Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ze had het echt heel netjes gedaan deze keer. De smid was wel spontaan echt super gevaarlijk, dus het duurde even voor hij in de buurt mocht komen. Maar daarna heeft ze braaf haar voetjes gegeven en geen 1 keer staan trekken/uithalen. En toen ze klaar was heeft ze tijdens de bekapbeurt van Kirs alleen maar parmantig rondjes om hem heen gedraafd. Trutje

. En mijn vriend is er dan bij dus dan loopt hij lekker rustig met Kirs terwijl ik mijn beide handen vrij heb voor Vu. Die graag voorop huppelt en eigenlijk alles tegelijk wil bekijken
en wil rennen. Soms wordt ze nog wat nijdig als ze tegen gehouden wordt, maar het gaat steeds beter. Auto's vindt ze in ieder geval niet meer indrukwekkend, dat vind ik wel belangrijk als toekomstige menpony. We lopen dan even een stukje straat op en neer, want de concentratieboog van zo'n ukje moet je niet te veel uitdagen met dit soort dingen
. Spannende dingen rustig bekijken mag, moedig ik ook aan. Ik ben wel vrij streng in het naast me blijven en niet trekken, want als ze haar zin krijgt dan zou ik er half skiënd achteraan bungelen

heb je hem al eens een extra vitamine pasta gegeven ? Wie weet heeft dat even een kleine boost ?
). Maar we zijn er nog niet.
*krijgt correctie. Loopt weer mee* 'Oh kijk! Lantaarnpaal'

moet wel zeggen dat er bij het hek in de tuin een fontein staat die nogal klettert en later bij de lantaarnpaal een beeldhouwwerk dat half door de heg heen steekt. Dus het is ook een stukje waar veel vreemde prikkels op haar af komen. En ze houdt wel van een beetje tempo
Ik had ook het idee om Kirs voorop te zetten, gaf mij ook nog een extra noodrem. Maar Vu wordt daar echt pissig om, dus dan moet ik en een stuiterend veulen vasthouden, zorgen dat ze moeders niet bijt/trapt en oppassen dat moeders geen lel terug geeft als Vu loopt te klieren.
Ben blij dat het materiaal tegen een stootje kan. 

Ze liep toen uit gekkigheid ook iets te ver onder de overkapping uit, maar ze kwam even hard weer terug in de achteruit
Hier is ze net weer terug, mijn vriend staat haar nog een beetje uit te lachen 

die toch niet van het erf af komt, dus ook niet toonbaar hoeft te zijn haha
Ik wilde geen schimmel, dus Pas probeert me alleen maar een plezier te doen denk ik dan haha.
) foto's van Vu'tje dit jaar. Die kennen jullie natuurlijk al. Er staat wel een filmpje in dat ik zelf wel grappig vindt, omdat je Vu er leuk geleidelijk groter (en wijzer
) in ziet worden.