Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 16:26

Olaf wil even zeggen dat hij ook nog leeft en dat hij jullie allemaal flink gegroeid vind! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ook al heel zachtjes gezeten/erboven gehangen als hij lag, was echt geen probleem :D Alleen maar gezellig vind ie

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 19:54

Wat wordt Olaf al groot! En zijn halster staat hem zo mooi <3

Ik weet niet of ik nu hier al iets gedeeld had, maar ik heb ook een jonkie uit 2023.

Ik kocht vorig jaar een veulentje en dit meisje liep er dus bij in de weide. Ze waren leuk samen en ze stond ook te koop en dus besloten we haar ook te kopen als gezelschap.

Dit is Dulce de Viñuela, een palomino PRE merrie (ze is kleurgetest en ze is dus heel licht uitgevallen waardoor ze wit lijkt)

Afbeelding
Afbeelding

Wij noemen haar meestal viezerik of varken want ze neemt graag modderbadjes :')

Ze is geboren op 5 mei 2023 dus ze is nu bijna 22 maanden oud. Ze meet nu 1.41m schofthoogte en ik hoop dat ze nog wat wil groeien := Haar ouders zijn allebei 1.60m.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 20:13

Dais: Je foto komt mij bekend voor! Heb je heel toevallig op mijn FB bericht gereageerd waarin ik klaagde over hoe vies Asfaloth was? Maar je paard wilt duidelijk zwart zijn ipv wit _O- .
En welkom in het topic!

NorwayFjord: Wat is Olaf flink gegroeid! Hoe gaat het met zijn hart? Merk je er nog iets aan tot nu toe?

Emori: Herkenbaar probleem. Gimli heeft ook last van het: Ik vergeet even wat persoonlijke ruimte is syndroom. Gaat vast wel weer over :j .

horsii: Die hebben er zin in! Heerlijk dat ze zo samen spelen. Wel benieuwd hoe de stallen eruit zien!

Even geen recente foto van Gimli. Die ik toch snel moet maken. Er gebeurt weinig, behalve dat die onwijs aan het kleuteren is en alle grenzen hem niks boeien :') .
Maandag komt de tandarts dus elke dag aan het oefenen met een lege spuit ivm de verdovingspasta die ze maandag krijgen. Asfaloth kan niet geprikt worden (flipt hem dan) dus zowel Asfaloth als Gimli krijgen een verdovingspasta maandag. Zijn ze toch rustig en kan de tandarts haar werk doen.
Heel benieuwd wat we aan gaan treffen in Gimli zijn mond! Als daar niks uit komt moet ik het probleem van rollen na het eten van brokjes ergens anders gaan zoeken.
Wel gek idee dat ik over 1 a 2 jaar vermoedelijk de enige ben in het topic die haar pony niet in gaat rijden omdat meneer te klein is :D .
Al kijk ik er wel onwijs naar uit om het grondwerk over een jaar rustig aan op te kunnen pakken. Zo benieuwd!

En voor wie nieuwsgierig is naar hoe vies Asfaloth was van de week. Nou. Zo vies :') _O- . Hij heeft geen deken meer om (Asfaloth was er klaar mee) dus nu mag die los gaan haha:

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 20:35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tada yaartje

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 20:42

Oh ik zie het al, Olaf, Dulce en Asfaloth hebben samen afspraken gemaakt dat wit geen kleur is :+

Dank je wel Dais_! Hij word inderdaad al groot, ik heb hem afgelopen week op 1.38 gemeten dus ik ben super tevreden <3 Ben een tijdje bang geweest dat hij niet groot genoeg zou worden maar daar ben ik helemaal overheen, als hij zo door gaat haalt hij z'n grote zus nog in en die is al een mooie maat voor mij (1.45m) :)

Wat een knapperd is de jouwe! <3 Ik kan me voorstellen dat je die niet kon laten staan!

xYaartje tot nu toe echt 0 problemen met zijn hart! Hij speelt enorm veel, is echt flink aan het rennen en steigeren en bokken in de paddock en ik merk helemaal niks aan hem. Hij is ook een springtalent, springt gewoon over draadjes heen dus wie weet kan hij ook daar alsnog een carrière in starten later :+ Ik heb besloten hem dit jaar niet op de echo te zetten, hij doet het super goed en als de uitslag wel slechter zou zijn zou ik er vooralsnog niks mee doen dus vond het geen meerwaarde nu. Volgend jaar laat ik het wel doen voor hij eventueel onder het zadel gaat.

