken. Uiteidelijk een praam om gedaan (hoewel ik daar vel op tegen ben) en mara vastgehouden. Het veulen naar de melkbar begleid. Het duurde eventjes eer hij het snapte, maar hij drinkt nu er goed! Mijn zus heeft hem naar de uier begleid.

Ze heeft ook een filmpje van het begin van de geboorte en wat foto's. Mijn vader en mijn andere zusje kwamen daarna en die hebben ook gefotografeerd. Daar moet ik nog even op wachten.

Vanmiddag de KVTH bellen :D

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:52

Hartelijk gefeliciteerd met je kleine vent! Leuke naam zeg trouwens!

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:56

gefeliciteerd met je vent
het was het wachten vast wel waard he
ben erg benieuwd naar de foto's

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:05

Gefeliciteerd met de kleine man!

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:06

Gefeliciteerd !
Eindelijk is die er, en veel plezier met hem !
Voor je het weet is die groot :D .

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:21

Is het lange wachten eindelijk beloond!! Gefeliciteerd :D

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:37

gefeliciteerd !! Hoezo de KVTH bellen ?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:17

super gefeliciteerd :D Eindelijk

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 10:29

Sjelle schreef:
gefeliciteerd !! Hoezo de KVTH bellen ?

om aan te geven dat hij er is, voor papier ed... :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:36

Peelie, Bijna net zo als bij Donna. Mijn vermoede was niet juist, hahahaha gefeliciteerd met je mooie mannetje.

De KVTH doet niks met je telefoontje, je moet het geboorte bewijs opsturen, dan pas wordt hij ingeschreven en komt een controleur langs om het in te schetsen en hem te chippen. Vlak daarna krijg je zijn paspoort thuis gestuurd.

Op het geboortebewijs ( dacht de roze ) dat je zowel het roze als het blauwe formulier moet insturen, alleen het geboorte bewijs, het dekbewijs mag je houden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 11:07

ok en waar kan ik zo'n geboortebewijs regelen?

we hebben ook wat problemen met de ZFPD. De duitse KVTH zeg maar. die had dekbonnen gegeven voor 2009??? en ze willen geen dekbonnen voor 2008 geven. Het gaat gewoon niet vlot daar in het duitse burenland...

Zo, nu een beetje een uitgebreider verslag.

Rond kwart voor 10 brak mara's vruchtwater. Eerst dachten we heel even dat het een plasje zou worden... Maar het ging zo lang door dat het wel vruchtwater MOEST zijn. Daarvoor had ze een beetje rondgerend en met haar hoofd geschud Verder wel raar, maar niks bijzonders.

Toen dus die mega plas. Ze lag al voordat het vruchtwater er uberhoubt uit was. Toen verscheen al gelijk een pootjesblaas dat uit zichzelf mooi knapte. Daarna gelijk de voetjes en echt vlak daarachteraan een neusje. Gelukkig het ligt goed Toen heeft ze 3 of 4 keer geperst om het hoofd er goed uit te krijgen. Dat was echt zo'n 'plop' zeg maar. Toen was het hoofd er uit. Eigenlijk vrijwel daarna gleed de rest er gewoon uit.

Eerst het veulen uit het vlies gehaald. Toen ben ik naar Mara gegaan en heb ik gezegt dat ze dat heel heel braaf had gedaan. Even later stond ze op. Navelstreng was heel mooi afgebroken dat ik daar verder niks meer aan heb gedaan.. Er was ook geen gaatje te vinden oid. Helemaal goed dus Toen kijken wat het was! EEN HENGST!! YES!

Daarna heeft Mara hallo tegen hem gezegt en is hem droog gaan likken en stimuleren om op te staan. Dat wou niet helemaal lukken, en op een gegeven moment lag hij zo te bibberen dat ik hem zelf een beetje ben gaan stimuleren om op te staan. Dus handdoek gepakt en lekker wrijven. Toen stond hij binnen de kortste keren. Toen viel hij weer om maar stond zo weer op zonder probleem. Mara duwde hem ook nog een keer om, maar hij stond weer netjes op.

