Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 08:13

Knappe dame Casarel en wat glimt ze <3

Ha ha Kimmsel, Nareya is echt een clown, die foto's :+

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 10:50

Ik meld me hier ook :D Ik lees eigenlijk vanaf het begin al wat mee, maar nu straks iedereen meer met de jonkies bezig gaat vind ik het ook wel leuk om te zien op welk tempo jullie dit doen en hoe dit bij iedereen gaat.

Ik heb zelf 6 jaar de moeder van mijn Sauvelle gehad. Ik heb destijds mijn ruin in moeten laten slapen en toen kwam Sauvelle, toen nog maar een spruitje in moeders haar buik, op mijn pad. Ongeboren gekocht en nu twee jaar later een kopietje van haar moeder!

Als klein veulentje:
Afbeelding

En nu als 2 jarige.. :D
Afbeelding

Marije112

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 14:11

Kleine tip, Dressuurnatuurlijk stopt met hun online cursussen en je kunt vandaag nog met mega korting alles kopen. Ik heb net alle programma's snel gekocht voor €97.-

Wat leuk dat er een hoop nieuwe mensen bij zijn!
Shelby draait mee op stal, dus zij komt elke dag in handen, wordt elke dag gepoetst, hoeven gekrabt, aan het touw mee en terug van 't land terug in stal. Zij is van November, dus over een maand of drie wil ik pas beginnen met serieuzer grondwerk.
Ik neem haar nu zeker 2 keer per maand even in de bank en oefen stappen aan de hand, draven aan de hand, halthouden, achteruit en wijken voor druk (voorschouders en achterhand).

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 14:15

marije112, kan je die ook downloaden op je eigen computer ben met dit soort dingen altijd bang dat ze het straks opeens van hun server halen en je er dan niet meer bij kan.

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 14:46

Marije112 schreef:
Kleine tip, Dressuurnatuurlijk stopt met hun online cursussen en je kunt vandaag nog met mega korting alles kopen. Ik heb net alle programma's snel gekocht voor €97.-

Shelby draait mee op stal, dus zij komt elke dag in handen, wordt elke dag gepoetst, hoeven gekrabt, aan het touw mee en terug van 't land terug in stal. Zij is van November, dus over een maand of drie wil ik pas beginnen met serieuzer grondwerk.
Ik neem haar nu zeker 2 keer per maand even in de bank en oefen stappen aan de hand, draven aan de hand, halthouden, achteruit en wijken voor druk (voorschouders en achterhand).

Ben eignelijk helemaal niet bekend met haar en haar training technieken, wat kan je verwachten van haar "cursus"? Ben atm haar # Valkuil videos aan het bekijken best wel intressant :o https://www.dressuurnatuurlijk.nl/blog/ ... et-beleren Veel informatie die we in basis weten maar fijn om even een opfrisser te hebben.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 18:56

butengeweun schreef:
marije112, kan je die ook downloaden op je eigen computer ben met dit soort dingen altijd bang dat ze het straks opeens van hun server halen en je er dan niet meer bij kan.

Sommige dingen zoals werkboeken wel, maar de video's niet.
Als ze het morgen van de server halen was het een dure dag :') .

JameyDL schreef:
Marije112 schreef:

Ben eignelijk helemaal niet bekend met haar en haar training technieken, wat kan je verwachten van haar "cursus"? Ben atm haar # Valkuil videos aan het bekijken best wel intressant :o https://www.dressuurnatuurlijk.nl/blog/ ... et-beleren Veel informatie die we in basis weten maar fijn om even een opfrisser te hebben.

Ik nog niet precies wat we kunnen verwachten, ik ben er nog niet mee begonnen :D . Als je hier naar onder scrollt kun je wel zien wat de inhoud van de modules ongeveer is; https://www.dressuurnatuurlijk.nl/eind- ... -cursussen

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 07:38

Ketly ook een leuke

Wij hadden eindelijk een beetje mooi weer vandaag na alle regen. Dus Atari maar even meegenomen naar de cirkel hij vind ook gewoon alles maar best. Hij is vies en in zn wintervacht. Heb er alleen wat zand afgeborsteld want de temperatuur gaat omlaag de komende dagen. Volgens mij vond hij het wel gezellig.
Afbeelding
Afbeelding

Moest na 15 minuten uit de wei dat was inclusief borstelen, voeten op tillen en heen en weer naar de cirkel wel snel even wat drinken. Hopelijk gaat hij daar toch nog eens mee stoppen
Afbeelding

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 21:28

@Ketly, wat een leukerd! Hij is al groot of niet?

@wortel115, dat ziet er al fijn uit!

Spotify heeft zijn kaptoom vanavond voor het eerst om gehad om te passen. Zo begint het er toch al wel heel erg echt uit te zien <3 Voordeel bij deze is dat ik er nog extra riempjes aan kan zetten zodat er ook een bitje aan kan. Ideaal om volgend jaar hem te laten wennen aan het bit en dat we dan gewoon aan de hand kunnen gaan werken.
Voor nu hebben we de 17e een gewone grondwerk les en de 26e hebben we onze eerste aan de hand werken les van iemand anders :)

Afbeelding
Afbeelding

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 02:30

Oh welk merk is dat?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 06:40

Dat ziet er netjes uit.