Asfaloth word ook al een flinke beer zeg! Ben benieuwd wat de tandarts maandag zegt :)

horsii

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 21:03

Wat is Olaf toch knap. Hij ziet er goed uit.

Yaartje, heerlijk toch. Een vies paard is een blij paard.

Dais , dulce is ontzettend knap. Leuk dier

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 21:21

xYaartje, klopt, dat was ik inderdaad :') die van jou ziet er ook echt heerlijk uit. Lekkere modderige pluizenbol <3

Norwayfjord, dat is een hele mooie maat inderdaad :j en fijn dat het zo goed gaat met hem :j

Horsii, je nieuwe stallen zijn echt prachtig. De paarden zijn er vast ook heel blij mee <3

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 07:10

Wauw horsii wat een prachtige stallen! Echt heel mooi <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 21:22

horsii: Wow wat zijn de stallen mooi geworden! Daar ga je vast en zeker veel plezier van beleven.

NorwayFjord: Wat fijn dat Olaf geen problemen heeft met zijn hart tot nu toe! Niet heel handig alleen dus dat die over draadjes heen springt _O- . Hopelijk is dat dan alleen naar een verse wei?
Snap je helemaal dat je er nu voor kiest om geen echo te maken. Je merkt het snel genoeg mocht zijn gedrag toch anders worden.
Ik duim alvast dat je volgend jaar een goede uitslag van de echo krijgt zodat je kunt beginnen met inrijden en daarna samen nog vele ritten kunt maken <3 .
Dat is jullie na alles wel gegunt!
En inderdaad. Olaf, Dulce en Asfaloth hebben besloten dat wit gewoon helemaal uit is en zwart het nieuwe in _O- .

En zeg dat. Sinds Asfaloth op de Hartog Balancer staat zit die ongelooflijk goed in zijn vel. Morgen is het zover. Stiekem wel zenuwachtig. Asfaloth weet ik inmiddels wel hoe het gaat met hem bij de tandarts, maar geen idee hoe Gimli het gaat doen.
Heb de verdovingspasta al klaar liggen en van de week flink geoefend met beide pony's. Asfaloth kan niet verdoofd worden met naald ivm hij hem dan volledig flipt. Om die reden ook een tandarts die handmatig de tanden doet. Elektrisch is gewoon geen optie bij Asfaloth. Hij heeft al een tandarts trauma en dat zou bij elektrisch nog erger worden. Door de huidige tandarts die ik al een aantal jaar laat komen is Asfaloth zo goed als bijna van zijn trauma af (gelukkig).
En Gimli krijgt door haar morgen ook een eerste positieve ervaring. Heeft vorig jaar al goed kunnen kijken bij Asfaloth hoe het moest, maar pffft. Vind het wel spanned hoor met die kleine.

Dais: Toch! Dacht je foto al te herkennen :D . Heerlijk he. Dankzij de regen is meneer Asfaloth wel weer wat witter nu *\o/*

Kan iemand trouwens aan Gimli vertellen dat die geen hengst meer is :') ? Was Asfaloth aan het longeren vanmorgen (huiswerk van de les van 2 weken terug aan het oefenen) en Gimli dacht: Leuk! Spelen!
Niet heel handig, maar vervolgens springt die van achteren bovenop Asfaloth. Dat ik dacht: Vriend ik ben heeeeeeel zeker dat je vorig jaar gecastreerd bent :') _O- . Uiteindelijk had Gimli wel in de gaten dat Asfaloth vooral serieus wilde werken en droop af en ging met Arwen grazen.
Ik heb het gevoel dat Gimli nog steeds in de ontkenningsfase zit _O- . En als ik zijn speelse gedrag zie ben ik zoooooo blij dat ik hem vorig jaar oktober heb laten castreren. Nu met het voorjaar dat er aan komt was Gimli zijn gedrag anders nog erger geweest.
Nu is het vooral speels gedrag.