Na een uur was de nageboorte er helemaal vanaf en was de eerste pekt er bij het veulen vanaf. ook met wat stimulance van Mara en van mij. Die eigewijze drol van een kind liep gewoon achter mij aan en achter zijn mamma. Hij wist even niet achter wie hij aan
moest. Uiteindelijk toch maar voor mamma gekozen

Toen kwam het drinken. Dat ging wat minder soepel. Mara was zo overdonderd van de bevalling en zo blij met haar kind dat ze hem constant moest zien. Dus ook als hij wou drinken. Als hij in de buurt kwam draaide zij zich om, want ja je moet je kind in het oog houden. Uiteindelijk na 2 uur had hij nog de kans niet gekregen om te drinken. Toen op advies van de DA er een praam omheen te doen (ik haat die dingen) toen stond ze wel stil en hebben we het veulen naar de tepel kunnen brengen. Nu snapt hij het helemaal en drinkt hij wat af! Mara is er nu ook rustig onder als hij wil drinken.

Ze houd hem heel goed in de gaten. Hinnekt naar hem, zo lief ze beschermt hem heel goed. Op het moment dat ik aan hem of haar wil zitten loopt ze weg. Als ik haar vast heb aan een halstertouwtje is er niks aan de hand en mag ik aan hem en aan haar zitten No problemo. Hij is wel heeeeel arrogant en eigenwijs. Hij loopt nu voor me weg, want nu zijn we ineens eng enzo Als we maar aan zijn kleine billetjes zitten vind hij het heerlijk en mogen we ook aan de rest van zijn lichaam zitten.

We wilde vanmorgen een halstertje om doen, maar het halster is nog te groot wat we nu hebben. Dat word als de winkels open zijn even een ander halstertje halen

Dit was het wel zo'n beetje? Nog vragen??? Brand maar los.

xKimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:11

Eindelijk! wat leuk zeg! gefeliciteerd! ben heel erg benieuwd naar foto's

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:19

Dat is waar ja, paps is geen nederlandse hengst.

Het geboortebewijs en dekbewijs krijg je van de hengstenhouder. Die heeft ze weer van het stamboek ( nederland of duitsland, waar de hengst ingeschreven staat ) zonder dekbewijs en geboortebewijs kan je niet je veulentje in schrijven in het stamboek. Hoe het precies met een buitenlandse hengst zit weet ik niet. Maar weet wel dat je zonder het geboortebewijs op te sturen naar het KVTH niet kan inschrijven, ze maken niet eens een aantekening van je telefoontje.
Anders zou je ze toch moeten bellen hoe het in zijn werk gaat als je merrie door een buitenlandse hengst gedekt is.

Ik ga zo je hele verhaal lezen ( zit nu op me werk )

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 11:21

had al een pm van arris (eigenaresse van de hengst) die regeld het voor me :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:24

Halstertje van HH nemen, die kan je heel klein maken, ik had dat probleem ook met Wahida.

Je verhaal /verslag is bijna gelijk aan die van Donna. Al heb ik de geboorte van Wahida niet mee gemaakt, maar van de staleigenaar gehoord, komt echt overeen.

Super toch voor de eerste keer, bijna geen stress en snel verlopen. Toppertjes zijn onze merries.

Maar kan niet wachten op de foto's.

Peelie schreef:
had al een pm van arris (eigenaresse van de hengst) die regeld het voor me :)

Super ...

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:28

ik kan ok niet wachten op de foto's ;)

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:36

lees net dit topic ,
Wat een leuk toppic dit !
Van harte gefeliciteerd Gail ,
Wa is het toch een wonder he , zo'n klein frummeltje naast je merrie !
geniet ervan !
ook ik kijk nu uit naar de foto's

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:08

Wat leuk! Zaterdagavond ben ik nog langs gefietst met mijn vader, rond half 10, maar toen was er nog niets te zien. Wat leuk dat hij nu dan toch nog geboren is, op de langste dag van het jaar! Gefeliciteerd :)
Nu het bevallingsverhaal lezen ;)

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:17

Hier een stille meelezer die heel blij is dat het veulen er eindelijk is. :D Gefeliciteerd!
En ik wacht ook vol ongeduld op foto's!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 12:17

Foto's!!!

Afbeelding
snuffel, lik! Wie ben jij?

Afbeelding
Ze zeggen dat ik je kind ben! :oo

Afbeelding
I'm the king of the world :P

Afbeelding
Kijk! Mijn aller eerste keer dat ik sta!!! :D

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:18

wat een leukie :D

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:27

Wat een ontzettend schattig veulentje, leuke bles ook.
Was het wachten wel waard :D

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:28

gefeliciteerd!!!! wat en knappert zeg!! :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 12:29

tjeh we hadden eigenlijk gehoopt op een dunne bles, maar hij word er niet lelijker van :P Ik ben uberhaubt trots op Mara en Nash bijde :D

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:40

gefeliciteerd met je super leuk hengst veulentje :D
je mag dr ook wel trots op zijn hoor :P