Voor degenen die al een hoofdstel hebben voor jullie paard. Ik heb een hoofdstel op het oog die ik wil kopen. Hoe doen jullie dat met een bit? Ik heb natuurlijk een bit voor Arie zn moeder en onze quarter pony dus die zou ik kunnen proberen voor de maat. Maar hoeveel zou zn mond nog groeien? Hij wordt pas in oktober 2 dus hij gaat pas in het nieuwe jaar langzaam wat meer werk doen. Lol het hoofdstel is dan ook een kerst kadoo.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 13:55

Ik kan mijn bericht niet meer editen maar ik doel met mijn vraag echt over de maat van het en of het groeien na het 2de jaar daar nog invloed op heeft. En evt wat voor bit jullie gebruiken. Het wanneer en of een bit in is natuurlijk in de afgelopen weken al voldoende besproken

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 17:06

@Juniper, gehaald bij Kramer (wel online) is van Claridge House. Denk dat je hem wel kunt vinden en anders stuur ik je het linkje door :)

@wortel, ik denk dat dat ook per paard verschillend is hoeveel ze nog groeien. Sommige hebben natuurlijk wel een iets breder hoofd en de andere houden een smaller hoofd. Maar ik zou persoonlijk volgend jaar pas een keertje kijken voor een bitje. Zeker als hij in oktober pas 2 jaar is, dan heb je minste kans dat hij toch opeens nog gegroeid is en je bitje te groot of klein is. Je kunt dan tegen die tijd ook iets halen (wij hebben hem van Sprenger volgens mij) waarbij je kunt meten welk maat bit je paard zou passen.

Qua soort bitje wil ik ook nog uitzoeken maar dat doe ik volgend jaar wel :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 17:33

Ik heb hier verschillende bitten liggen waar ik er een van pak… zelfde soort bitten maar verschillende maten.
Als je er een koopt doe volgend jaar te klein is kun je altijd dan een maatje groter halen?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:56

Ik heb ook gemeten met zo’n sprenger bit kaart! Doc horse kan je m gratis bij bestellen!
En net wat er al gezegd wordt.. als het niet meer mooi past, dan bestel ik een ander. :)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:48

Dank jullie dan wacht ik gewoon tot in het nieuwe jaar. Geen haast maar als hij 2,5 is wil ik heb toch iets vaker uit de wei halen om iets te doen al is dat maar wandelen om van alles te zien. Mocht hij er dan alsnog uitgroeien kan ik altijd nog een grotere bestellen. Of een goed excuus voor een dag tripje om het in de winkel uit te zoeken.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:18

Gaan shoppen is altijd leuk Wortel.. :D

Ik heb ook een hele verzameling bitjes liggen, mooi verzameld in de loop der jaren..
Hoofdstel krijgt ze ook nieuw..
Straks nog een zadel, maar die koop ik pas over een half jaar of zo.. heb hem toch niet eerder nodig.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:52

Ja dat vind ik nou ook. Ik mag van ml een nieuw/ander zadel kopen voor Atari zn moeder. Atari zelf heeft er voorlopig nog geen nodig.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:02

Ik heb nog een WOW zadel liggen waarvan ik hoop dat Sueño deze gaat passen. Bit en hoofdstel koop ik wel als we er iets mee gaan doen of ik kijk of die van zijn moeder past :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:27

Ik heb nog geen hoofdstel gekocht. Wel een kaptoom die ik al een poosje gebruik. Deze heb je maar in 3 maten dus ik wist dat ze hem al pastte maar ook dat er mogelijkheden waren om hem passend te houden zolang ze groeit.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:07

Ik ben bezig om een Bates zadeltje te kopen voor een ander trainingspaard, en ik hoop dat dat zadel ook op Shelby zal passen, al is het maar om zadelmak te kunnen maken. Dan kunnen we met/tijdens doorrijden altijd een meer passend/aangemeten zadel kopen.
Paarden producten zijn echt mega duur waar ik woon, dus ik ga over een maandje naar NL waar ik zolang een hoofdstel en kaptoom wil kopen. Ook denk ik erover om wat beenbescherming te kopen, want dat is in maat pony vrijwel niet beschikbaar hier :') .
Qua bitjes heeft mijn stalhouder letterlijk zakken vol, dus tijdens het inrijden kan ik wel een bitje van hem gebruiken en als we iets passends vinden kan ik 'm zelf weer kopen in NL.

De tweedehands markt is ook fantastisch in NL, dus ik denk dat ik via Marktplaats nog wat ES dekjes ga scoren :D .

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:14

Marije is er bij jullie ook geen lokale buy swap sell fb pagina waar je tweedehands items kan kopen?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:33

wortel115 schreef:
Marije is er bij jullie ook geen lokale buy swap sell fb pagina waar je tweedehands items kan kopen?

Is er wel, maar het aanbod is dramatisch en vanwege de grote 'socio-economische' problemen (en bijbehorende scams) wil ik graag de producten of zelf ophalen of alleen kopen via-via.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:37

Marije112 schreef:
wortel115 schreef:

Is er wel, maar het aanbod is dramatisch en vanwege de grote 'socio-economische' problemen (en bijbehorende scams) wil ik graag de producten of zelf ophalen of alleen kopen via-via.

Ah ok lastig. Ik doe inderdaad wel zelf ophalen en dan cash betalen dus voor zover geen problemen met scams. Ik zou zeggen ik kan dingen naar je opsturen en heb zelfs pony been bescherming liggen die we nooit gebruiken maar postage zal duur zijn vanuit Australie.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:44

Ah wat lief! Wel onbetaalbaar ja hahah!
Als ik nu in Augustus vlieg, vlieg ik met Emirates waar ik twee tassen mag meenemen. Wat dus betekend dat ik 1.5 tas met paardenspullen mee terug kan nemen :')

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:04

Marije112 schreef:
Ah wat lief! Wel onbetaalbaar ja hahah!
Als ik nu in Augustus vlieg, vlieg ik met Emirates waar ik twee tassen mag meenemen. Wat dus betekend dat ik 1.5 tas met paardenspullen mee terug kan nemen :')

_O- _O- _O-