Foto van Gimli vlak voor het binnen zetten. De manen zijn zo hard gegroeid inmiddels en links beginnen de manen ook te groeien nu:

Afbeelding

En gisteren werd ik dankzij Asfaloth ook weer even 10 jaar ouder. Had ze even in de paddock gedaan omdat ze in de stal continue aan het spelen en klooien waren met elkaar dat ik dacht: Ga dan maar even in de paddock spelen (ze waren over prikkelt van de carnavals muziek. Datzelfde was vandaag ook weer aan de hand en na even spelen in de paddock gisteren en vandaag stonden ze rustig op de stal. Op de wei grazen ze en de over prikkeling komt dan op stal pas naar boven).
Wilt Asfaloth weg galopperen, glijd die zo sjoef uit! Op een deuk in zijn ego na lijkt er gelukkig niks aan de hand te zijn :D . Al zag ik de DA rekening wel even voor mijn ogen flitsen (ben vast niet de enige):

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 16:26

Maar goed dat ik de tandarts heb laten komen. Gimli had behoorlijke scherpe haken al -O- .
Zo scherp zei die dat je jezelf er aan kon verwonden. Geen wonder dus dat eten niet meer goed ging en hij alles naar binnen schrokte ipv kauwen, maar wat was mijn stoere vent ongelooflijk braaf voor zijn eerste keer bij de tandarts!
Ook Asfaloth had zoals verwacht weer overal haken (bekend probleem bij hem). Zo zie je maar weer hoe belangrijk de tandarts laten komen is.
Morgen eens testen of brokken weer gaat.

Over een half jaar mogen ze weer.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 17:53

Ik ging een klein blokje om met Kyra, Tess vond er wat van.

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 17:54

Yaartje, gelukkig niets aan de hand.
En fijn hun gebit weer in orde.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 21:43

Alert koopje! <3

Hier konden ze even het land op *\o/* *\o/* *\o/*

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:49

Genieten, heerlijk

Tess en kyr doen het goed.
Afbeelding
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:42

Wat was het afgelopen weekend inderdaad genieten. Zulk mooi weer! De pony's staan sinds afgelopen vrijdag 24/7 buiten op de wei. Asfaloth bouw ik om die reden ook iets meer op in training, maar oh wat vinden ze het geweldig!
Ik zie ze bijna elke ochtend liggen nu. Terwijl ik foto's aan het maken was afgelopen maandag nodigde Asfaloth mij ook uit om er bij te zitten. Camera snel weggelegd en wat was dat bijzonder om tussen mijn twee jongens in te zitten <3 . Ik voelde mij echt even een penny meisje hoor.
Arwen lag er overigens ook bij. Die loopt nog steeds gezellig bij mijn jongens.
Het is maar goed dat ik financieel niet het geld heb om een 3de pony te onderhouden. Anders had ik Arwen echt wel over willen nemen op den duur:

(Wellicht dat ik deze foto in de toekomst nog uit laat vergroten voor op de muur <3 )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

macaromich

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 13:56

Hoi allemaal,

Hoe is het met jullie jaarlingen?

Hoe gaat het bij jullie met de groei? George meet nu 147cm schofthoogte, kruis 148cm. Hij is nu 1 jaar en 9 maanden.

Zijn moeder is 148cm schofthoogte, dus hij is bijna even groot! Zijn vader meet 161cm.

Ik ben erg benieuwd hoeveel hij nog groeit. Hoop toch wel op minimaal 155cm. Wat denken jullie?

Ps: zijn half zusjes (zelfde vader, moeder 155cm) zijn beide ongeveer 5 jaar oud en meten beide maar ongeveer 152cm.

Zijn halfbroer (zelfde vader, moeder ook ongeveer 148) meet met 4 jaar al 160cm!

2 fotos
Foto 1 was toen hij net 1 jaar oud was
Foto 2 was van de week naast mama in de wei (hij is de linkse)
Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:03

Knap dier.

