Ja inderdaad met wat donker erin, had ik het toch goed onthouden
amanda09
Geplaatst: 28-01-18 12:54
Met onze spruit gaat het erg goed, waren begin van het jaar bijna ons volwassen paard kwijt... Maar gelukkig gaat hij nu weer goed en is Majid weer vol aan het uitdagen.
Majid zelf heeft het steigeren sinds een weekje ontdekt. Meestal steigert hij en zodra hij op de grond komt draait hij snel op en rent weg. Maar af en toe probeert hij een stapje verder te gaan:p
Wat leuk om te zien hoe het met alle kleine (en al grotere) kanjers gaat!
Vraagje voor de hengstveulen eigenaren hier, wanneer willen jullie gaan castreren? Die van mij is nu 9 maanden en begint al echt de hengst uit te hangen, dus ga morgen even met de dierenarts bellen om te overleggen. Ik denk namelijk dat het dit voorjaar al moet gaan gebeuren, want hij begint wel echt lastig te worden nu. bijten, stijgeren, het nieuwe veulen in de groep erg achterna zitten en hij begint al zelfs wat geïnteresseerd te raken in de oudere merrie die bij hem staat.
Xloki die van mij waren net voor hun eerste jaar gecastreerd ruim 11 maanden. Als de balletjes zijn ingedaald kan het prima. Qua slungel heid valt het wel mee Arlo die ik nog heb is een reus en best breed.
Jelske mag een nieuw halster maat pony whoe! Ze heeft hele smalle neus maar wel langer hoofd dus maat shet past gewoon echt niet meer.
Het is de bedoeling dat die van ons in ieder geval tot 3 hengst blijft. Daarna is het even kijken hoe hij is uitgegroeid en of hij geschikt is voor de dekdienst en hoe zijn karakter is.
Als hij niet meer te hanteren is dan wordt het op de bok springen en meteen castreren. Maar hoop dat hij langer hengst kan blijven. Scheelt een hoop dat wij geen merries op stal hebben staan.
Ik denk dat er niet veel is veranderd aan het vervoeren van een veulen, ook al is het topic oud. Indien 2 paards trailer, tussenschot eruit, lange stangen erin, stro op de bodem en veulen los. Zeiltje achter sowieso dicht. Voor 1,5 hetzelfde. Maar....., mijn veulens hebben al van jongs af aan geleerd vast te staan en die gaan dan ook gewoon vast op de trailer, dus vraag gewoon wat het veulen al kent.
DonDon
Geplaatst: 29-01-18 09:30
Hi,
Mag ik me hier ook melden? Ik heb een welsh wpbr. Vader is Dating AT een Duitse Rijpony hengst. Zijn moeder is Klein Roderijs Flower (welsh wbpr). Het gaat heel goed met hem. Ik zag al een paar foto's voorbij komen van hengstjes in dezelfde opfok staan. Hij heet Klein Roderijs Donnerhal en we noemen hem Don. Het is de meest rechtse
Wat worden ze allemaal groot hier Makuya is ook al een flinke meid met 6 maanden vind ik. Ze is nu op de nieuwe plek al veel rustiger gelukkig.
MS_eventing
Geplaatst: 29-01-18 11:58
Ik ga mij ook maar eens melden! Ik ben sinds november de trotse eigenaresse van deze '' stoere hengst''. Het is een springgefokte KWPN'er van Vagabond de la pomme x Concorde. Hij is van eind juni dus een lekkere late. Zelf heeft hij een veel te lange naam '' Mandela de la Pomme'' dus hier thuis heet hij gewoon Mannie .
Tot en met april staat hij nog gewoon lekker thuis samen met mijn 5 jarige ruin en 17 jarige merrie (24/7 buiten met uitloopstallen). En vanaf april gaat hij naar een opfok in een hengstenkudde. Verder is het echt een enorme schat, hij is heel rustig en sociaal. (hier bij aankomst in november)
En hier een foto van afgelopen week. Inmiddels is hij al flink gegroeid en is het een lekkere dikke (lelijke) teddybeer
Ik heb geen idee hoe groot hij is, binnenkort maar een meetstok kopen
@namiro die van jou heb ik ook gezien en een paar keer geaaid. Echt een schatje. @suffie, ja ik zag het aan de foto's. Pien26 had me op dit topic gewezen. Haar veulen staat ook bij ons.
Igniss
Geplaatst: 29-01-18 20:21
Hier minder goed nieuws (alweer)
Makuya heeft het voor elkaar gekregen om haar been net boven de kogel open te halen. Hoogswaarschijnlijk al vanaf gisteravond maar in de schemering niet gezien met binnenhalen. Was best een diepe wond
Nu alleen op het harde naar buiten niet in de paddock, die is gedeeltelijk maar droog. En donderdag het verband vervangen.