Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11714
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:04

Wat leuk gefeliciteerd

Kimsel94
Berichten: 603
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:14

Wow jullie gaan echt hard!

Geen advies op voer gebied, Mijn merrie deed het prima op wat ze kreeg, was dan ook wel veel.. 2 scheppen pavo podo lac en 2 scheppen sportbrok aangevuld met nog voor 1000kg pavo vital.. En dan natuurlijk niet te vergeten een hele lading aan kuil en overdag op de wei(al is die wel zo goed als kaal geweest dit jaar...)
Ben nu ondertussen wel al goed aan het afbouwen omdat eind van de maand nexxie ook alweer naar de opfok gaat..

Auryn is ook zo leuk! Mooie foto's ook! Ik wil eigenlijk ook nóg heel graag black foto's van mijn dames samen maar wij hebben geen goede licht inval op stal :( iemand nog andere tips?

Sarah, wat een elegant veulen inderdaad :') echt de beste pose!

Pluto, wat leuk dat ze daar allemaal nog samen zijn!

Cio, gefeliciteerd! Volgend jaar dus weer een kleintje!

Ik heb verder niet echt meer een nexxie update.. Wel is het mij opgevallen dat dikkie de laatste tijd niet meer zo mank is als dat ze is geweest, wel heel stijf maar dat vind ik niet zo gek na bijna 2 jaar uit training/stil staan door blessure waarvoor geen diagnose werd gevonden op rx fotos en echo.. en dan heeft ze ook nóg een bevalling achter de rug..
Vrijdag komt de osteopaat dus ook langs en ga ik met een revalidatie trainer aan de slag, ben benieuwd of ze toch nog een beetje aan het werk kan blijven, al is met met aan de hand werken/grondwerken.. Heb er even aan zitten denken om dr naar zo een oude paarden pensioenstal te brengen mocht ze slechts grasmaaier blijven.. maar ik heb dus weer een beetje hoop :D

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:08

Plutolover hoe lief die 2 samen <3

Wat een leuk nieuws Cioccolato, proficiat! :D

Kimsel, hopelijk goed nieuws van de osteopaat vrijdag! Hier komt de osteopaat ook vrijdag, maar gewoon ter controle voor mijn 6-jarige :)

Janinevv

Berichten: 13245
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:13

Ahw plutlover! <3

Gefeliciteerd cioccolato!!

Echt ik ben nu al zenuwachtig voor zaterdag ben net een klein kind haha!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:08

Lieve foto van Maximus.

Cioccolato schreef:
Ah wat schattig!

Ik heb net een merrie gescand voor volgend jaar en die is nu mooi 104 dagen drachtig. Dus ik kan mn halster bewaren :))

Gefeliciteerd! *\o/*

Kimsel, dat zou super zijn. Als ze weer heel licht wat kan gaan doen.

Janine :):)

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:09

Hier heeft mama het steeds zwaarder met haar terror baby. Eerst corrigeerde ze fel, nu negeert ze zijn gedrag. Dus vandaag mrs pink gekocht, kan hij zich daar op uitleven. Ze is nog iets wat spannend, maar stiekem ook wel erg leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook mrs pink wordt al geïmponeerd. :')

Afbeelding

Afbeelding

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:32

@Plutolover, lijkt me een leuk gezicht, zo'n hele paardenfamilie in de wei :D Leuke foto van Maximus!

@Cioccolato, gefeliciteerd! Wie is de vader?

@Kimsel94, sterkte met je merrie, hopen dat ze snel weer goed is!

@Alicelover, stoere foto's van Rey <3 Wat een spieren zitten erop!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:36

Meneer doet elke dag aan training. :))

Cioccolato

Berichten: 6704
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:35

Aah wat een leuk idee! Is ook nog wel iets voor Billie. Die begint moeders ook al aardig lastig te vallen..

Connect is de vader :j

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:52

Cioccolato schreef:
Aah wat een leuk idee! Is ook nog wel iets voor Billie. Die begint moeders ook al aardig lastig te vallen..

Connect is de vader :j

Kost ook nog eens geen drol. Bij decatlon de xl fitnessbal, voor maar 7,99. Bal kan wat meer gewicht en gespeel hebben dan een skippybal. En voor dit geld kun je nog eens een keer, mocht de kleine mrs pink vermoorden.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:00

Afbeelding
<3

Cioccolato

Berichten: 6704
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:18

Wat?? Dat is geen geld.. Ik ga straks in m'n pauze gelijk bestellen _O-
Hele mooie foto!

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:37

Wat is connect een prachtig dier, ben benieuwd wat eruit gaat komen!

Mooie foto alicelover <3 Hier is de bal ook al populair
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:10


Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:14

Luf_midnight : Vervelend dat je merrie zo mager staat! Misschien dat je in voer nog wat kan doen voor haar?

Evita : Supergaaf veulen heb jij! Mooie fotos ook!

Sarah : Gaat goed zo te zien! die laatste foto is echt _O- _O-

Luf_midnight : Ben je niet bang als je veulen er hele winter bij laat dat ze nog meer inlevert?

Pradadaan : Mooi topic heb je ook gemaakt!! Vind de hele donkere kleur er mooi met dat bonte!

Plutolover : Toch wel een stoere vent zo met de oudere ponys spelen! Goede grote broer haha

Cioccolato : Gefeliciteerd!

Kimsel : Toch fijn dat ze wat minder mank is! Osteopaat kan vast goede dingen doen!

Janine : nog een paar nachtjes!!

Alice : Wat een beer zeg!! mega! Met die bal is wel altijd heel leuk :')

Animalfriend : Heel mooi! Mooi halsje zit er op!

Alice : Zal je topic straks eens bekijken!

___________________________

Hier is Hayden zn maatje gister gekomen! Hij wilde direct de baas spelen. Hopen dat ze wat lief naar elkaar blijven
Afbeelding
Afbeelding

Mn brokjes zijn ook binnen, echt super klein!! Maar hopen dat ie ze lekker vindt
Afbeelding

En ik heb haar getrokken om op te sturen, dus binnen 2 week weet ik welke kleuren hij draagt :)

Afbeelding

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:18

Fijn dat z'n vriendje er is, ook een leukerd <3 Ben benieuwd naar de uitslag van de kleuren!

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:14

Leuk dat zijn vriendje gearriveerd is. Super schattig zo samen! <3 Benieuwd wat de uitslag van de kleurtest is!

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:31

Hier ook bekend naar de kleurtest! Wat een leuk stel is het samen :)

Cioccolato

Berichten: 6704
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:47

Ja papa is een onwijs gave hengst. Maar ben ook wel erg weg van mijn merrie. Dus ik denk dat het een heeeel mooi veulen gaat worden :))
Die kan dan mooi bij Belle en Billie. Over een hele poos. Enzo _O-

Ik ga zo naar de bal kijken. Hopelijk heb ik ook voetbal talenten!

Wat een mooie foto's weer! En die kleur! Ik ben er gek op! Mar weinig te vinden in de warmbloed wereld. MC Jonnas en Krem zag ik als dekhengsten.
En fijn dat er een maatje is!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:54

Nynkster, lief stel. <3

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:47

@Luf_Midnight: D’leh groeit flink zeg. En een echte toverbal zo! :D Dekens en merrievoeding helaas geen ervaring mee!

@pradadaan: Nacho <3 snap dat je er tegenop kijkt om zo’n knapperd weg te brengen naar de opfok hoor, haha! Hier kijk ik er juist naar uit, omdat de mijne dan dicht(er) bij komt te staan!

@Kimsel94: ah wat een toffe filmpjes! Ik duim mee voor goed nieuws vrijdag bij de osteopaat!

@Nynkster: knappe Hayden! Mooie combi zo met z’n nieuwe maatje :D Ben erg benieuwd naar de kleurtest!

@Evita_3: zo Auryn is al een hele dame zeg!! Suuuupermooie blackfoto’s, vooral die met mams!

@Sarah_Fons: Jack is echt nog zo’n klein hummeltje :+: ik vind hem echt aansprekend!

@Orchidee84: Ah Tjipke :D fijn dat ze het zo goed doet!

@plutolover: Lieve foto van de twee broertjes! Ik merk vaak in de omgeving dat hengsten vaak wat meer naar elkaar trekken ipv naar de merries. Regreso staat nu ook met een merrie- en hengstenveulen samen, en de hengstjes trekken echt samen op.

@Cioccolato: Gefeliciteerd met de drachtige merrie. Lekker meer veulenspam volgend jaar :D

@alicelover: haha wat een pretletter :+ zo’n bal is echt leuk! Ik heb ook zo ééntje gescoord bij de Action voor dezelfde prijs. Moet alleen nog kijken wat de mijne ervan vindt :D

@AnimalFriend: zoooo wat een halsje staat er inderdaad al op zeg! Toffe foto!


Zo, weer bijgelezen :D Hier niet veel nieuws, ben niet meer op bezoek geweest. Dinsdag m'n laatste examen, dus wellicht dat ik vlak daarna nog op bezoek ga. En nog een maand en dan komt hij naar 'huis' *\o/*
Ben trouwens nog flink aan het zoeken naar een fijne plek, nog steeds... Hij kan hier in de straat staan 24/7 buiten maar dan moet ik dus nog een ander hengstenveulen zoeken om erbij te zetten (en de mensen die interesse hadden vinden het te duur). Hij kan als alternatief wel met een oudere ruin samen staan, maar heb hem toch graag met een speelkameraadje... Andere oplossing is op de wei bij een kennis samen met een jaarling en een shetlander, maar dat is ruim een halfuur rijden met de auto. Moeilijk...

plutolover

Berichten: 11714
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:29

Ik rij liever een half uur. Staat die wel met speelmaatjes.

Mijn oudere haf staat ook half uur rijden. Maar staat wel op een super stal.
Maximus mag daar ook over paar jaar heen. Ik hoop dat hij het daar net zo goed gaan doen als Stanley. Maar dat zie ik over paar jaar wel.. anders heb ik een probleem. Ik wil dat hij in de winter minster 6-8 uur in een paddock ofzo met eten loopt..

Stanley staat in een hitactief stal. Dus hopelijk lukt dat straks met max ook. Maximus mag er al heen zodra die geruind is. Maar ik heb zoiets ga jij maar zeke 2,5/3 jaar de opfok in. Daarna mag je naar de meerendeels bejaardeclub

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:37

Een maand is al best snel!! Vervelend dat je nog niet een goed plekje hebt...

Guus staat in een groep met ruinen tussen de 6 en 25 jaar. Met vorige jonkies ging dit altijd super goed, de jongere pony's speelde met ze en de ouderen voedden ze op. Maar Guus moet nog een beetje zijn draai vinden, maakt moeilijk contact met de rest dus ik maak me nu ook een beetje zorgen of hij niet toch een jonger leeftijdsgenootje moet hebben...

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:38

Fijn dat Maximus de opfok in kan, is het een beetje in de buurt?

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:43

Ja enorm frustrerend, ben al van juni op zoek dus ook lekker op tijd begonnen met de gedachte 'dat is zo gefixt'. Niet dus :+

Bij die kennis van een halfuur rijden zou ik trouwens moeten meehelpen met mesten en voeren, en ben een beetje bang dat dat lastig gaat worden gezien ik geen eigen auto heb en ook niet altijd een auto ter beschikking heb. Dan is iets op fietsafstand ook wel prettiger. Maar als 'noodoplossing' kan het eventueel wel.

Ben inderdaad ook bang dat de mijne zijn 'ei niet kwijt kan' bij een ouder paard AnimalFriend! Jammer dat je zo ver weg woont anders konden we misschien wat voor elkaar betekenen :D