Hier geen idee hoe groot Tess nu is.
Moeder 168 vader 155.
Ze wordt in juni 2

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door horsii op 15-03-25 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:05

Wat schattig dat zo zo liggen, yaartje <3
Dat zijn tevreden paardjes, horsii <3

Wat een knapperd die George!
Fjodor is ook rond de 1,47 en word volgende maand 2. Moeders was 1,50 en vader denk 1,60, fokker gokte ook dat hij rond de 1,55 zou eindigen. Mensen om mij heen zeggen dat hij waarschijnlijk groter word, maar hij toont heel groot.
Ben benieuwd, 1,50 was om mij ook al goed :))

Afbeelding

Foto van vanochtend, lekker getut. Het is zo’n kroelkont, heerlijk <3

Afbeelding

In een vorig leven was hij vast een kat. Hij houd van kopjes geven :') gelukkig zijn het zachte kopjes :))

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:09

Hij oogt inderdaad erg groot.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:15

Wat groeien ze allemaal lekker!
Leuk om nu steeds de verschillen te zien iedere keer. Van overbouwd naar redelijk gelijk naar overbouwd.
Terwijl een ander weer redelijk gelijk opgaat.

King gaat goed, vanmorgen bij hem geweest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sinds afgelopen donderdag is ook King zijn half zusje terug bij ons. Omdat 3 paarden op termijn geen optie is, komt ze tzt wel weer te koop.
Afbeelding

We leuk om te zien bij wie de blik hebben

Afbeelding

Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:15

Wat een joekels allemaal al! Dan is mijn bijna 2 jarige echt nog maar een klein druifje!

Ik kon trouwens geen 'oei-ik-groei-topic vinden van de veulens van 2023, klopt dat? Dat is wel handig om te vergelijken :j.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 19:05

Oooh, wat groeien alle kleutertjes toch mooi :D

En wat een onwijs leuk halfzusje heeft king zeg!

Onze merrie wordt in april 2 en ze is evengroot als haar moeder :roll:
Haar moeder is 1.72 _O-
Afbeelding
Op deze foto zie je het niet...heb ik recht van zij gemaakt...maar haar moeder staat erachter _O-

Even voor de duidelijkheid de volgende foto waarbij je (als je heeeeeeeeel goed kijkt) een stukje schoft en rug van haar moeder ziet...deze foto is wel van verder bovenaf genomen...

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 19:33

Jep. Dat word een ladder met opstappen later Kim _O-

Stiekem toch wel blij dat Gimli gewoon mooi klein blijft _O- . Al is hij zijn moeder ook volgens mij al ruim voorbij en die is ook al niet zo groot.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:26

Wat een kasteel

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 11:42

Ideaal Emori om de trailer nu al te oefenen. Daar ga je alleen maar profijt van hebben. Heel fijn dat hij het al zo goed doet.

Horsii, wat een werk ook nog denk ik rondom de nieuwe stal. Maar wat een rijkdom om dit te hebben staan voor je paarden. En hoe blij ze zijn met het pad is te zien :D Gaat je ijzer wat beter? Kunnen ze gelukkig wel veel aan doen. Tess ziet er goed uit. Dat zijn inderdaad de penny momentjes waar je het voor doet.

Ahh Olaf! Hij ziet er heel mooi uit NF! Wijs besluit, dan is het vroeg genoeg om stand van zaken met zijn hart op te maken.

Dais, nou zeg dat, ik zou ook niet zeggen dat ze palomino is. Desalniettemin is ze natuurlijk mooi hoe ze is :) Ze zal vast nog wel groeien.

Wat triest Yaar dat er bij jullie een veulen is verworpen. Zou je grondwerk niet nu al op kunnen pakken met korte stukjes? Doe je ze geen kwaad mee. Dat filmpje dat hij een schuiver maakt :')

Urosa, wanneer komt Thomasso naar huis? Kan je naar uitkijken he.

Kiki, mooie King. Die heeft ook weer een spurt gemaakt. Ah, de half zus van King. Hopelijk vinden jullie een fijn huisje voor haar. Hoe oud is ze en hoe gaat het met Bo? Nog steeds stabiel?

Hier gaat alles goed. Onze Whiz komt eind volgende maand naar huis. Er kwam een fijn plekje voorbij en ik heb die kans gegrepen. Dit najaar in training zetten vind ik nog te vroeg voor hem, wat wel gebruikelijk is onder de quarters. Hij kan dan mooi nog wat uitdijen. Heel gek om hem dan zo dichtbij te hebben. We sluiten een geweldige opfoktijd bij OK Farm Reiners af.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding